עד שברבורים ישוטו בירקון
יום טוב משה, בכיר במאי הפרסומות, הולך לטלטל את הטלוויזיה
גיא מרוז
16/08/01
אני שמח לבשר לכם באופן ראשוני ובלעדי על מהפכת התקשורת הבאה! מצד שני יכול להיות שממש לא, אין לדעת. אבל באופן ברור, אתם עומדים לקרוא על תופעה ייחודית, קשה להבנה ועיכול ובעיקר אוטופית. יכול להיות שלא תחזיקו מעמד עד סוף הכתבה כי היא נוגעת בסופו של דבר לדבר האחרון שמעניין אתכם ­ אתם. אתם, אני, השכן ממול ומה שנוהגים לכנות בשם המתרומם משהו ­ הקהיליה. הפעם מדובר בקהיליה על כל גווניה, צבעיה ונשותיה!אני רוצה להציג בפניכם את הבמאי הכי אהוב עליכם עד לפחות לפני שנה. אין לי בעיה לקבוע את הנתון הזה בוודאות, כיוון שכל פיפל מיטר אפשרי הראה שעד לפני שנה הייתם כולכם צופים נאמנים של מקבצי הפרסומות בערוץ 2 המתמוטט לו לאיטו, ומי שייצר את רוב הפרסומות במקבצים הנוראיים הללו הוא במאי הפרסומות יום טוב. יום טוב משה (הוא מעדיף רק "יום טוב", אבל כזכור אני קובע פה). מכירים את הקומדיה "מאמא עוף"? ­ יום טוב. מכירים את הסרט הבדיוני והמהפכני "חלב בחלל"? (אתם בטח זוכרים שגילו שבחלב הזה יש בעיקר חומוס ושלחו אותו לקוסמונאוטים רוסיים שרקדו איתו קזצ'וק) ­ יום טוב! ורק אוסיף רשימה קצרה שמכילה את "היפ ר כל" (ענת אלימלך ז"ל), "אמי פלוס", "5 אחוז תנובה" (מש' סוויסה) ומילקי (סנדי בר).בקיצור, רוב הפרסומות שאהבתם יוצרו על ידי האיש הזה, שגם קולגות מתחרים טוענים שהוא במאי הפרסומות הכי טוב שהיה פה. למה היה? כי הילד הזה, בן ,48 החליט ביום בהיר אחד, אחרי שקיבל מכתב מהבנק, שאין יותר מקום איפה לשים את הכסף שלו (זה אני המצאתי), שזהו. נו מור בלאד שיט! אנד דה מאמא עוף וויל בי דה לאסט עוף! ואיך כל זה קשור אליכם? או! אני מבקש אגב יותר לא להתפרץ עם שאלות, אני אסביר הכל ומי שלא יבין משהו בסוף, שיצביע.לא רק שיום טוב החליט שהוא מפסיק לעשות פרסומות בשיטה הנוכחית, הוא לקח מיליון דולר (פלוס מינוס) מאוד אישיים שלו והתחיל לפוצץ אותם על הדבר הבא כנראה בתחום הפרסום, תקשורת, קהיליה ­ VOTE. בשתי מילים, לפני שאנחנו נכנסים לראיון עומק פלאס רוחב עם הילד: VOTE זה בעצם תו התקן החדש שהולך לתת לכם אינפורמציה איזו חברה מתוך כל החברות הגדולות שאתם אוהבים לשלוח להן הוראות קבע ותלושי ויזה כל חודש, השקיעה בכם כסף. בכם, כלומר באיכות החיים שלכם, בילדים שלכם ובירקון הקרוב לביתכם.הרעיון כאילו נורא פשוט, אבל לי לקח שבוע להפנים אותו: במקום שחברות הענק ישקיעו כסף אינסופי בפרסומות מלאות בחורות מקפצות ובחורים קשי בטן, הם ישקיעו כסף בנו, יקבלו פרסום ויקבלו את הדבר הכי חשוב לפי תורתו של יום טוב ­ אמון! אני מקווה שמשהו נקלט, אבל עכשיו ניתן את הבמה (והוא אוהב במה) ליום טוב, שיסביר את זה הרבה יותר טוב ממני.
הציבור יחליט
­ שלום אדוני."שלום, רוצה חסה?". אה, שכחתי לספר, עד לרגע כתיבת שורות אלו, יום טוב הוריד 15 קילוגרם ועוד עשרה בדרך. הוא היה, לטענתו, אכלן כפייתי, אבל עם כל השינוי הזה בחייו הוא החליט להיפרד מחלקים גדולים (והם גדולים!!) בגופו ולהצטמצם קצת.­ לא רוצה חסה, רוצה לדעת מה זה ה­ VOTE הזה?"הכל מתחיל מסמל (יום טוב שולף את הסמל שעיצב ברוך נאה, המעצב הטוב בארץ, לדעתו). השם אומר ­ להצביע. וזאת החירות שלי ושלך ושל כולם להצביע על מה שאתה רוצה ולקבוע איך ייראו חייך, חירות שנשללה מאיתנו בשנים האחרונות".­ למה?"הרבה בגלל התקשורת. הטלוויזיה, למשל, שייכת למיעוט של שניים­שלושה אחוזים, והם יוצרים את הדרמות שהם רוצים ליצור ושולחים לנו בדואר את החשבון".­ ואיך VOTE נכנסת לתמונה?"בעצם הבאתי את זה מעולם הפרסום. צריך לאתר צורך, ואני אומר שהצורך של האוכלוסיה הוא שהם ימותו על VOTE, התקשורת של VOTE תעזור להם לצרכים הקיומיים שלהם".­ בוא נלך לאט לאט. נתחיל בטלוויזיה."בסדר. היית שולח את הילד שלך לבית חולים שכל החולים עוזבים אותו בפאניקה?".­ לא."יפה. אז כנראה ש משהו לא עובד בערוץ המסחרי, ומקבלי ההחלטות לוקחים החלטות שגויות".­ אז מי צריך להחליט?"אנחנו, הציבור".­ איך זה הולך לקרות?"בראש השנה הקרוב, ב­16 בספטמבר, אנחנו נביא לציבור מתנה אחרי שנה מאוד קשה שכולנו עברנו, נביא את VOTE ונעמיד את זה לשיפוטם, ואם הם יחשבו ש­ VOTE זה רעיון טוב, אז מגיע להם לקבל את זה, ואם האנשים הם מספיק דעתניים, ולדעתי הם כאלה, אז הם יכולים לקבוע לאן ילך הכסף של החברות הגדולות ומה הם רוצים לראות בטלוויזיה".­ מה הם רוצים?"תראה, עוד לא היתה טלוויזיה שהפכה את האנשים לשותפים ברווחים שלה. עוד לא היתה תקשורת שהתחשבה בדעת הקהל! אני, כלומר VOTE, נותן אלטרנטיבה! תוכניות בחסות VOTE בכל הערוצים, באינטרנט, בכל מקום בארץ ובעולם".­ הפסקת פרסומות קצרה, כי גם אני לא ממש מבין."זה בסדר, זה לוקח זמן. אם היה בא אליך מישהו לפני עשר שנים והיה מספר לך על מחשב שיחבר את כל העולם, היית מבין? אז עד לפני שבע שנים לא היה אינטרנט ועד לפני שנה לא היה ­ VOTE".­ איך ירוויחו החברות הגדולות מהסיפור?"תגיד, היית מעדיף לרכוש מוצרים של חברות שנותנות לקהיליה? ואני מדגיש, זו לא תרומה ולא נדבה ­ זה ביזנס! זאת השקעה מסחרית כמו כל קמפיין, אבל במקום שאמריקן אקספרס יראו לנו איך אנשים צפים בים המלח כי יש להם כרטיס אשראי ­ שבאמת ייקחו אנשים ויציפו אותם על חשבונם בים המלח! אז לאנשים יהיה אינטרס אמיתי לעבוד עם אמריקן אקספרס.­ מה קורה היום?"במקבצי הפרסומות יש תחרות בין החברות הסלולריות על חמישה גרוש פחות כדי לרכוש את אמוננו. היית מחליף את הילד שלך בשביל חמישה גרוש?".­ ילד זה לא פלאפון..."נכון, אבל אני מדבר על נאמנות! הרי כל הניידים הם אותו דבר ואין הבדל אמיתי בין רנו לפג'ו. אז במקום לספר לנו סיפורים והמצאות, שישקיעו בקהיליה ואז באמת יקבלו נאמנות".­ תן לי דוגמה לחדשות בנוסח VOTE."בוא ניקח למשל פיגוע. מה אנחנו מקבלים בטלוויזיה כשיש פיגוע? שדרנים היסטריים, גופות וזוועות. במה הטלוויזיה מקדמת את הנפגעים עם כל הדיווחים המזעזעים האלה מהדולפינריום? לוקחים אותם מקסימום ליום כיף בהיכל התרבות במקום לטפל בהם באמת. איך זה עוזר לנפגעים בפיגוע? אז למה שחברת רים למשל לא תעניק באותו רגע רהיטים לנפגעים?".­ אולי כי זה נורא ציני ומר יח לא טוב?"תגיד, כשהבן שלך נפצע, אתה מביא לו פלסטר?".­ שניים."יפה. זה לא נראה לך ציני, נכון? אז בפעם הראשונה חברת רים תיראה צינית, בפעם השנייה והשלישית תתחיל להאמין להם, ואולי מאותו יום והלאה תקנה את המוצרים שלהם ולא של אחרים".­ מה שנקרא פיגוע בחסות רים. ואיך תבטיח את ההמשכיות של התרומות מרים?"הדבר היחיד שיבטיח את זה הוא שבערוץ VOTE תדע שעה שעה מי נותן לקהיליה ומה הוא נותן, ובסוף זה יהיה אתר אינטרנט גדול בכל העולם! כמו שאתה פותח לוח דרושים. אז בערוץ VOTE תהיה לך אפשרות להצביע ולראות את החברות שתורמות ומה קורה. מי יותר מי פחות. התחרות עוברת ממקבץ הפרסומות לחיים. זה תרם ­ אלה מזהמים. והקהל נותן תמיכה. וכשיהיו הישגים הקהל יגיד 'הצלחנו לשנות'! זה הצליח בשימורי הטונה ובדאודורנטים, אין סיבה שזה לא יידבק להכל. VOTE אומרת: בואו גם נעשה לזה במה ואלו יהיו החדשות! החברות יקבלו פרסום ענק, ותאמין לי שלציבור תהיה נאמנות לפלאפון, למשל, אם היא תנקה את הירקון ונוכל לשחות בו".
הציבור רוצה
שוב הפסקה קטנה, נשלח את יום טוב לאכול 25 גרם נבטים ונספר על הפרויקט הראשון של VOTE, שנקרא "עד שברבורים ישוטו בירקון". בעזרתה של קרן ליבוביץ', סמל בזכות עצמה, מתחילה VOTE בפרויקט של ניקוי הירקון והקמת מרכז ללימודי שחייה, שיכלול בריכות ומתקנים למיניהם בשטח המזוהם של הירקון ושפכיו. כל זה יתבצע לפי תורת VOTE, בכסף של חברות גדולות שיתגייסו למבצע. יום טוב נשבע לא לעזוב את המטרה עד שברבורים ישוטו שם. אני מניח שברבורים אוסטרליים ישקלו את העניין בכובד ראש, אבל תודו שזה רעיון יפה שישמח את כולנו.יום טוב לא מדבר רק על הירקון. הוא מדבר על הקישון ועל כל נחל מלא שפכים ותאים סרטניים למיניהם. נחזור לטלוויזיה, וסליחה שאני קופץ מדבר לדבר, אבל גם יום טוב מקפצץ, כי לא פשוט להסביר לכתב של מקומון מהפכות גדולות ושינוי סדרי עולם.­ כן, מר יום טוב?"תגיד, האם התקשורת הנוכחית עוזרת למישהו מהצופים להגיע לצלחת מרק? לא. הם רק רוצים לדווח לנו על זה שאין לו מרק בלי לעשות כלום בשבילו!".­ ומה עם דודו טופז, אברי גלעד?"אני לא מדבר על קרקסים. אני מדבר על משהו שמתחיל ולא נגמר בסוף שידור התוכנית, VOTE תביא פתרון! לא נזוז עד שהבעיה תיפטר! אני מדבר על שינוי החשיבה והשיטה. אתה מכיר את אלה שמציצים מעל הכתבים בשידורים חיים? אתה יודע למה הם עושים את זה? הם רוצים להתבטא. אתה יודע למה הפרסומת של נקה 7 היא ההצלחה הגדולה של כל הזמנים? כי אנשים יכלו להתבטא ולמחוא כף! זה הכל! זה סוד ההצלחה. אתה מכיר את אלה שהולכים לתוכנית 'הג'וקר'? הם רוצים להתבטא".­ אתה בעד תוכניות כמו "הג'וקר"?"בטח. אני בעד הרעיון שהתקשורת תפסיק להיות הידענית והחכמה וששני אחוזים ינהלו אותנו ויחליטו מה טוב בשבילנו. הם חושבים שהם יודעים מה כולנו צריכים. זה לא עושה אף אחד מאושר. 'הג'וקר' זה סימן, סנונית ראשונה. יושבים בבית הרבה אנשים ומזהים את עצמם בתוכנית. הם לא מזהים את עצמם בהרבה תוכניות אחרות. החבל הזה נמתח עד הקצה".­ אז לאן הטלוויזיה הולכת?"היא תשנה את פניה לגמרי וגם הפרסום ישתנה לגמרי. בסופו של דבר הטלוויזיה תשדר את מה שהאנשים רוצים לראות".­ ולמה שאותן חמש משפחות ששולטות בתקשורת בארץ ייתנו לדבר הזה לקרות?"לא תהיה להם ברירה כי הציבור יכתיב להם את זה! קח את כל העשירים הפרסומ אים הגדולים, בעלי תחנות הטלוויזיה בעולם, ותשאל אותם מי החבר הכי טוב שלהם? הם יציינו שם אחד או שניים. למה? כי להם הם יכולים להאמין. לכל אחד יש שניים­שלושה אנשים שהוא מאמין להם. אז למה הם (שליטי התקשורת והפרסום, ג.מ) משקרים את כולנו כל הזמן? ז'תומרת שצריך ליצור אמון על בסיס אמת ואז הציבור יעריך את זה".­ ואתה חושב שמקבלי ההחלטות בתקשורת יבינו את זה?"תשמע, האוטו מידרדר למטה והם יהיו חייבים לעצור את זה. אם התקשורת לא תשנה את פניה ותהפוך להיות ביטוי לרצונות האמיתיים של האזרחים היא תחדל להתקיים".­ מאיפה VOTE תתחיל לשדר?"מכאן, מהמקום הזה תשודר התוכנית הראשונה. בהתחלה לערוצים הקהילתיים של הכבלים, אולי לערוץ ,6 ואחר כך לאט לאט לכל הערוצים. תוכניות בחסות VOTE".כשיום טוב אומר "מכאן" הוא מתכוון למשרדיו היותר ממרשימים בנמל ת"א. כ­15 איש עובדים כרגע ב­ VOTE. אני אומר כרגע, כי המשכורות הן מגוחכות (קצת פחות ממורה) ולא כולם מחזיקים מעמד עם החלום. יום טוב, כאמור, מממן הכל מכיסו.­ מה תעשה אם ייגמר הכסף ולא יהיו הכנסות?"יש לי הצעות לבוא ולעשות את זה באמריקה ולגזור קופ ון יפה, אבל VOTE תצליח. זה עסק שבא מאהבה ולא יכול להיות שהאנשים לא יבינו את זה".השאיפה הגדולה של יום טוב שעל כל מוצר מסחרי יתנוסס הסמל של VOTE, ואתם בבית, דרך הסלולרי או המחשב, תוכלו לקבוע איך ייראו חייכם. בעצם מדובר גם במשאלי עם, וכמו בסרט הפרזנטציה המרשים של VOTE (אל תשכחו שיום טוב הוא במאי הפרסומות הבכיר בארץ) אומר לנו יעקב אילון בקולו המרעים ובקלוז אפ שאינו משתמע: "אפשר להפסיק מלחמות, למצוא תרופות ולסיים את העוני והרעב בעולם! הכל מתחיל במילה אחת, סמל אחד, ומוזיקה אחת!". או או... זה מזכיר קצת דברים אפלים משנות ה­40 העליזות באירופה...­ יום טוב, יש משהו... איך נאמר... קצת פשיסטי ברעיון, סליחה שאני חי..."פשיסטי? תגיד לי, וודסטוק זה פשיזם? כשעם שלם עומד דום ביום העצמאות זה פשיסטי? דגל זה פשיסטי? הסמל לא עומד בפני עצמו, עומד התוכן שמאחורי הסמל, והתוכן של VOTE הוא אהבה. אנשים יראו את הסמל וירגישו אמון ואהבה".
הציבור יקפוץ
ושוב בקפיצה, נחזור קצת ליום טוב הפרסומאי. אין לו בעיה עם זה שעשה כמעט רק פרסומות. זה מילא את כל עולמו ולא היה חסר לו שום פיצ'ר או תוכנית טלוויזיה. הוא עשה קליפ אחד (מרגש ומקסים) עם אחינועם ניני לשיר "החיים יפים" מהסרט של בניני. בניני בעצמו אישר את הקליפ, אותו ערך ברוב כישרון אייל שילון (הבן של האח המוכשר, יגאל), ויום טוב טוען שזו היתה בעצם עבודת VOTE הראשונה שלו. גם היתה כבר פרסומת אחת ברוח VOTE שרצה בערוץ .2 פרסומת לבית השאנטי בחסות מילקי של שטראוס. "הראינו לחברות איך אפשר לפרסם נכון. מילקי למען הנוער בישראל! הפרסומת עלתה גרושים יחסית ובית השאנטי קיבלו זמן מסך ותמיכה. זה VOTE! הפרסומת נהדרת גם לשטראוס וגם לבית השאנטי! זה הכיוון, הפרסום היחידי שיהיה בעולם ובארץ. תזכור מה אני אומר!".אני זוכר. האמת שאני גם די מאמין, זה הרי כל כך הגיוני. יום טוב, שגם הדירה שלו נראית כמו סרטון פרסומת, התחיל את הקריירה שלו בשנת 84'. זה היה תשדיר שירות לקרן הדפוס עם עפרה חזה בערוץ .1 אבל תשדיר השירות "אני רוצה גלידה עכשיו" היה פריצת הדרך ­ זו היתה הפעם הראשונה שתשדיר שירות נראה כמו פרסומת.­ למה בעצם רק פרסומות ולא לעשות איזה ברייק עם משהו כאילו אמנותי?"ילדים לא לוקחים ברייקים, הם הולכים עם מה שבא להם. זה מה שעניין אותי. מצאתי שם את כל מה שחיפשתי כבמאי ­ תוכן, הפקה, עניין ­ זה עולם ומלואו.­ כפרסומאי יכולת למכור הכל?"אם המוצר לא טוב, שום דבר לא יעזור, אבל קמפיין נכון יכול להפוך עולמות. הקמפיין שאני הכי גאה בו הוא 'היפרכל' עם ענת אלימלך. לקחנו מוצר משעמם והפכנו אותו לברור ומזוהה בכל בית. והיה כמובן את ה'חלב עמיד בחלל' ועוד רבים וטובים אחרים".­ אז מה, זה מן משבר כזה של גיל 48?"זה בכלל לא משבר, זה בא ממקום של שפע".­ אתה נורא עשיר?"תעשה חשבון פשוט, אני כבר לא עובד שנה ורק משקיע. אם לא הייתי משקיע הייתי יכול לחיות עד סוף חיי רק מהריבית של מה שהרווחתי עד היום. אני יודע שחושבים שהשתגעתי, אבל אם ילד היה שם על פיצ'ר את כל מה שחסך, זה היה נראה בסדר, נכון? אז למה לא על הפרויקט הזה? כסף לא מעניין אותי אף על פי שאני ארוויח המון כסף מ­ VOTE! את כל הכסף שאני ארוויח אני אשקיע חזרה".­ וממה תחיה?"אני לא צריך הרבה. את ה­20 אלף שקל לחודש שהיו לי יהיו לי גם בעתיד, אבל קודם היו לי גם זיעה קרה, חוסר שקט ובעיקר לא היתה לי חירות. מאז VOTE אני מרגיש נורא נוח, לא רב עם אף אחד וקם כל בוקר עם חיוך".זה הזמן אולי לספר שהשמועות אומרות שיום טוב, איך להגיד את זה... לא היה בדיוק הבחור הנחמד מהשכונה. הוא היה רב עם אנשים, צועק (והוא איש גדול), ולא לכולם היה תענוג לעבוד איתו.­ זה נכון?"רב עם אנשים? תשמע, כמות האנשים שאיתם רבתי היא קטנה לעומת האנשים שאוהבים אותי, אבל אין ספק שהשתניתי. משהו הפריע לי בגלגול הקודם ולכן התנהגתי ככה. למרות מעמדי המקצועי, לא היה לי חופש, חירות, זה משהו ילדותי. ואולי זה המקום להתנצל אם פגעתי במישהו".ב­ VOTE, למשל, אסור להיכנס אחד לדברי השני, יש שם תרבות שיחה, ולצד כמה מאסטרים בזן שיושבים שם יש להם רכש חדש בדמותה של הברונית ניבה פון וייזל. היא לא ממש ברונית, אבל הסבא של הסבא היה. ניבה היא מעצבת פנים במקצועה והגיעה ל­ VOTE כדי לקדם רעיון וחלום שלה. אחרי מחקרים ובדיקות מעמיקות היא הגיעה למסקנה שאפשר להקים רכבת מהירה מת"א לירושלים שתעשה את הדרך ב­13 דקות וחצי כולל חנייה בבן­גוריון. המומ חים אומרים שמיליון איש יהיו על הרכבת הזו יום יום, מה שהופך את זה לכלכלי מאוד. VOTE תעזור לפון וייזל לקדם את זה, והיא תעזור ל­ VOTE בפרויקטים שעל הפרק.בכלל, VOTE זה מקום של נשים. כך לפחות טוענת יעלה ברוור, שאחראית שם על כל מה שקשור לתוכן וטלוויזיה. יעלה הגיעה אחרי שערכה המון תוכניות בפריים טיים ("בראוו", העונה הראשונה של רשף ועוד הרבה), היא גם היתה שותפה בחברת ההפקות איגואנה ועשתה בוחטות. גם לה נמאס יום אחד, ותמורת 3,200 שקל היא עובדת מבוקר עד ערב ב­ VOTE.­ יעלה, מה מצאת במקום הזה?"קודם כל את יום טוב. לאיש אין אגו, בטח לא במה שקשור בכסף ואני לא נתקלתי בזה עד היום".­ ואם ייגמר הכסף של יום טוב?"אז אני אמשיך לבד. הרעיון הוא ענק ואין סיכוי שהוא לא יצליח".לא תאמינו, אבל נחזור ליום טוב. תן לי בבקשה את עיקרי VOTE כדי שיהיה עם מה ללכת הביתה לכל אלה שעוד לא הבינו את גודל המהפכה. "קודם כל, להחזיר את האמון בתקשורת ­ תקשורת אמינה! דבר שני, אתה יודע איזה כוח זה ששלושה­ארבעה מיליון יזדהו סביב דבר אחד? אתה יודע מה זה שמהבית על ידי לחיצת אצבע בטלפון אנשים יקבעו את סד ר היום הציבורי והאישי?­ ואולי התקשורת של לפני VOTE לא כל כך תתעניין בזה כי זה לא קשור לבורג ולערפאת?"באמת, לטענתם, זה לא מעניין. את מי זה לא מעניין? הם יהיו חייבים להבין שיש עוד דברים שמעניינים חוץ מהר הבית! מה קורה פה? כל האזרחים יושבים רגל על רגל ומחכים שהבעיה תיפטר. לא עובדים, יש מיתון, אף תייר לא מגיע לארץ וכולם מחכים ש'הבעיה' תיפטר. אז הגיע הזמן שיבינו שיש עוד דברים שמעניינים אותנו ונוגעים לחיים הממילא לא כל כך טובים פה ובזה VOTE תתעסק ותטפל עד שהבעיות ייפתרו. אנחנו לא נלך לשום מקום, כמו 'בשידור חוקר' בהבדל אחד ­ זה יהיה גם מסחרי, והחברות שיעזרו לנו יזכו לתהילת עולם ­ פרסום וכסף! האזרח בבית לא יראה דרמה סתם אלא יראה פתרון ויבין שאפשר לעשות דברים. ברגע שהבשורה תצא זה יהפוך למים גדולים. כמו אפקט הזיפו ­ אם החדר מלא גז זה יצליח".עד כאן יום טוב. ועכשיו מרוז. אני באופן אישי הוקסמתי ואני מאמין שהרעיון גדול. אני גם לוקח את המאבק שלי לשינוי שיטת הלימוד (משכורות המורים וכל מה שמסביב) ל­ . VOTE יכול להיות שהכל יגוז, שיום טוב הוא חולם או משוגע, אבל אין ספק שאם VOTE י צליח, כולנו נרוויח בענק. מה שנקרא, איך לא חשבו על זה קודם?




  
  
  
׳©׳ž׳•׳¨ ׳‘׳ž׳–׳•׳•׳“׳”׳©׳œ׳— ׳œ׳—׳‘׳¨׳”׳“׳₪׳¡׳”
   ׳¢׳‘׳•׳¨ ׳œ׳₪׳•׳¨׳•׳׳›׳×׳•׳‘ ׳œ׳¢׳•׳¨׳š
|
׳›׳×׳‘׳• ׳œ׳ ׳•
|
׳¢׳–׳¨׳”
|
׳×׳ ׳׳™ ׳©׳™׳ž׳•׳©
|
׳ž׳ ׳•׳™ ׳œ׳¢׳™׳×׳•׳Ÿ ׳ž׳¢׳¨׳™׳‘
|
׳₪׳¨׳¡׳•׳ ׳‘-nrg ׳ž׳¢׳¨׳™׳‘
|
|
׳•׳•׳™׳“׳’'׳˜ ׳—׳“׳©׳•׳×
|