 | |  | שעונים |  |
|  |  | גימיקים עיצוביים חדשים |  |
|  |  | |  |  | מדי פעם צצות להן כל מיני גחמות עיצוביות בתחום השענות. הפעם אנחנו בוחנים כמה חברות שהרחיקו לכת על מנת לשבות את ליבנו. מקולקציית החורף של חברת סווטש למשל, רצוי לאמץ את שעון רצועת הלבד בגוון חום, שמזכיר את מעילי הסטודנטים של הסבנטיז (רכיסה בצורת לולאה) ומחירו שווה לכל סטודנט: 175 שקל, להשיג בחנויות סווטש ברחבי הארץ. בחברת פוסיל החליטו להרחיב את הקו המכונה "ביג טיק" ולייצר כמות מוגבלת של שעונים בהם המספרים והתאריכון דוברי יפנית, מה שמוסיף חן למי שאוהב את האוריינטליות הזו. בארץ נחתו בדיוק 77 חתיכות, במחיר של 430 שקל האחת. להשיג בחנות אקססוריז, שנקין 19, תל אביב ובחנויות השעונים המובחרות.בחברת דיזל ממשיכים להרקיע אלעל גם כשזה נוגע לשעונים, שלא מזמן נחתו פה לראשונה. את הקולקציה אפשר להגדיר כנוסטלגית עם אווירה חדשנית. השעונים מזכירים יותר מכל טלוויזיות של פעם עם טוויסט עדכני, בשילוב של רצועות עור ופלדת אלחלד. מדובר בשעוני יוניסקס מסיביים שכל תכשיט מחוויר לידם. מחיר: 1,470590 שקל, להשיג באקססוריז ובחנויות השעונים המובחרות.אצל ה.שטרן אפשר כבר לראות את "ספרה", שעון עם הלוגו החדש בעיצובו של החברה, נוויל ברודי. הכיפה העגולה של השעון משדרת רטרו עיצובי לצד אלגנטיות ועידון. העגלגלות מגיעה גם עקב מחקר שעשתה החברה, בו נמצא שאנשים נמשכים לחפצים עגולים, הנתפסים כדבר חיובי שקשור בילדות, כמו למשל סוכריות על מקל. חלק מהשעונים משובצים ביהלומים, פנינים ואבנים יקרות, ומיוצרים בגדלים שונים לנשים ולגברים. מחיר התענוג העגול:3,5101,638. להשיג ברשת ה.שטרן. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | כולם קוראים ספרים
|  |  |  |  | בניגוד לתחזיות קודרותמשהו, הספר לא ממהר לפנות את מקומו לאף אחד. ההפך נראה שכולם דווקא קוראים בלי הפסקה, בכל זמן ובכל מקום. לרגל מלאת שנה לאתר האינטרנט של "חנות הספרים של איתמר" (כן, אותו איש יקר שמאתר ספרים אבודים), תיערך ב1.11 באתר תערוכה וירטואלית, שבה יוצגו עשרות תמונות, תצלומים, גלויות ואיורים שהמוטיב המרכזי בהם הוא כמובן הספר. "יש לי אוסף ענקי של תמונות, יצירות וכדומה, שבהם רואים אנשים קוראים, מחזיקים ספר", אומר איתמר לוי, האיש והאגדה מהחנות שבמושב צרופה. "יש למשל תמונה של בן גוריון בספרייה שלו, תמונה של ביאליק, או תמונה מכפר אוריה שעלה בשנות החמישים על הקרקע, שבה רואים שולחן אוכל ארוך וסביבו 87 אנשים שקועים בקריאה. מתחת לתמונה כתוב: 'שעת רוגע בכפר אוריה'. ויש עוד המון".התערוכה תיפתח בשעה 21:00, התמונות מלוות בפרטים מעניינים יתחלפו בקצב, וכל אוהבי הספר מוזמנים להיכנס לאתר www.itamarbooks.co.il, וליהנות. ספר, זה כל הסיפור. גם באינטרנט. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | אפשר ליישר עם חיוך
|  |  |  |  | הרבה תירוצים נהגו ילדים ומבוגרים להמציא על מנת להימנע מ"גשר", אותה פלאטה ברזלית ליישור השיניים. לי אישית היתה עזרה מאמא, שטענה שהרווח בין שיניי השפניות מאוד חינני ומעיד על כך שאהיה עשירה, או לפחות אמצא בעל עשיר. בעבר, הפתרון ליישור שיניים הגיע בצורת קשת (סמכים בשפה מקצועית) שהודבקה על המשטחים החיצוניים של השן (לא ממש אסתטי, ובנוסף עלול לפגוע בזגוגית השן). היום, כבר אין צורך בתירוצים. שיטת אינוויזליין היא טכנולוגיה מהפכנית שפותחה בארצות הברית ומאפשרת תהליך פשוט ליישור השיניים, והכי חשוב: כמעט בלתי נראה. מדובר בקשתיות יישור שקופות המותקנות על השיניים וניתנות להסרה בכל עת. השיטה משלבת טכנולוגיה ממוחשבת ודיוק מרבי, ומהווה פתרון אסתטי מצוין. הקשתיות גורמות לשיניים לנוע בתהליך בלתי מורגש, בסופו הן מתיישרות על פי התכנון המוקדם שעשה האורתודונט. וזהו יתרון נוסף שיש לשיטה: ניתן לתכנן מראש את התוצאה בעזרת מערכת גראפית ממוחשבת, תלת ממדית, שמדמה את תהליך יישור השיניים באמצעות סרט וידאו עד למראה הרצוי בסוף הטיפול. חסרונותיה העיקריים של השיטה הם הצורך בשיתוף פעולה של המתרפ א בהרכבת הפלטות, העובדה שהן אינן לגמרי בלתי נראות (בהשוואה לסמכים המודבקים בחלק הפנימי של השיניים) וכמו כן השיטה אינה אידיאלית למקרים אורתודונטיים מורכבים במיוחד. השיטה מיועדת לנערות מגיל 15 ולגברים מגיל 18, גילאים בהם השיניים כבר מיוצבות. רק אורתודונטים שעברו הכשרה מורשים להשתמש בשיטה. קיימת רשימה הכוללת את השמות והפרטים של הרופאים המוסמכים, ניתן לברר ולקבל אינפורמציה בטלפון: 937378403. התחלתי להמציא את עצמי בערך בגיל 14. אחרי ילדות לא קלה שעברה עליי כילדה מכוערת במיוחד עם שתי צמות נוקשות, אדומות ומתולתלות, נמשים ענקיים וכהים וגב עקום, התחלתי בתהליך מטמורפוזה, לכאורה כמעט בלתי אפשרי, של להפוך את עצמי לברבי. הכל התחיל בטיול משפחתי לאירופה, שם, בשנים ההן, היו אפשרויות מעולם אחר להתלבש כמו שצריך. בחליפת שורטס כחולהכהה מהודקת למותניים בחגורה ובסנדלי עקב עם שרוכים מצולבים, אבא שלי, שעד אז רק העליב, אמר בהתפעלות: "בחיי, יש לה גוף כמו דוגמנית". ההכרה הזו מאבא היתה יריית הפתיחה.באותו קיץ הזוי, בטיול קמפינג עם ההורים, התנשקתי בפעם הראשונה עם נער ארוך שיער ובלונדיני, מעוטר בפצעי בגרות. קיץ אחרי זה כבר היתה לי תסרוקת חדשה וחלקה (יחי האבועגילה) והתחלתי לצאת עם גברים של ממש. דילגתי על הנערים מהתיכון. ליפסטיק בגוון שזיף כהה, מסקרה בכמות נדיבה עד בוצית ומרככי שיער שינו את חיי מהקצה עד הקצה. זו שקראו אחריה ג'ינג'ית קלבאסה, צפרו לה עכשיו מכוניות ברחוב. זו שלא רצו לקבל אותה לחברה הסלונית בכיתה ז', זקפה את אפה אלעל אל מול זבי החוטם בני גילה ויצאה עם בחורים אמיתיים.היו אלה שנות השבעים, והחמיאו לי שאני זרוקה עלהכיפק, שזה משהו שדומה לקולית של היום. סנטרופז, מיני, טישירט הדוקה על ציצי קטן ועגול (זה היה הכי אופנתי, לפני שגילו את הסיליקון וחזיות הפושאפ המרופדות) וכאמור, ליפסטיק כהה, מסקרה ומבט מצועף לא צריך להיות גאון כדי להבין שזו הדרך היחידה להעביר את הנעורים בכבוד, כגשר לבגרות נורמלית. הרבההרבה נערות מבינות את זה. ההורים, בדאגתם הלגיטימית, מקבלים את זה פחות. אבא שלי נבהל וקרא למראה שלי "הזמנה לאונס". פעם, ברגע של כעס, הוא גם כינה אותי זונה. אבל חפה מפירסינג או קעקוע, המסר שלי תמיד עבר: לא הזמנה לאונס חלילה, הזמנה לאהבה. והגברים הבינו. לא צריך איי.קיו בשחקים כדי להבין שבחורה שנראית ככה זקוקה לתשומת לב, ויש סיכוי רב שתגלה אסירות תודה במיטב הכלים העומדים לרשותה, אם תמצא אותך ראוי. הקריטריונים שלי לגבי גבר ראוי היו רחבים מאוד באותן שנים תמימות. שיער ארוך במקצת ועיניים נוצצות לא היה צורך בהרבה יותר מזה. אותן חוויות חניכה הפכו אותי לנקבה בוטחת בעצמה, ולכן מושכת. וזאת הסיבה שהיו אלה חוויות חינוכיות, למרות דאגת הוריי. שורה תחתונה: להפוך לאשת חלומות זה עניין של החלטה. אפשר לעשות הרבה עם הנתונים הטבעיים. הכי כדאי להתחיל בגיל ההתבגרות, כי זה הגיל שבו אנחנו ממציאים את עצמנו, או במילים יותר פסיכולוגיסטיות: אלה השנים בהן אנחנו מעצבות את זהותנו. כשמתחילים מוקדם, יש הכי הרבה סיכויים להאמין בזה ולגרום לסביבה להאמין. האמצעים הטכניים הוזכרו למעלה, והם כאמור פשוטים. יש לציין שהכי חשובה ההבעה, שצריכה לבוא מהלב. הבעה שבתקופת הנעורים אין בעיה להפיק אותה, היא מופקת מעצמה. הבעה תמימה ומצועפת המסר: מוכנות לאהבה. התמימות הזאת מתכלה עם השנים. ההבעה התינוקית המטופשת הזאת, שאופיינית לגורי אדם וחיות אי אפשר לעמוד בפניה. אצל רוב בנות הטיפשעשרה זה קיים, וזה אולי סיבת הפופולאריות העצומה שלהן אצל גברים מכל הגילאים. אולי בגלל זה קוראים לנחשקות ביותר "בייב"; אך אל לנו לטעות, הצוף הנוטף והמשכר של הסקסאפיל הולך יחד עם חוצפה אלגנטית ועוד ועוד מורכבויות, כמו למשל, שהכל צריך להיראות מאוד לא מאומץ.ולטיפ היומי: תעבדו על הבעה מטומטמת. זה תמיד עובד, לפחות לטווח הקצר. הבעה טיפשית מורידה לנו עשר שנים על המקום , בלי ניתוח פלסטי. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | שיר אישי בעיבוד מקורי
|  |  |  |  | איתי הבר, מוסיקאי שחי שנים בארצות הברית, הלחין ועיבד מוסיקה לסרטים, סדרות ופרסומות, חזר לארץ ופתח את אולפני "צ'יטה" בתל אביב. מעבר לייעוץ ולשירותים המוסיקליים שנותן האולפן הממוחשב, מציע הבר אופציה למתנה מפתיעה ומרגשת שיר אישי ליקירכם.התהליך הוא פשוט: כל שיר שתבחרו יוקלט בקולכם, בלחן ועיבוד מוסיקלי מקורי. מתנה ייחודית שמתאימה ליומולדת, חתונה, יום נישואין או סתם ככה בשביל הכיף. מחיר: 400250 דולר לשיר, תלוי במורכבותו. לפרטים: 821682051. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | ישיבת עור שמח
|  |  |  |  | יש הרבה דרכים לפתוח את סוף השבוע, אבל זו שניסיתי ביום שישי האחרון, בספא מול הים, שברחוב הרברט סמואל בתל אביב פינת הרב קוק, היתה אחת המוצלחות והובילה ליומיים מענגים, מחויכים ונעימים, פיזית ונפשית.הגעתי למקום ביום שישי בצהריים, כשהשמש עמדה באמצע השמיים וחיממה חוף ים קריר, הייתי מוכן לראשונה בחיי ל"טיפול פנים לגבר". אחרי כוס קפה ועוגיות בלובי השקט, כשברקע מוזיקה נעימה ומבעד לוויטרינה חוף ירושלים, הופקדתי בידיה של דנה.כשקמתי כעבור למעלה משעה ממיטת הטיפולים הצלחתי להגיד לה רק מילה אחת אלוהי. הכי קרוב שאוכל לתאר את החוויה זה לונה פארק לפנים. דנה ניקתה לי את העור, החזירה לי את הלחות לשפתיים, את הגמישות ללחיים, הוציאה לי שחורים מהאף, טיפלה ביובש שבמצח, עיסתה מסביב לעיניים ואפילו הקדישה תשומת לב לעורף ולצוואר. קרם החליף קרם, משחה החליפה שמן, ואז הגיעה ההפתעה הראשונה. בשעה שמסיכה מיוחדת כיסתה את פניי ועיניי היו עצומות, הרגשתי מסאז' עדין בכפות הרגליים. ככה סתם, פינוק שהעביר את הזמן עד להתייבשות המסיכה. אבל שיאו של הטיפול היה מסאז' של כעשרים דקות לעור הפנים. דנה פשוט לקחה אותי למסע תענוגות. ישיבת עור שמח. אצבעותיה ריחפו על פניי כאילו היתה יוני רכטר על פסנתר. את הצלילים כבר השמעתי לעצמי בראש.טיפול פנים לגבר שונה מזה הניתן לאישה מכיוון שעורם של הגברים, כך אומרת דנה, הוא בדרך כלל עבה יותר ונתון מדי יום להתעללות סכיני הגילוח, ככה שהוא גם יבש יותר. אגב, דנה ממליצה גם לבעלי זקנים לטפל מדי פעם באזורים שאינם מכוסים שיער מצח, לחיים, אף ובייחוד סביב לעיניים. מחיר הטיפול המלא הוא 270 שקלים,יש גם טיפול פנים ב230, ומי שמרשה לעצמו טיפול עשרת אלפים למכונית, יכול בהחלט להעניק טיפול פנים כזה גם לעצמו.אחרי מנוחה, עוד כוס קפה וקרואסון שוקולד מחומם, הגיע תור הטיפול הזוגי. פתחנו בטבילה בג'אקוזי מחומם עם מלחים, לאור נרות, עם ריח קטורת עדין, כשעל שפת המים חיכתה לנו קערת פירות טריים.אחרי חצי שעה מבעבעת החלקנו לתוך חלוקי רחצה ונעלי בד והמשכנו למקלחת, שהיתה חוויה בפני עצמה בזכות הזרמים שהציצו לאורך כל התא, כל אחד מהם ניתן לכיוונון, ופינקו לנו מקומות בגוף שבדרך כלל לא חשופים ישירות לזרם הדוש. אפילו ריח המגבות היה שווה הסנפה עמוקה.המסאז' הזוגי נער ך בחדר משותף, בו הפקרנו את עצמנו לידיהן ולעתים גם לרגליהן של אן ואילנית, שנראו עדינות כשנכנסו לחדר, אבל פירקו לנו את הצורה כשעה. הן לחצו, מעכו, משכו ודחפו ועשו לנו היכרות עם שרירים ועצמות שבדרך כלל לא זוכים ליחס מפנק כזה במהלך השבוע.מדובר באחד הבילויים הרומנטיים ביותר שתל אביב יכולה להציע. למי שמחפשים רעיון מקורי, זו אפשרות יוצאת מהכלל להעניק מתנה מדהימה לזוג שאתם אוהבים לחתונה או ליום נישואים. מחזר רומנטי במיוחד שיגיע הביתה עם הפתעה כזו, ירוויח הרבה נקודות זוגיות.מחיר הטיפול הזוגי הוא 500 שקלים ובסיומו קיבלנו גם את המלצתה של פקידת הקבלה, מעיין: עברנו את הכביש, ירדנו לשפת הים, והמשכנו לכיוון חוף הדולפינריום; שם, כמו בכל יום שישי אחר הצהריים, באחד הטקסים היותר נעימים והספונטניים של קבלת שבת שמספקת תל אביב, ליווה מעגל המתופפים הקבוע את שקיעת השמש. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | אחרי החגים
|  |  |  |  | "אחרי החגים" כבר מאחורינו ושגרת חשון המרגיעה מטשטשת את נפילת המתח של סוף הימים הנוראים. אך גם בימים אלה של שומדבר מיוחד, ימיו של שומר המסורת גדושים עד עמוסים בפרטי הפרטים של מנהגי המהכן ומהלא. מרגע שהוא פוקח עיניו בבוקר ומודה ל"מלך אל חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה" ועד ל"בידך אפקיד רוחי" שלפני שנת הלילה שלו, אורח החיים היהודימסורתי נוכח בכל רגע ורגע ובכל עשייה או איעשייה בחייו של כל אחד: זמני תפילה, תרבות דיבור, קוד לבוש, סגנון מזון, יחסים עם הזולת, נורמות חברתיות, יחסי עובד מעביד, אווירה משפחתית, מידות ראויות ועוד ועוד. מעגלי החיים כוללים הרבה מעבר לחיי היומיום: שבתות, חגים, טקסי לידה, התבגרות, מוות וכל הקשור בהם. החיים, בעודם זורמים עבור כל אחד ואחד במסלול ייחודי בחוויה סובייקטיבית, מחייבים את עצמם למערכת קבועה של ערכים ומנהגים ומעגנים את עצמם בתרבות משותפת ליחידים הרבים. הסיכון האפשרי לשומר המסורת הוא שיהפוך לרובוט אנושי שפעולותיו מכאניות ונגזרות מדבקותו בהוראות היבשות. הסיכוי הגדול הוא שיצליח להביא לביטוי מכסימלי את יכולותיו, מחשבותיו, רגשותיו ובחירו תיו בתוך המערכת המכוונת.המתח הפנימי בין היות האדם מחויב למערכת של חוקים וערכים לבין היותו דבק בעצמו אינו ייחודי למסורת התרבות היהודית והוא רלוונטי לכל מערכת שהאדם בוחר להשתייך אליה (עבודה, משפחה, חברים, יישוב, מדינה). גם הבחירה במערכת של שמירת מסורת אינה בחירה חד פעמית וקפואה. הבחירה היא יומיומית ממש ומאפיינת את עצמה גם בבחירה פנימית של מה כן ומה לא מתוך המסורת כפי שהתגלגלה עד אלינו."משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (מסכת אבות, א', א'). זו דרכה של מסורת, שמעבירים אותה מדור לדור ובדרך מוסיפים עליה מעט וגורעים ממנה מעט, ומעצבים אותה על פי המעביר ועל פי המקבל. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | גדליהו, בית קפה חדש עם טעם של עוד
|  |  |  |  | בצור יגאל, היישוב שנושק לכוכב יאיר ונמצא דקות אחדות מכפר סבא, פתח גיל קישון את בית הקפה גדליהו "זה השם השני שלי, על שם סבי", שגם מחזיק על מדפיו המעוצבים מתנות יפות. אחרי שהיה מסגר, החליט שיגשים חלום ישן ויטפל באנשים ואוכל שתי אהבות גדולות שלו. קישון עיצב בית קפה חמוד ביותר, שמושך בינתיים אנשים מהסביבה. התפריט מגוון, יש "מיוחדים" כמו יוגורט עזים עם פיסטוק ודבש, ביצה אפויה עם גבינת פטה, תרד וזיתים, לחם שגיל אופה בעצמו ועשוי משבעה דגנים ואגוזים (טעים ביותר), פסטות וקרם ברולה נהדר למנה אחרונה. המקום פתוח גם בשבת מוקדם בבוקר, מה שאומר שאפשר לקנות בו מתנה של הרגע האחרון כמו פמוטים, כלי קרמיקה, נרות ושעונים, בקשת מחירים הנעה בין 12 ל800 שקל. גדליהו פתוח כל יום מ8:00 בבוקר עד חצות. טל' 749881109. |  |  |  |  |
|  |  |  |  | הסימבוליזם העברי של זאב רבן
|  |  |  |  | למוזיאון תל אביב לאמנות יש יום הולדת, הוא חוגג 70 שנים להיווסדו ומכריז על "פתיחת עונת התערוכות". את האירועים פותחת התערוכה הרטרוספקטיבית של זאב רבן, "סימבוליסט עברי" שמה (פתיחה ב25 באוקטובר). ואכן הולם לפתוח בה, ולא רק בגין חשיבותו של רבן לראשית חיי האמנות בארץ, אלא משום שכמה מההיבטים הקשורים לדרכו האמנותית רלוונטיים גם בימינו, הקשר בין מסורת מערבית ומסורת מזרחית, בין זהות יהודית לזהות ישראלית ועוד.רבן למד פיסול ועיצוב באירופה: לודז', מינכן, פריז ובריסל, ואת הכיוונים שרווחו שם באותן שנים הוא הטמיע בעבודתו, תוך יצירת מעין "סימבוליזם עברי". ליצירתו של רבן, שהחל ללמד בבצלאל ב1912, היתה השלכה ברורה על התפתחות הקו האמנותי בארץ, היא משקפת מבט אידילי על האדם והטבע ונטועים בה מוטיבים סימבוליים ולא תיאורים ריאליסטיים או נטורליסטיים. כמאה עבודות יוצגו בתערוכה, רבות מהן לא הוצגו עדיין בישראל: ציורים, תבליטי נחושת, ארון קודש וכן כרזות, חותמות ופריטי פרסום אחרים שהוזמנו מהאמן על ידי חברות ציבוריות ופרטיות בשנות העשרים. |  |  |  |  |
|
|  | |