כנס גיימינג וגיימרים

חוקרים, יוצרים, עיתונאים ואנשי רוח, נאספו יחד בכדי לדבר על משחקי וידאו ועל מדוע בכלל אנחנו משחקים?

nrg מעריב | 8/10/2009 12:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
גיימינג
גיימינג צילום: יח''צ

על עולם משחקי המחשב ניתן להשקיף ממספר נקודות מבט – כתעשיית הבידור הגדולה והמכניסה ביותר בעולם, כמדיום תוכן עצמאי המתכתב עם הקולנוע, הטלוויזיה והקומיקס, וכתופעה תרבותית וחברתית המחלחלת לכל מקום ובעלת השפעות רחבות-היקף, חלקן טרם נמדדו במלואן.
גיימינג הוא תחום עניין ותחביב עבור נתח משמעותי בקהל הפסטיבל, ועבור חלק, אף הפך למקצוע. שנים ארוכות שאנו מעוניינים שגיימינג יהווה חלק משמעותי יותר בפסטיבל, והשנה, בשיתוף התוכנית למשחקולוגיה – עיצוב ופיתוח משחקי מחשב, במדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל, אנו שמחים להגשים חלום זה.

יום ה', 8.10.09, יהיה כנס הגיימינג והגיימרים של אייקון.
ביום הגיימינג יתקיים יום עיון אקדמי-מקצועי (הרצאות ומושבים על עולמות וירטואלים, השלכות משחקי מחשב על התרבות החברה בישראל ובעולם וגם על משחקים ופוליטיקה); סדנאות מקצועיות (כתיבת תסריטים למשחקים, יצירת משחקי דו-מימד ומודינג), כינוס של כתבי ובלוגרי גיימינג בישראל, מפגש של איגוד מפתחי המשחקים הישראלי וכמובן טורניר ומשחקים חופשיים במתחם משחקי מחשב וקונסולה.

10:00 - המכללה לאנימציה
סדנה: תסריטאות ורעיונאות למשחקי מחשב
ראשיתו של משחק מחשב מוצלח הוא ברעיון מבריק. סדנה זו מורכבת ממספר תרגילים והתנסויות בפיתוח חשיבה משחקית, תרגילים אלו יספקו כלים קונספטואלים לחשיבה על פיתוח משחקים תוך כדי התנסות, כתיבה וביקורת.
מרצה: אלעד (גולדי) גולדשמיט, משחקולוג, שחקן, ג'אגלר ואומן במה, יוצר משחקי מחשב. ובעליו של הסטודיו למשחקים Playful Shark לייצור משחקי מחשב.
 
CIVILLIZATION
CIVILLIZATION צילום: יח''צ
12:00 - המכללה לאנימציה
סדנה: פיתוח משחקי מחשב בסגנון ארקייד בדו-מימד
במסגרת סדנה זו ניצור משחקי פלטפורמה וארקייד במנוע המשחק גיימ-מייקר. התוכנה מאפשרת יצירת משחקים באופן מיידי ללא ידיעת תכנות. תוך כדי העבודה בתוכנה נדון בשאלות עקרוניות בעיצוב משחקים. למי מיועד המשחק? מה מטרת המשחק? מה הופך את המשחק לחוויתי?

12:30 - סינמטק 2
דיון-מונחה: משחקים ופוליטיקה – משחקי מחשב כפלטפורמה אידיאולוגית
על שאלות של זהות וייצוג במשחקי מחשב מהזרם המרכזי ועל חתרנותם של משחקים פוליטיים שיצרו מפתחים עצמאים.
משתתפים: רנארד גלוזמן - יוצר משחקים, ראש התוכנית למשחקולוגיה – עיצוב ופיתוח משחקי מחשב – במכללה האקדמית בית ברל, חוקר משחקים לשם דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן.
עידו הרטוגזון - עיתונאי, סופר ובלוגר. ספר הביכורים

שלו, "טכנו מיסטיקה", ראה אור בשנת 2009, ועוסק בקשרים שבין הטכנולוגיות לעיצוב התודעה. דוקטורנט באוניברסיטת בר-אילן.
ד"ר טל טובי - חוקר היסטוריה צבאית אמריקאית במלחמות האחרונות. ספרו על הניסיון האמריקאי בווייטנאם זכה בפרס יצחק שדה לספרות צבאית לשנת 2006.
נעם רשף - כתב ב"ידיעות אחרונות" ו"בבלייזר" בנושאי משחקים וטכנולוגיה, בלוגר, עורך את אתר המקומוניםMYNET , חובב משחקים.

14:30 - אשכול 1
דיון-מונחה: עולמות וירטואליים – האם המציאות תמה?
אל מרחב וירטואלי משותף יוטלו חוקרי עולמות וירטואליים וגיימרים וידונו בשאלות של זהות, משמעות, קוגניציה ומיצוי עצמי.
חנן גזית - מנכ"ל חברת מטאוורסנס שמתמחה באינטרנט תלת-מימדי ובתוך עולמות וירטואליים כמו סקנד לייף, רשתות חברתיות ומשחקי מחשב לצרכי אימון, הדרכה, מיתוג עסקי. מייסד די.ג.ר.ה ישראל.
דורון פרידמן - מרצה בבי"ס סמי עופר לתקשורת ומרכז אקדמי של ההתמחות במשחקי מחשב ומדיה אינטראקטיבית במרכז הבינתחומי בהרצליה.
אדר שלו - בלוגרית, כותבת בנושאים של תרבות דיגיטלית ב-NRG, Walla, ובמוסף מחשבים ב-YNET, חיה חיים מקבילים ב-Second Life.

15:00 - המכללה לאנימציה
סדנה:Modding  - יצירת משחקים בסביבת הפיתוח של  Warcraft III
במסגרת סדנה זו נכנס אל 'מאחורי הקלעים' של המשחק Warcraft III ונלמד כיצד ליצור שלבים חדשים במשחק. מודינג זהו כלי המאפשר בקלות יחסית ליצור משחקים בסביבת עבודה בתלת מימד, ולהתנסות בתוצאות באופן כמעט מיידי. בסדנה יושם דגש גם על עקרונות יסוד בבניה של שלבים מעניינים ומאתגרים.
מרצה: עידן עוז, מהנדס מערכות, חובב משחקי תפקידים. מודר בעל ניסיון של שנים. מרצה בתוכנית למשחקולוגיה – עיצוב ופיתוח משחקי מחשב, המדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל.
WARCRAFT
WARCRAFT צילום: יח''צ
18:00 - סינמטק 2
דיון-מונחה: החברה הישראלת משחקת – השלכות שונות של תופעה תרבותית אחת
על השפעתם של משחקי המחשב בעיצוב דפוסי החשיבה וההתנהגות של הדורות הבאים.
המשתתפים: יובל בירב - כתב ומבקר משחקי מחשב, דוקטורנט בבר אילן בתחום האלימות במשחקי המחשב. מרצה בתוכנית למשחקולוגיה – עיצוב ופיתוח משחקי מחשב – במכללה האקדמית בית ברל.
עו"ד יהונתן קלינגר - עוסק בתחום דיני המידע, בעל תואר שני במשפטים ותארים ראשונים במשפטים וממשל, יועץ משפטי של חברות היי-טק, אתרי אינטרנט וסטארט-אפים.

אשכול 4 - 20:00
הכינוס הראשון של תא כתבי המשחקנות הישראלי

אשכול 4 - 21:00
המפגש החודשי של ארגון מפתחי המשחקים העולמי בישראל

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך
  • רב תחומי

כנס אסטרונומיה"אייקון רב-תחומי" – כנסי התוכן העיוני והאקדמי בפסטיבל, הכוללים השנה: "עיר העתיד", "עיצוב המחר", "שנת האסטרונומיה הבינלאומית", תוכנית הספרות של אייקון, תוכנית הקומיקס של אייקון

לכל הכתבות

עוד ב''רב תחומי''

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים