תמיד תהיה לנו פריס: פריס הילטון היא עדיין מעצמה
אחרי שלל תוכניות ריאליטי טראשיות ותמונות מביכות, פריס הילטון היא מעצמה שיווקית, מגשימה את החלום ומוכיחה שאם תעבוד קשה, היעדר כישרון או עשרות טעויות לא בהכרח יהוו מכשול בדרך אל העושר והתהילה

כן, פריס הילטון. זוכרים אותה? אחרי סדרת הטלוויזיה שלה, Paris Hilton's British Best Friend, שהסתיימה לפני שנתיים, נדמה שהיא פשוט נעלמה והפכה להערת שוליים. אבל עכשיו היא מוכיחה לכל המלעיזים שיש בה הרבה יותר מסקס אפיל ובלונד.
היא מתקדמת לעברי במסדרון, לבושה בלבוש הביתי האולטימטיבי של לוס אנג'לס: טרנינג קטיפתי אדום וגרביים חמימות. היא מושיטה לעברי את ידה ללחיצה ואחר כך גולשת אל הספה ממול, מתקפלת לתוכה בחתוליות ומביטה בי. "לא מזמן נחתי, חזרתי מאירופה", היא אומרת. "אז כן, יש לי ג'ט לג, אבל זה תמיד כיף. יש המון עבודה, אבל זה תמיד נורא קול וכיף".
כן, עבודה. מתברר שלבחורה שהמציאה את הז'אנר "להיות סלבריטאית בינלאומית בלי גרם של כישרון" יש בכל זאת כישרון, ולא כזה שאפשר לזלזל בו: כישרון לעסקים. במהלך חמש השנים האחרונות היא השלימה מהפך ונעשתה מכוכבת תוכנית ריאליטי חלולה למנכ"לית ולפנים של פריס הילטון אנטרטיינמנט, המותג הסלבריטאי הכי רווחי בהיסטוריה.

השמועות על התעשייה הפריסאית שמגלגלת מאות מיליוני דולרים הפכו לעובדות בחודש יוני האחרון, כאשר המגזין וראייטי, התנ"ך של תעשיית הבידור, פרסם עליה כתבה ובה הציג את מספרים מרשימים מאוד: 17 קווי מוצרים בחנויות ב-31 מדינות ברחבי תבל; מכירת תיקים לנשים במיליון דולר; והקמה של מועדוני חוף, מסעדות ובתי מלון בתכנון.
רק בתחום הבשמים "התחזית שלנו לשנה זו היא 1.3 מיליארד דולר, ואנו בהחלט מתכוונים לעמוד בה", אומרת קתלין גלבין, מנהלת פרלוקס, חברת הבשמים של הילטון. הילטון מגדירה
"זה פשוט מטורף", אומר ג'יימי, המנהל הנמרץ שלה. "המעריצים שלה יוצאים מדעתם. זה קשה אבל פריס נפלאה איתם". באמת? לא ידעתי שיש לה מעריצים. "איפה את חיה?" הוא משיב לי. "לאבטח אותה זה סיפור. ערכנו אירוע חגיגי בפיליפינים לרגל פתיחת חנות, הבאנו לשם 100 מאבטחים וגם זה לא הספיק כמעט. לא היה חסר הרבה כדי שייפרצו שם מהומות".

כשאני מבקשת לראות את המוצרים פריס וג'יימי מכניסים אותי למשרד סמוך. "הנה הבשמים", אומרת פריס ופותחת ארון זכוכית דחוס במוצרים. מקרוב אני רואה איפה הבלונד הצבוע שלה פוגש שיער של בן אדם אמיתי. "הנה אריזות המתנה לחג המולד", היא מציגה. "זה ממש מתאים לתקופת החגים. ריסים, ציפורניים, אלבומי תמונות, בגדים, תיקים, שעונים, נעליים. וזה הקו החדש שלי למוצרי טיפוח לעיניים", היא אומרת ופותחת ברושור. "וזו אריזת פריס הילטון לנשף סיום התיכון. היא לוהטת". "את עדיין מדברת ככה?" אני שואלת לאור הביטוי שהפך לסימן ההיכר המסחרי שלה. "כן, תמיד", היא משיבה.

לפני שלוש שנים העניינים לא היו מאורגנים כל כך. המותג פריס אנטרטיינמנט כבר היה מוכר בעולם, אבל עדיין לא נמצאה הדרך לתרגם אותו למזומנים. "אנשים הקלידו את שמה בגוגל 165 מיליון פעם, אבל לפני שלוש שנים לא היה לה עסק דיגיטלי", אומר ג'יימי, "עכשיו יש לה פתרונות ניידים ואפליקציה לאייפון". parishilton.com הוא לא סתם אתר עלייה לרגל של מעריצים, הוא סופר-סטור לסחר אלקטרוני במוצרים של פריס הילטון.
ואנשים קונים. לפי אלגנט טאץ', הילטון מכרה תוך שנה יותר ממיליון אריזות של ריסים ושל ציפורניים מלאכותיות. בקו הבשמים, לפי וראייטי, היא כבר השיקה את 14 במספר. לדבריה, היא תבחן 50 ריחות לפני שתבחר אחד שיהלום את הטעם ה"גירלי" שלה (היא אוהבת "מתוק ופרחוני"). לבגדים של הרוכבים בקבוצת אופנועי המרוצים שלה היא בחרה ורוד ("כמובן") וכחול.
"אני אוהבת את זה", היא אומרת. "אני מרגישה מלאת עוצמה ואני לגמרי בעניין של גירל פאוור". לפגישות עסקים היא לובשת בגדים שהם "מאוד פריס. ז'קט שאנל קולי וחצאית צמודה בסגנון שנות ה-50. כשאני במסיבה אני מתלבשת כמו צעירה במסיבה. אם לא, אני בחליפה".
באסיה משתגעים עליה. חברת נדל"ן פיליפינית ביקשה ממנה לתכנן מועדון חוף במרכז מנילה, ולאחרונה היא חתמה על חוזה למכירת מוצרי טיפוח לעיניים בסין. "בדיוק פתחתי שלוש חנויות בהודו", היא מספרת, "והשותפים שלי שם רוצים לפתוח 50 נוספות".

אין ספק, היא הצליחה לגלם איזה חלום של המעמד הבינוני במאה ה-21. זאת אומרת, אם תעבוד קשה, היעדר כישרון או כל מיני טעויות לא בהכרח יהוו מכשול בדרך אל העושר והתהילה. "אם יש לה תשוקה למשהו, היא מגשימה אותה", מסבירה אשת יחסי הציבור שלה דון מילר. "אנשים רואים את מותג שלה כמרגש וזוהר, היא מאפשרת להם להציץ לאנשהו".
פריס אמרה פעם: "זה בדם שלי להיות מצליחה. ראיתי את אבא שלי, את סבא שלי, את סבא רבא שלי ואת מה שהם הקימו; הם הציבו רף גבוה מאוד". עכשיו היא אומרת שמה שהיא עושה היום הוא חלק מתוכנית גדולה, והיא בכלל לא מבינה איך לא ידענו. "מאז היותי קטנה היו לי החלומות האלה. ידעתי שאני רוצה להוציא בושם שלי, קו אופנה משלי. הייתי אשת חברה בניו-יורק כי ידעתי שזה המקום המושלם להתחיל בו".
בצד השלילי של התמונה היא מציגה את הפפראצי ואת העובדה שתמיד עוקבים אחריה. "באמסטרדם אני חובשת פאה, כובע צבעוני ומשקפי שמש ומשוטטת לי להנאתי או רוכבת על אופניים, בלי מאבטחים. זה כיף להיעלם".
באחת מתוכניות הריאליטי שלה, "העולם על-פי פריס", היא דיברה רבות על הרצון שלה ללדת, אבל נראה שזו משימה שתידחה לתקופות רגועות יותר בחייה. "זו הפעם הראשונה בחיים שאני פנויה, בלי חבר", היא אומרת, "ואני מספיקה לעבוד פי 10. אני רק רוצה להמשיך ולהרחיב את המותג שלי: יותר קונספטים, יותר נדל"ן ויותר בתי מלון ברחבי העולם".
"לא מזמן התקשרתי לסבא שלי להגיד לו מזל טוב לכבוד יום ההולדת", היא ממשיכה. "הוא אמר לי 'את יודעת, פריס? את עובדת קשה יותר מכל איש עסקים אחר שאני מכיר. פעם הייתי בארון הילטון, היום אני הסבא של פריס הילטון'. הוא חשב שזה מצחיק מאוד".
מתברר שפריס הילטון חביבה וממש לא מטומטמת, אבל קשה להבין מה עומד מאחורי האמביציה שלה. כשאני שואלת מדוע לדעתה המעריצים שלה אוהבים אותה כל כך, היא פוסקת: "כי אני אמיתית. יש הרבה סלבריטאים שמעריצים מתקשים להתחבר אליהם, אבל הם יודעים שעברתי הרבה". כשאני אומרת לה שאני מקווה שהיא לא שוכחת לצאת לחופשה מדי פעם, היא קופצת. "מה פתאום, שום חופשה. אולי בחג המולד. אבל אני רגילה לזה, אני מכונה".