אחד הרגעים המזעזעים ביותר בתולדות ישראל מתואר בירמיהו פרק לח. ירושלים במצור, נבוכדנצר שליט האימפריה הגדולה בעולם יושב במרחק אלף מטרים מחומותיה ועמו צבא ענקי שכולל את בעלי בריתו ואת העמים שהכניע. נבואתו של ירמיהו התקיימה: "כי הנני קורא לכל משפחות ממלכות צפונה נאם ה' ובאו ונתנו איש כסאו פתח שערי ירושלם ועל כל חומותיה סביב ועל כל ערי יהודה". ובתוך העיר, שולטים שרי יהודה שבעיוורונם ממשיכים לדבוק באמונת ההבל שירושלים יכולה לגבור על מלך בבל, שהרי עוד רגע קט יגיעו המצרים שאיתם כרתנו ברית ויעיפו מכאן את נבוכדנצר.
בראש העם יושב למרבה הצרה מלך חסר חוט שדרה – צדקיהו. צדקיהו מזמין אליו למקום סתר את ירמיהו האסור בחצר המטרה. "ויאמר המלך אל ירמיהו שואל אני ממך דבר אל תכחד ממני דבר. ויאמר ירמיהו אל צדקיהו: כי אגיד לך הלוא המת תמיתני וכי איעצך לא תשמע אלי". צדקיהו נשבע לו שלא ימיתהו וירמיה פונה אליו בתחינה. "ויאמר ירמיהו אל צדקיהו כה אמר ה' א-לוהי צ-באות א-להי ישראל אם יצוא תצא אל שרי מלך בבל וחיתה נפשך והעיר הזאת לא תשרף באש וחייתה אתה וביתך. ואם לא תצא אל שרי מלך בבל ונתנה העיר הזאת ביד הכשדים ושרפוה באש ואתה לא תמלט מידם. ויאמר המלך צדקיהו אל ירמיהו אני דואג את היהודים אשר נפלו אל הכשדים פן יתנו אותי בידם והתעללו בי. ויאמר ירמיהו לא יתנו, שמע נא בקול ה' לאשר אני דובר אליך וייטב לך ותחי נפשך". לפני שנפרדים צדקיהו עוד מוצא לנכון להזהיר את ירמיהו שלא יגלה לשרים את תוכן הפגישה.
צדקיהו, מה עובר בראש שלך? אתה הרי יודע שירמיהו צודק, כל מי שיש טיפת מוח בקדקודו יודע שירמיהו צודק, שכל התפאורה שאתה חי בתוכה – שאתה נקרא כאן מלך והאנשים שסביבך שרים ושולטים – כל זה זמני מאד ודמיוני. בעוד חודשיים או שלושה אתה והשרים המורדים אתך תנסו לברוח מהעיר הנצורה לערבות יריחו ותיתפסו, בניך וכל שרי יהודה יישחטו לעיניך ואז יעוורו את עיניך ותהיה טוחן בריחים בבית הפקודות עד יום מותך. אז מה שמטריד אותך עכשיו זה מה יגידו השרים, ושמא יפגעו בך היהודים שבמחנה הבבלים? כנס מיד לישיבה סודית את אחיקם בן שפן וגדליהו בנו יחד עם עוד כמה נכבדים שעיניהם לא מסונוורות מחזונות התעתועים, ותצילו את העיר ואת העם. הדברים הגרועים ביותר שיכול מישהו מן היהודים לעשות לך הוא טוב פי כמה ממה שמצפה לך בעתיד הקרוב ביותר!
ברוך ה', אנחנו רחוקים היום כמה שנות אור מן הימים המרים ההם. הגאולה באה ונהיתה כמו שצפתה התורה וחזו הנביאים. יש לנו הכל. אבל הלילה התעוררתי עם הפרק הזה בירמיהו.

מה עובר בראש שלך, הרב רפי פרץ? לפני רגע נכנסת וכבר סיבכת. כבר היינו יותר מפעם בצרה הזאת של פיצול שהביא לאסון. למה בעצם אתה צריך להיות בראש ולא בצלאל המסור והמוערך, שמתוך רגש אחריות מציע לך בהגינות הנהגה משותפת? אם אתה סבור שהרוב הפוטנציאלי אתך, יש דרכים לבדוק את זאת. יש דרכים להגיע להחלטות באופן אובייקטיבי. אפשר למשל להסכים מראש על דעת כל הנוגעים בדבר להזמין שלושה סקרים בלתי תלויים בקרב הציבור הרלוונטי ובמידה שתהיה ביניהם הסכמה כללית, לשבץ אנשים והנהגה על פיהם.
מה פשר העיקשות ש'עוצמה יהודית' ואלי ישי לא ראויים להיות במחיצתך? יהירותך וחוסר ראיית המציאות שלך עלולים לגרום לנפילה של כל הכוחות הדוגלים בשם ה' ובישוב הארץ, כולל כמובן אותך עצמך.