לא. לא הלכתי להפגנה בתל-אביב אתמול (ג'). אין לי שום עניין לשעבד את יום הזיכרון שלי להחלטות אומללות של אחרים, ולראות יהודים מפגינים נגד יהודים ביום כה רגיש וכאוב, זה עושה לי קווץ' בבטן. אבל אחר כך צפיתי בשידור מהטקס עצמו והקווץ' התחלף בכעס.
אנחנו רוצים להאמין ששקר שחוזרים עליו הרבה פעמים לא הופך להיות אמת, אבל בעולם שמנוהל על ידי דימויים וסיפורים ותקשורת, שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים בהחלט יכול להיתפס כאמת. והמסורת היהודית מצווה עלינו 'מדבר שקר תרחק'.
עוד כתבות בנושא:
האם גרמניה מעבירה מימון לטקס הזיכרון המשותף?

אז למה אנחנו לא מוכנים לשתוק מול טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני?
1. כי הוא מוחק סופית את ה'אנחנו'.
2. כי הוא הופך את הגיבורים שמסרו נפשם על קדושת העם והארץ לקורבנות של עיוורון לאומני, לטרגדיה מטופשת וחסרת פשר שנוצרה רק בשל יהירות ומגלומניה של מנהיגים אטומים.
3. כי הוא בורח מהצורך להתעמת, להעלות זיכרונות ולברר בירורים: מי הצודק, ובשם מה בכלל מתנהל הריב. ומעדיף להתבצר בפינתו הנינוחה תוך אשליה שכל ייסורי שיבת ציון אינם אלא מופע נוסף של קולוניאליזם מערבי חזירי שייפתר בפשרה של 'יחלוקו'.
4. כי הוא מניח שכל המלחמות הן מלחמות ברירה שהיה אפשר להימנע מהן.
5. כי הוא מציב טרוריסטים וקורבנות על אותו מישור ומתעלם לחלוטין מהאמת ומההיסטוריה.
6. כי הוא מתכחש ללאומיות רק כשהיא שלנו, אבל מכיר בה כשהיא של האויב.
7. כי הוא מחליף את מגש הכסף ברולטה רוסית, ומשדר להרוגי המלכות, דמכם היה לשווא.
8. כי הוא אומר לנערים ישראלים העומדים לפני גיוס: אין ערך לאומי שראוי להקריב עבורו, אין באמת ערך שחובה להגן עליו. ובהיעדר סולידריות ואתוס משותף נשאר רק ערך אוניברסלי-אמורפי של מניעת סבל.
9. כי בתשתיתו מונחת הנחה שישראל איננה מדינת הלאום של העם היהודי אלא פדרציית כל אזרחיה. שאין לה תכלית קולקטיבית, שאין לה אתוס מחבר, שאין לה ייעוד היסטורי.
10. כי הוא מקעקע את יסודות הסיפור הציוני, שביקש לגאול את עם ישראל מהגולה הנוראה ולהחזירו לאדמתו אחרי 2,000 שנות גלות, כדי להקים פה חברת מופת שתהיה אור לגויים.

