כך יראה הדור הבא של מאזדה 3

מאזדה חשפה בטוקיו את KAI ? דגם קונספט מבושל למדי שעליו תבסס ה-3 הבאה אשר תהיה בעלת מראה ספורטיבי ואגרסיבי עוד יותר מה-3 הנוכחית ותצויד במנוע בנזין מהפכני הפועל בטכנולוגיה המוכרת ממנועי דיזל

The Car
TheCar צוות | 28/10/2017 13:55

על אף שאין ספק כי המכוניות מארץ השמש העולה עדיין שומרות על הפער ומציגות עליונות של ממש בכל הנוגע לאמינות כפי שהוכיח שוב סקר האמינות המקיף של קונסיומר ריפורטס האמריקאי ולמרות שבשנים האחרונות היפנים גם עשו קפיצת מדרגה של ממש בתחומים כמו  עיצוב ואיכות תאי הנוסעים ברכביהם, תערוכת טוקיו ?  בדרך כלל מפגן הכוח הביתי של היצרנים היפנים, נפתחה השבוע בכל ענות חלשה.

אמנם על פני השטח היצרנים ניסו לשדר עסקים כרגיל אך מיעוט המציגים והחשיפות המשמעותיות מהווים תזכורת לכמה מהשערוריות והמשברים שעברו על תעשיית הרכב היפנית השנה מקריסת טאקטה שמכרה במשך שנים כריות אוויר פגומות, דרך הונאת הדלק של מיצובישי, משבר הבטיחות של ניסאן ועד לפרשת זיוף נתוני המתכות של ....

עם זאת בתערוכה נחשפו כמה דגמי קונספט מעוניינים שהחשוב מביניהם לפחות בעבור השוק הישראלי הוא קאי (KAI) שמהווה למעשה קדימון לדור הבא של המאזדה 3.

קצת יותר מ-4 שנים לאחר שה-3 הנוכחית הושקה באופן רשמי, מאזדה רומזת על הדור הבא שיושק ככל הנראה לקראת אמצע 2018 וייקח את קווי העיצוב המרשמים והדינמיים של ה-3 הנוכחית כמה צעדים קדימה שיהפכו את המשפחתית הקומפקטית מהירושימה לבעלת לוק עוד יותר ספורטיבי ואגרסיבי.

רכב התצוגה בתצורת האצ'בק בהחלט מזכיר באופן כללי את ה-3 הנוכחית אך מציג מראה מעוגל יותר כמעט ללא משטחי פח ישרים או קימורים חדים, פרונט אגרסיבי יותר הכולל סבכה ענקית בחזית ופנסים ראשיים צרים הנמתחים לאחור בסגנון ה-CX5 החדשה ובתי כנף תפוחים במיוחד מאחור שביחד עם חישוקים ענקיים, ידיות דלתות נסתרות  ויציאות מפלט עצומות משני צידי הפגוש האחורי מעניקים לקאי נוכחות עוצמתית שקשה להתעלם ממנה.

למרות שכאמור מדובר ברכב תצוגה, ויש להניח שבדרך ליצור סדרתי מידת החישוקים תקטן (אם אפשר לקרוא לחישוקי 18 או 19 -קטנים) מראות הצד הסמליות בגודלן יגדלו לטובת הראות מאחור וצמד חלונות הגג האורכיים יוחלפו בוודאי באופציה לגג שמש פנורמי מקובל יותר, בשנים האחרונות הרכבים הסדרתיים של מאזדה קרובים מאוד במראה שלהם לקונספטים שקדמו להם כך שבהחלט יש למה לצפות.

מראה תא הנוסעים של הקאי מעניין אף הוא למדי ומציג קווים מינימליסטיים נקיים עם עמדת נהג מזמינה הכוללת הגה 3 צלעות ספורטיבי ומחוונים אנלוגיים. בחלק העליון של הדשבורד יש כצפוי מסך תצוגה גדול אך בניגוד למראה הטאבלט הבולט בדור הנוכחי של רכבי מאזדה, בקאי הוא צר וארוך ומשתלב לרוחבה של כל חלקה העליון של הקונסולה.

מתחת למכסה המנוע של ה-3 הבאה ניתן יהיה לפגוש, לראשונה ברכב ביצור סדרתי, את מנוע ה-סקיאקטיב X המהפכני של מאזדה הניזון מבנזין אך פועל בצורה המוכרת ממנועי דיזל עם ניצוץ הנוצר על ידי דחיסת אוויר ודלק בלחץ גבוה לתא השריפה ולא בעזרת מצתים (פלאגים) חשמליים כמקובל במנועי בנזין ואשר לטענת מאזדה מסוגל להציג נתוני צריכת דלק נמוכים משל מנועי דיזל מקבלים ופליטת מזהמים נמוכה משמעותית.

הדור הבא של ה-3 צפוי לנחות באולם התצוגה המרשים החדש של מאזדה הנבנה בימים אלו  בפינת הרחובות המסגר ולה גווארדיה לקראת שנת 2019.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך