ארז פילוסוף: הרמנו את הכפפה של גוגל
עידו קינן
21/04/04
בחודשיים ומשהו האחרונים, עבדו אנשי הפיתוח של וואלה על שדרוג האימייל שלהם. ההודעה של גוגל על השקת ג'יגהמייל בחינם, שהדהדה ברחבי העולם מאז האחד באפריל, עשתה צריבה תודעתית בחברה: לתת פחות מג'יגה זה פשוט להרים דגל לבן. בוואלההחליטו להילחם.


''אנחנו עובדים על הממשק של הדואר החדש בחודשיים האחרונים. זה היה אמור להיות האפגרייד הרציני של שירות הדואר שלנו'', מספר המשנה למנכ''ל וואלה, ארז פילוסוף. ''השרתים אצלנו, פיתוח שלנו, במיטב מסורת וואלה''.

לא תכננתם לתת חינם ג'יגה שלם. ההודעה על השקת ג'ימייל של גוגל גרמה לזה.
''תכננו לעשות אימייל גדול משמעותית. הרמנו את הכפפה, אבל זה לא שינה בהרבה את התוכניות שלנו''.

הצעד של וואלה מאיין את שירותי הפרימיום שהחברה מציעה בשירות הקיים – תשלום על תיבות מוגדלות של 15 עד 120 מגה, שהושקו אך באוגוסט אשתקד. ''כנראה שנציע מסלול ג'יגה בלי פרסומות בתשלום'', אומר פילוסוף, אבל בו זמנית מודה, בראיון לקפטן אינטרנט, ש''שוק תיבות הדואר בתשלום מת''.

הפרסומות שיממנו את השירות יהיו משני סוגים, אומר פילוסוף: רגילות, כמו אלה שאנחנו מוצפים בהם כבר היום; וסמנטיות, שמבוססות על סריקה של הטקסט של האימייל ושילוב פרסומות בהתאם. האימייל של וואלה לא יסרוק את הטקסט כמו גוגל, אומר פילוסוף, אלא ''ימצא מילים ספציפיות ויצמיד להן פרסומות''. פילוסוף לא מודאג מהביקורת על הפגיעה בפרטיות, כמו זו שהושמעה נגד ג'ימייל: ''אין פגיעה בפרטיות. אבל בניגוד לגוגל, נציע למי שמודאג מפגיעה בפרטיות מסלול אחר בחינם''.

איך מגיבים המתחרים בארץ? MSN ישראל, שסירבה להתייחס להתמודדותם עם הכניסה של ג'ימייל, סירבה גם הפעם להגיב. נענע לא חזרו אלינו, למרות מספר פניות.


באותו עניין
וואלה תשיק ג'יגה של דואר בחינם
גוגל מודיעה על השקת ג'ימייל