 | |  | חברות המוזיקה הגדולות בארץ במגעים עם iTune |  |
|  | |  |  | |  |  | חברות המוזיקה הישראליות פנו לנציגות אפל בארץ בנוגע למכירת שיריהן בשירות המוזיקה iTunes, כך אמר למעריב אונליין מנכ''ל הנציגות, איציק רדשקוביץ. ההשקה של השירות בישראל מתוכננת לאוגוסט הקרוב, במסגרת ההשקה באירופה.
''התשתית של החנות הזאת קיימת, ולשכפל תשתית באינטרנט זה לא בעיה'', אומר רדשקוביץ, מנכ''ל חברת ידע מחשבים המייצגת את אפל בישראל. ''הבעיה היא להסדיר זכויות יוצרים – לא רק במוזיקה הישראלית, שזה קל יחסית, אלא עם חברות המוזיקה הגדולות בעולם, המייג'ורים''. לדבריו, ''החברות הישראליות פנו אלי מזמן''.
אז מה הבעיה לפתוח בינתיים חנות iTunes עם מוזיקה ישראלית בלבד? ''מצד אחד זה נכון, מצד שני אני לא בטוח שהמודל העסקי יצדיק את זה. חברה אחת פתחה חנות בארץ [הכוונה ל-songs.co.il של חברת NMC – ע''ק], וזה נראה מקרטע''.
מנכ''ל הליקון, רוני בראון, מנסה להפחית מחשיבות הדברים: ''היו שיחות כלליות, לא שום דבר אקוטי. iTunes הוא שירות נחמד, אבל אני רוצה אתרים שמוכרים מוזיקה לשם מוזיקה ולא לשם מכירת iPod-ים [נגני המוזיקה מבית אפל – ע''ק]. אני אמכור מוזיקה לכל מי שרוצה למכור מוזיקה ויודע להגן על זכויות היוצרים. כל אלטרנטיבה חוקית שקורית – אני מברך עליה''.
מנהלת השיווק והניו מדיה של NMC, ליאת טאוב, מאשרת גם כן: ''היו מגעים, היתה התכתבות בנושא''. היא סירבה לפרט מעבר לכך.
מהד ארצי לא הצלחנו לקבל תגובה, למרות מספר רב של פניות. |  |  |  |  |
|
|  | |