חמישה כוכבי הגנה למרצדס פיג'ו ורנו

Euro NCAP העניק אמנם את הציונים המרביים לשלושה דגמים חדשים שריסק, אבל לא הכל מושלם ויש עדיין לאן להשתפר

The Car
TheCar צוות | 02/10/2016 06:30

בצל ים החידושים מתערוכת המכוניות הבינלאומית בפריז פרסם פרויקט הבטיחות האירופאי Euro NCAP את תוצאות מבחני הריסוק שערך לשלושה דגמים חדשים שהוצגו השנה: מרצדס E קלאס, פיג'ו 3008 ורנו סניק. שלא במפתיע, שלושת הדגמים קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

E קלאס החדשה עברה את המבחן בהצטיינות עם ציון של 95% בהגנה על נוסעים מלפנים ועם ציון של 90% בהגנה על ילדים שמרוסנים בהתקני בטיחות במושב האחורי, וכן קיבלה ציון של 77% בהגנה על הולכי רגל.
עם זאת, ועל אף הסמל המחייב, הציון שקיבלה על תפקוד ציוד הבטיחות הוא 62%. E קלאס הפסידה ניקוד בגלל הגנה לא מושלמת על רגלי הנהג והנוסע בעת תאונה חזיתית למרות שהדגם שנבחן צויד בכרית אוויר להגנה על ברכי הנהג.

גם בהגנה על חזה הנהג והנוסע בתאונה חזיתית לא הצליחה E קלאס להשיג ציון מושלם.

המכונית בעלת פוטנציאל המכירות הגדול ביותר בשוק הישראלי, אשר נבחנה בסבב הזה, היא פיג'ו 3008 החדשה וגיליון הציונים שלה כולל ציון של 86% בהגנה על הנוסעים מלפנים, 85% בהגנה על ילדים שמרוסנים בהתקני בטיחות מאחור, 67% בהגנה על הולכי רגל וציון של 58% בלבד לפעולת אביזרי הבטיחות - 8% מעל לסף המינימום לקבלת דירוג של חמישה כוכבי בטיחות.

נקודת התורפה של 3008 היא ההגנה על חזה הנהג בתאונה חזיתית (בחפיפה מלאה וחלקית) שקיבלה ציון בינוני עד סביר. גם במבחן ההגנה מפני פגיעת עמוד מן הצד התקבל ציוד בינוני בלבד.

רנו סניק קיבלה 90% בהגנה על היושבים מלפנים, 82% בהגנה על ילדים מרוסנים מאחור, 67% בהגנה על הולכי רגל ו-59% לאביזרי הבטיחות.
את רוב הניקוד הפסידה סניק בגלל הגנה בינונית עד סבירה בלבד על חזה הנוסע מלפנים בתאונות חזיתיות, ובהגנה לא מושלמת על החזה במבחן פגיעת הצד בעמוד.

את התוצאות המלאות של מבחני הריסוק האלה, ואת תוצאות מבחני ההגנה על יושבי המכוניות ועל הולכי רגל של רוב הדגמים החשובים שנמכרים באירופה, אפשר לראות באתר של פרויקט Euro-NCAP

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

The Car

המומלצים