אקזוטיקה בארץ הקודש: האבנטדור של למבורגיני עשתה עליה
עודד שריקי, הקבלן וחובב הרכב מנתיבות, החליט שלא להמתין עד שרכבי למבורגיני יגיעו לארץ ביבוא סדיר ופינק את עצמו במהדורה מיוחדת של הדגם הבכיר של יצרנית האקזוטיקה מסנטה אגתה. עניין פעוט של 4-5 מיליון שקלים
בתחילה היו מי שסברו שמדובר במטען שהוצא לשאוף קצת מאוויר ארץ הקודש בעצירת ביניים והחלפת מטוסים בדרך ליעדו הסופי, ככל הנראה באחת ממדינות המפרץ, אך ככל שחלפו השעות הפרטים החלו להצטבר ובהמשך גם התמונות והסרטונים של הרכב בדרכו לבעליו החדשים - הקבלן עודד שריקי מנתיבות.
על פי הדיווחים, שריקי, חובב רכב מושבע, מחזיק אוסף של (בין היתר) כמה רכבי פרארי, פורשה, אסטון מרטין וגם שתי מכוניות רולס רויס חדשות היחידות בישראל.
בשלב זה מדובר בלמבורגיני החדשה (לא אספנות?) היחידה בישראל ומשום שאין כרגע בארץ יבואן או מוסך מורשה לטפל ברכב, כמו במקרה של הרולס רויסים, על מנת לקבל אישור יבוא שריקי היה צריך לחתום על התחייבות להטיס לארץ מכונאים מוסמכים לצורך טיפול ותיקונים ברכב.
עוד ב-TheCar:
צפו: מה קורה כשלמבורגיני נרטבת
מקלארן מאשרת: בקרוב יורשת ל-F1 האגדית
ב.מ.וו מורידה את הכפפות? הדור הבא של ה-i8 עם יותר מ-750 כ"ס
מעבר למראה הסופר עוצמתי, אשר לדעת רבים הוא המרשים ביותר של החברה מאז הקונטש האגדית, גם מתחת למעטפת השור הזועם מסנטה אגתה מעורר השתאות עם שלדת סיבי פחמן, מנוע וי 12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המפיק 700 כ"ס ומומנט של כ-70 קג"מ, תיבת הילוכים רובוטית עם 7 הילוכים, הנעה כפולה עם דיפרנציאלים מוגבלי החלקה, מערכת בלימה קרמית ומערכת ספוילרים ודיפיוזרים אקטיבית המיועדת להעניק למכונית כוח הצמדה מרבי בעת נסיעה במהירויות גבוהות.
הביצועים, כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש, מרשימים מאוד עם מהירות תלת ספרתית שנרשמת בתוך 2.9 שניות, 200 קמ"ש בתוך 8.9 שניות ומהירות מרבית של 350 קמ"ש.
כמו כן, הרכב כולל גם פסי עיטור אדומים בקווי המתאר של הגג, מסביב לכונסי האוויר בחזית ולגלגלים האחוריים וחישוקים שחורים בעיצוב ייחודי עליהם נעולי, כצפוי, צמיגים מתוצרת פירלי.
בקוקפיט ניתן לפגוש כסאות עם ריפוד אלקנטרה, תיפורים אדומים ורקמות של הלוגאים של למבורגיני ופירלי.
המחיר של האבנטדור פירלי אדישן מעבר לים עומד על קצת יותר מ-400 אלף דולרים ובצירוף מיסים יש להעריך שהקבלן הישראלי שמקפיד לחוגג את מנעמי החיים נאלץ להיפרד מקצת יותר ממיליון דולר (כ-4 עד 5 מיליון שקלים) כדי לגייר את השור האיטלקי ולהצמיד לאחוריו מספר רישוי ישראלי.
ללא ספק מדובר בהמון כסף, אבל גם בסכום נמוך משמעותית ממה שפורסם בפוסטים שונים ברשת.