האם אפל מוותרת על ה-i car?
מקורות המקורבים לפרויקט "טיטאן" שאמור לספק את התשובה של אפל לטסלה ולמכונית האוטונומית של גוגל, טוענים שממציאת הסמארטפון חישבה מסלול מחדש והחליטה להתמקד בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית וממשקי הפעלה ולהשאיר את ייצור הברזלים ליצרנית רכב מוכרת
עוד ב-TheCar:
מנכ"ל טסלה: אפל מעסיקה את מי שאנחנו מפטרים
מלחמת העולמות: טויוטה ופורד נגד גוגל ואפל
צפו: הצצה נדירה ל-120 השנים הראשונות של סקודה
כבר לפני כעשור החלו להסתובב שמועות על כוונה של אפל, בהנהגתו של סטיב ג'ובס, להכנס לתחום המוטורי, אך בעוד שבתחומים אחרים בקרב היצרי בין גוגל לאפל בדרך כלל היה זה ג'ובס ששלף לפני סרגיי ברין ולארי פייג', בכל הנוגע למכונית אפל השתרכה תמיד אחרי גוגל (וטסלה) שכבר הספיקה לפתח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית שנוסתה לאורך מיליוני קילומטרים של כבישים ציבוריים . רבים טוענים שהעיכוב בתחום המוטורי קשור למחלתו ובהמשך למותו של ג'ובס, שהיה המוח היצירתי מאחורי החידושים הגדולים של אפל, כמו גם לתחרות הגוברת בשוק הסמארטפונים המהווה מקור ההכנסה העיקרי של אפל.
לא לגמרי ברור מה הוביל את אפל, הידועה כחברה שמקפידה לפתח גם את החומרה וגם את התוכנה לכל מוצריה, להחליט להסתפק בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית וממשקי הפעלה ולוותר על ייצור מכוניות. יתכן שבחברה הגיעו למסקנה שהפער שפתחו טסלה וגוגל בתחום הוא פשוט גדול מדי ובלתי ניתן לגישור בזמן אמת ויתכן כי הבינו שייצור ותכנון מכונית מא' עד ת' הוא מורכב בהרבה מפיתוח דור חדש לאייפון ואין לחברה רצון או משאבים להתעסק בכך.
בכל מקרה, על פי אותם מקורות, מנהל הפרויקט, בון מנספילד, הוא זה שדוחף לעשות את השינוי ולהתמקד בתחומים בהם לאפל יש יתרון של ממש ולהשאיר את ייצור "הברזלים" למישהו אחר - יצרנית רכב מוכרת שתחבור לאפל או חברה חדשה עם רקע בתעשיה כבדה ומשאבים שרוצה להכנס לתעשיית הרכב.
וישנה גם אפשרות שבסופו של דבר אפל תחליט להציע מערכות הפעלה ונהיגה אוטונומיות למספר יצרנים ממש כמו ש- CarPlay מוצעת במערכות המולטימדיה של כמה וכמה מותגים. אפל הרשמית ממשיכה במדיניות המידור שלה ובשלב זה לפחות מכחישה כל שינוי כיוון בפרויקט "טיטאן" שכאמור ממילא מתנהל כולו מאחורי מעטה כבד של סודיות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg