ארצות הברית וסין משקיעות 22 מיליארד דולרים בשנה בסבסוד דלק מזהם
נתונים שנחשפו בכנס מדינות ה-G20 מוכיחים: למרות הנסיונות להצטייר כמי שמעודדות אנרגיות מתחדשות ממשלות העולם מסבסדות במיליארדים את תעשיית הנפט
יכול להיות שיש בזה משהו, אבל כעת מתברר שכמות הכסף שניתנת במסגרת אותן הטבות לרוכשי רכבים חשמליים היא לא יותר מטיפה בים (או בבאר נפט ענקית) לעומת הסכומים הנשפכים מדי שנה על ידי הממשלות של ארצות הברית וסין, שני שווקי הרכב הגדולים בעולם, למימון וסבסוד של תעשיית דלק המאובנים המזהם.
עוד ב-TheCar:
סטודנט, הצג פתרון לצמצום התלות בנפט ותרוויח 20,000 שקלים
הדרך להפסקת התלות בדלק עוברת בתל אביב?
לחיים: בניו זילנד החלו לתדלק מכוניות בבירה
הנתונים נחשפו בכנס מדינות ה-G20 שהתקיים החודש בסין ועל פיהם ממשלת סין מממנת את תעשיית הנפט ב-14.5 מיליארד דולרים בשנה וממשלת ארצות הברית בכ-8.1 מיליארד דולרים בכל שנה.
הסכום הדמיוני הזה של 22.8 מיליארד דולרים בוזבז בחלקו, כך עולה מדו"ח מקיף שהוצג בכנס, על פעילויות לא אפקטיביות לחיפוש, קידוח ופיתוח מאגרים חדשים של דלק מחצבי ובחלקו האחר על מתן סובסידיות ישירות לרכישת נפט בכמויות גדולות על מנת לשמור על מחירים נמוכים באופן מלאכותי של הנפט בשווקי העולם.
בכל מקרה, נראה שהמספרים הרשמיים שנחשפו הם שמרניים יחסית לעומת נתונים שנחשפו לפני מספר שנים במחקר של המכון למדיניות כדור הארץ - מכון הידוע בגישתו הסביבתית, מה שמחייב להתייחס לנתונים שהוא מציג בחשדנות מסוימת.
על פי אותו מחקר, מדי יום ממשלות מסביב לעולם מסבסדות את תעשיית הדלק במאות מיליוני דולרים ואם רק חלק קטן מאותם סכומי עתק היו מופנים לשם פיתוח ועידוד אנרגיות מתחדשות, היינו נמצאים כיום במקום אחר לגמרי בדרך לגמילת העולם מההתמכרות שלו לנוזל השחור.
בהקשר זה נוסיף כי הלוס אנג'לס טיימס דיווח לא מזמן כי כל ההטבות והסובסידיות שניתנו לפרויקט סולר-סיטי הגרנדיוזי (בהנהגתו של מייסד טסלה, אלון מאסק) וליצרנית הרכב טסלה, בין אם במענקים לרוכשי המכוניות מתוצרתה או בסבסוד פעילות החברה מאז הקמת החברה ב-2003 ועד היום מוערכות בפחות מ-5 מיליארד דולרים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg