וואלה: 500 אלף צפיות בפרסומת ''פוקס''
עידו קינן
22/04/04
חצי מיליון אנשים צפו בפרסומת של ''פוקס'' בארבעת ימים בהםשודרה בוואלה, כך מסר הפורטל למעריב אונליין. הפרסומת הוסרה ממסכי הערוצים המסחריים, ובמקומה שודרה הפניה לגירסה המלאה באתר. המשנה למנכ''ל וואלה, ארז פילוסוף, טוען שלא מדובר בחומר מסחרי, אלא בתוכן לגיטימי שגולשים צעירים מחפשים באופן אקטיבי.

הפרסומת של אופנת פוקס, מתוצרת מפעל השערוריות המכונה פרסום זרמון גולדמן,נפסלה על ידי הרשות השניה לשידור לפני 22:00, בטענה שהיא מציגה רמיזה של כפייה מינית ואלימות. בעקבות הפסילה, הורידה פוקס את הפרסומת מהטלוויזיה, ובמקביל עתרה לבג''צ בבקשה לבטל את החלטת הרשות. לאחרונה שבה הפרסומת למסכים,בעקבות הסדר שהצדדים הגיעו אליו, במסגרתו נחתך החוצה קטע קצר בו יהודה לוי מנשק בכוח את יעל בר-זוהר.בטרם הושג ההסכם, החליטו בפוקס לשדר את הפרסומת באינטרנט. בטלוויזיה שודר קטע קצר ממנה, וברקע בישר הקריין שהפרסומת המלאה מופיעה באתר וואלה. עכשיו, כאמור, מדווחת וואלה על חצי מיליון צפיות בארבעה ימים. ''אני חושב שזה תוכן לכל דבר'', אמר המשנה למנכ''ל וואלה, ארז פילוסוף. ''אני חושב שהפרסומות הן דבר סקסי. אני מתייחס לפרסומת בתור תוכן שצעירים מחפשים''.

במרץ שודרה באתר וואלה פרסומת וידאו של חברת האופנה קסטרו, זמן קצר לפני פריצת הקמפיין הטלוויזיוני. בוואלה הציגו את שידור הפרסומת כהישג עיתונאי כמעט, כשנתנו לה הפניות שברגיל שמורות לידיעות וכתבות מערכתיות של האתר, וכתבו כי מדובר ב''תמונות בלעדיות'' של בקי גריפין, כוכבת הקמפיין.

בתגובה לביקורת שפורסמה כאן על טשטוש ההפרדה בין התוכן המערכתי וואלה למסחרי, נמסר אז מדובר וואלה שמדובר ב''טענות קנטרניות'', וכי '''וואלה אינה מערבת גורמים חיצוניים בשיקוליה המסחריים או התכניים''. כעת מסביר פילוסוף: ''אני לא מקבל כסף על ההפניה [מהעמוד הראשי של וואלה] לפרסומת, אלא על הפרסומת. אני לא מחויב לשום הפניה. אתה לא תראה פרסומת משעממת לפולקעס בשקל תשעים כהפניית תוכן. יש הבדל משמעותי בין זה לבין הפרסומת של פוקס''.