 |
/images/archive/gallery/310/615.jpg עזריאל וכרמלה קורח.
צילום: עידו קינן  |
|
|
שנתיים שלמות, יום-יום (חוץ מכיפור), ישבו הזוג עזריאל וכרמלה קורח מבת ים מול המחשב ופתרו את כל 32,000 משחקי הפריסל. מה הם יעשו עכשיו? |
|
|
|
|
|
 |
כרמלה ועזריאל קורח הם לא זוג שיעמוד אדיש בפני אתגר עסיסי, ואתגר כזה הציג את עצמו בפניהם לפני שנתיים. הזוג קורח, פנסיונרים שעברו את ה-70 ונשואים 46 שנה, קנו מחשב ומצאו את עצמם משחקים במשחק הקלפים הממכר Freecell, שמגיע עם מערכת ההפעלה חלונות. הם פתרו כעשרים סידורי קלפים, ועזריאל מצא במסך אודות המשחק את ההערה הבאה: "קיימת סברה שניתן לנצח בכל משחק, אם כי הדבר מעולם לא הוכח".
מעולם לא הוכח? 32,000 סידורי קלפים שונים? קטן על הקורחים. "אמרתי שנפתור את הכל ונבקש ממיקרוסופט לשנות את זה ל'והדבר הוכח על ידי האדונים כרמלה ועזריאל קורח פרום איזראל", נזכר עזריאל.
הזוג התיישב על המחשב ועבד על המשחק יום יום (עזריאל: "רק יום אחד לא עבדנו – יום כיפור. לא רציתי שהתאריך הזה יופיע"). עזריאל היה מתעורר כהרגלו בדמדומי הבוקר, וכרמלה היתה מצטרפת מאוחר יותר. "מ-5:00 עד 8:00 שהיא מתעוררת, הצלחתי כבר
לפתור עשרים", הוא מספר. השניים פתרו כ-40-50 משחקים ביום. "כל הדברים לקחו בין עשר דקות לעשרה ימים", מספר עזריאל, וכרמלה אומרת: "הילדים שלנו היו באים אלינו ושואלים 'מה קורה? לאיזה מספר הגעתם? עשיתם עשרת אלפים? עשרים אלף? כבר שלושים אלף?"
"מחברות שלמות היינו ממלאים", אומרת כרמלה, ועזריאל מוציא ערימת מחברות מלאות במספרים בכתב יד. "כל מספר היינו מסמנים במחברת ומציינים שפתרנו. שנינו עובדי משרד, אז אנחנו מסודרים בדברים האלה". במקביל שמרו הזוג במחשבם צילום מסך בסוף כל משחק (ניתן כמובן לזייף צילומי מסך כאלה, אולם משיחה ארוכה עם הזוג התרשמתי שהם אמינים, ולא נראה שרמת ההבנה שלהם במחשבים היתה מאפשרת להם ליצור זיופים כאלה בצורה משכנעת).
בשלבים מאוחרים יותר, איתרו השניים את המשחקים היותר קשים ותיעדו בטבלה מסודרת את כל המהלכים עד לפתרון. ג'ים הורן, יוצר משחק המחשב, סיפר לאחרונה בבלוגו שבשנת 1995 הושק ה-Internet FreeCell Project במטרה לבדוק אם ניתן לפתור את כל המשחקים בפריסל. המשתתפים קיבלו רשימה של כמאה משחקים כל פעם, ושלחו בחזרה את המספרים של אלה שלא הצליחו לפתור.
"עם הזמן", כתב הורן, "המשחקים הפכו קשים יותר ויותר, ולבסוף נשאר רק אחד שאיש לא הצליח להביס, המספר המפורסם 11982". הורן טוען שהוכח שהמשחק בלתי אפשרי לפתרון, אבל עזריאל פתר אותו מול עיניי בשלוש דקות, ובמדידה שביצע בלי נוכחותי המטרידה הגיע לדקה ועשרים שניות. הוא משחזר את היום בו פתר את המשחק: "זה היה יום שבת, ישבתי שש שעות. פתאום בשתיים בצהריים היה לי את הפתרון". כרמלה אומרת: "עשינו קומבינציה ופתרנו את זה". השניים הדגישו שה"קומביצניה" כוללת אך ורק מהלכים חוקיים במשחק.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
משהו לעשות כדי להעביר את הפנסיה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
שנתיים מאוחר יותר, כשסיימו השניים את כל המשחקים, הם פנו למיקרוסופט ישראל וסיפרו את סיפורים. עמית מרלוב, מומחה טכני למשפחת ווינדוז במיקרוסופט ישראל וכותב אתר המומחים של החברה, סיפר ל-NRG: "באתר המומחים אנחנו בדרך כלל כותבים על טכנולוגיה. פתאום הגיעה פניה לשירות לקוחות מיקרוסופט מזוג מאוד נלהב שעשו מלאכה מדהימה, שלהערכתי עוד לא נעשה בארץ – אם מישהו היה מסיים את כל השלבים, הוא בטח היה רוצה להגיד לנו. אני פטריוט גאה, וזה עשה לי טוב בנשמה. אני מסתכל על פריסל, ואני לא רואה את עצמי עושה את זה במאה הקרובה. יכול להיות שזה גם טרם נעשה בעולם – ביקשנו ממיקרוסופט העולמית לבדוק את זה, ואנחנו מחכים לתשובה שלהם. מה שהחלטנו במישור המיידי זה לתת להם את הכבוד המגיע, לתת להם פרסום, ופינקנו אותם בעכבר אלחוטי".
אתגר ה-32 אלף גזל זמן רב, מודה עזריאל: "אין מה לדבר שזה לקח יום עבודה שלה ושלי. עכשיו נכנס פה נושא הגיל: אם לא היינו בפנסיה, לא היה מתאפשר לנו לגמור את זה בשנתיים, ואולי גם לא בעשר שנים". כרמלה: "כשיוצאים לפנסיה אתה משתעמם, אתה לא יודע מה לעשות. זה סייע לנו להעביר את הזמן. זה כיף לא לעבוד יותר ולעשות דברים שאנחנו רוצים".
ועכשיו? "ועכשיו באמת משעמם לו קצת בחמש בבוקר", היא צוחקת. עזריאל מספר: "התחלנו לחפש באינטרנט משחקים. יש את הפקמן ויש לינגואים, אבל אשתי עניין אותה משחק קצת חשיבתי – שבץ נא". כרמלה: "אבל זה בסוף משעמם". עזריאל: "אין מתח. אין סיום, אין כלום". כרמלה: "אין התחלה ואין סוף". עזריאל: "יש גם טריוויה, אבל מכיוון שאין בזה נומרטור, זה לא מספיק לנו. אני רוצה שיהיה אתגר שאפשר לשמור עם נומרטור. אני רוצה לשמור את הדברים". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|