מירי לא חסה
מירי בוהדנה לא נשארה חייבת במשפט הפרת החוזה מול לאה גלובוס. "זמן תל אביב" מגיש קטעים מעדותה של בוהדנה הרותחת
עכשיו גם אסתר דודקביץ', שופטת בית משפט השלום בת"א, שקבעה שיש מידה של צדק בטענותיה של אותה גלובוס בנוגע להפרת החוזה עמה על ידי בוהדנה, משגעת לה את השכל וגורמת לה לשפוך את לבה בבית המשפט ולהגיד את הכל על הכל, כדי שכולם שם יידעו כמה שהגלובוס הזאת לא משהו, וכמה שהבוהדנה מאמי.
"היא חנקה אותי", טענה בוהדנה בעדות שנגבתה במסגרת הדיון שהתקיים בעניינה בשבוע שעבר, בתשובה לשאלתו של עו"ד ד"ר יוסי כהן, פרקליטה של לאה גלובוס, בהתייחסה להמשך שיתוף הפעולה עם גלובוס, כשנה לאחר שנחתם ההסכם בין השתיים. "היא לא נתנה לי לפרוח ולהתקדם עם העבודות הטובות שסוכנות לוק סיפקה לי. בזמן שהרגשתי שמתחילים להעריך אותי בתקשורת, היא שלחה אותי לתחרויות סנדוויצ'ים".

רוב טענותיה של בוהדנה כנגד גלובוס עוסקות ביחס מזלזל מצדה של האחרונה, חניקה והצעות עבודה גרועות. אחת מהעבודות האלה היא, מן הסתם, התפקיד שקיבלה בוהדנה בסרט "אסקימו לימון", שבמסגרתו הופיעה בעירום חלקי. בוהדנה טוענת במהלך עדותה שהתפקיד ההוא פגע אז בקריירה שלה מאוד,
- לפני שחתמת על החוזה עם גלובוס, ידעת שהסרט "אסקימו לימון" כולל סצנת עירום?
"מדובר בטופלס, והסכמתי לזה בלב כבד רק בשביל לזכות בתפקיד ולקבל פרנסה".
- כמה כסף הרווחת מ"אסקימו לימון"?
"גרושים. אני לא זוכרת בדיוק. משהו כמו 5,000-4,000 שקל, אולי פחות אפילו".
- אף אחד לא הכריח אותך לחתום על החוזה הזה, נכון?
"דווקא כן. אמרו לי שאם אני לא אחתום בזה הרגע, התפקיד לא יהיה שלי. ביקשתי לקחת הביתה כדי לקרוא ולתת למישהו לקרוא, כי אני דיסלקטית והשורות עפות לי. לא ככה מחתימים ילדה בת 20 שמוכנה לעשות הכל בשביל לזכות באיזה שהוא תפקיד".
- אני מבין שסיימת את תפקידך ב"אסקימו לימון", ואז לאה גלובוס הזמינה אותך לפרויקט נוסף שלה.
"אחרי שהסרט נכשל וקיבל ביקורות איומות לא עבדתי מספר חודשים, ואז ג.ג עשו את הסדרה 'סיטי טאואר' שהכוכבים שלה היו הילדים של לאה גלובוס, ואני קיבלתי תפקיד של חמש דקות בסך הכל. תפקיד איום ונורא של דקה וחצי, כי היא הייתה צריכה להכניס אותי, בהיותי טלנט בסוכנות".
- "אסקימו לימון" היה כישלון וההסכם הוא איום ונורא. למה בשלב הזה הסכמת להופיע בעוד סדרה, בעוד דברים?
"כי לא היה שום דבר אחר, והיה פרויקט נוסף, 'סיטי טאואר', שבו הכניסו אותי בתפקיד מטאטא, נקרא לזה ככה".

מירי בוהדנה ניסתה להדוף את שאלות פרקליטה של גלובוס על אודות חיי הזוהר הפרובוקטיביים שלה, וכמובן, על קשריה המקצועיים עם לאה גלובוס. "אין לקוסמטיקאית (הכוונה ללאה גלובוס, זש"ל) הזאת כל מושג", היא ענתה בזעם ובלגלוג מופגנים לאחת השאלות בנוגע לחוזה וגרורותיו.
"היא אמרה במפורש שהם לא מחזיקים טאלנטים בכוח, ואם אני רוצה ללכת שאלך. ביקשתי ללכת והיא לא הסכימה. שוחחתי איתה מלא פעמים כדי להשתחרר מהסוכנות, וגם נפגשתי אתה עשרות פעמים, אבל היא בפירוש אמרה לי ש'אנחנו לא מחזיקים אף טאלנט בכוח'".
- התייעצת עם מישהו על החוזה הזה?
"בזמנו החבר שלי קרא אותו והוא אמר לי שזה חוזה ממש מקפח, שהם רק לוקחים ולא נותנים לי שם דבר, ואין סעיף שאומר מה קורה אם הם לא מספקים עבודה".
- ובכל זאת המשכת לקבל מלאה גלובוס עבודות.
"חוץ מ'סיטי טאואר' והשתתפות בתוכנית 'פספורט' לא השתתפתי בכלום. ערוץ בריזה פה לגלובוס שאשתתף בעונה אחת, אבל אז היה משבר בין בריזה לגלובוס, ואז הם פנו ללוק ואמרו שהסוכנות של גלובוס לא יודעת להתנהג".
- קיבלת את העבודה בערוץ בריזה שנה לאחר שקיבלת את החוזה. גם אז סברת שהחוזה מקפח?
"זה לא שהחוזה מקפח, אלא שלא קיבלתי עבודות או שקיבלתי עבודות מביכות, כמו לעמוד בבר".
- כמה כסף קיבלת עבור השתתפותך ב'סיטי טאואר'?
"אני ממש לא זוכרת, מדובר במעט מאוד כסף, סכומים קטנים".
- ובערוץ בריזה?
"גם כן, מעט מאוד. הם לא יודעים לסגור חוזים, גלובוס. עם לוק קיבלתי חוזים הרבה יותר טובים".
- תספרי לנו איזה?
"אני לא אספר איזה. פי מיליון יותר טוב".
- מה זה עבודה רצינית בעינייך? האם פרסומת לרנו קליאו ועבודה בערוץ בריזה הן עבודות רציניות?
"המלהקת שלקחה אותי לפרסומת של קליאו הרוסה עליי. לאור המלצתה התקבלתי. אבל זו לא הייתה עבודה רצינית, כי הייתי אלפית שנייה וקיבלתי כסף מגוחך".
- גם העבודה בבריזה לא רצינית?
"לא, כי קיבלתי פרוטות ורק קראתי מהטלפרומטר. בעונה השנייה הם כבר פנו ללוק".

כשעו"ד כהן שאל אותה בנוגע לשינוי התדמיתי שהיא החליטה לעשות, ועדיין עושה, היא מתפתלת מעט ("נמק את שאלתך"), אבל בסופו של דבר מיישרת קו עם בת כהן ומוטי רייף: "שינוי תדמיתי זה דבר שנעשה אצלי החל מהתקופה שהתחלפה ההנהלה בלוק והגיע מוטי רייף. היה שינוי בהכל: באיך שעיתונאים מסתכלים עליי, באיך שרואים אותי וכו'. עד אז, לא הייתה עליי שמירה".
- כשעבדת עם גלובוס את בחרת מיוזמתך בתדמית פרובוקטיבית.
"זה מה שהיה. רציתי תשומת לב. רציתי לחזור לעניינים. אולי עשיתי את זה בדרכים לא נאותות. הייתי ילדה. אי אפשר להאשים אותי".
- יצרת את התדמית הפרובוקטיבית בראיונות עם עיתונאים.
"נכון, כי אף אחד לא שמר עליי כמו בת כהן ששומרת עליי, כמו בולדוזר. הם (גלובוס) זרקו אותי".
- ואז לא לקחת מהם יותר עבודות.
"נכון, כי זה לא הסתדר עם העבודות שקיבלתי בלוק. רגע, אם נותנים לך לנסוע בקורקינט ובמרצדס, במה תיסע? צריך להתקדם בחיים".
- את עדיין פרובוקטיבית היום, לדעתך?
"מה זה פרובוקטיבית? התבגרתי, אבל אני אומרת מה שיש לי להגיד".
הכתבה פורסמה במלואה ב"זמן תל-אביב".