 | |  | קניתם מדפסת HP מקולקלת? תתחילו להתרוצץ |  |
|  | |  |  | |  |  | קניתם מדפסת ובבית גיליתם שהיא מקולקלת. ארזתם את המכשיר בקופסה המקורית וחזרתם לחנות להחליף את הסחורה הפגומה. ''מצטערים'', אומרים לכם בחנות, ''אתם צריכים לקבל אישור של היצרן להחלפה''.
אתם מתקשרים ליצרן, והוא דורש שתתקשרו למרכז התמיכה שלו בין 9:00 ל-18:00 בימי חול, ותעשו את זה מהבית, כי לפני שייתן לכם אישור החזרה, הוא יעביר אתכם תמיכה טכנית טלפונית בניסיון לאתר את התקלה. הבירוקרטיה הכמו-ממשלתית הזאת תיפול על כל מי שמבקש להחליף מדפסת פגומה של HP שנקנתה ברשת אופיס דיפו.
בסניפי אופיס דיפו תלויים שלטים שמודיעים ללקוחות: ''החזרת מדפסות HP מכל סיבה שהיא (פגום, לא מתאים) תתאפשר אך ורק לאחר קבלת אישור בכתב מחברת HP. על הלקוח ליצור קשר עם חברת HP (גם במסגרת ה-14 יום החזרה)''.
משיחה עם נציגת מרכז התמיכה של HP מתברר שהאישור בכתב לא מגיע כל כך מהר. ''אתה תצטרך להיות ליד המדפסת, לעבור תמיכה טלפונית אצלנו, ואם הבעיה לא תיפתר תקבל אישור להחלפה'', אמרה הנציגה.
אני לא יכול להחזיר את זה לחנות בלי אישור? ''המשווק צריך אישור החלפה מאיתנו, כי ככה הוא מזדכה על זה. בלי האישור הוא לא יקבל זיכוי''.משרד יחסי הציבור של רני רהב מייצג הן את HP והן את אופיס דיפו. מתגובת HP עולה שהשלטים נתלו באופיס דיפו בלי תיאום איתה, אולם בהתעלם מהעניין המנהלתי הזה, שתי החברות מאשרות שמדפסת לא תוחלף ללא אישור של HP.
במועצה לצרכנות לא מרוצים מהעניין. ''עסק שמכר מוצר פגום צריך לדאוג בעצמו כי המוצר יוחלף, ולא לשלוח את הצרכן להדיין מול היבואן, המעבדות או היצרן, תוך בזבוז זמנו וכספו, שהרי הצרכן זכאי לקבל מוצר תקין עבור הכסף ששילם'', אומרת דוברת המועצה, אורנה ביבר. ''משווק שלא לוקח אחריות על מוצר שמכר גם במקרה הכל כך ברור של מוצר פגום, רצוי לצרכן לחשוב פעמיים לפני שהוא מבצע את הרכישה אצלו''. |  |  |  |  |
|  | |
|  | |