יום שלישי, מרץ 4, 2025 | ד׳ באדר ה׳תשפ״ה
לארכיון NRG
user
user

דותן מלאך

עורך הספורט של מקור ראשון ושליח העיתון למונדיאל בקטאר

מדוע הרשות לניירות ערך הקפיאה קמפיין בהשתתפות פיני גרשון?

הרשות לניירות ערך החלה לאחרונה בקמפיין, שמטרתו להתריע בפני משקיעים, שלא להיכנס להשקעות שונות ובלתי מפוקחות מסוגים שונים. מי שנבחר להיות אחד ממוביליו הוא פיני גרשון שהיה שותף בחברה שעשתה את מה שהוא אמור להזהיר מפניו. בעקבות פניית מקור ראשון הקפיאה הרשות את הקמפיין

במקביל לקריירת האימון הענפה והמוצלחת שלו, שהיום מתמקדת בעיקר בניהול מקצועי של איגוד הכדורסל ופרשנות, פיני גרשון הוא גם איש עסקים במשרה מלאה, שייבא בעבר נעלי ספורט לארץ, ושותף לאורך השנים בחברות שונות. אחת מהן, B אופשן, חברת בת של Win Gaming Media, הושקה בישראל בסוף אפריל 2010. מדובר בחברה לאופציות בינאריות, שהציעה תשואות במקרה של הצלחה בין 65 ל-71 אחוז, בהשקעות קצרות טווח. אלו היו ימי המערב הפרוע של התחום בישראל, שהוגדר בהמשך כתחום הימורים לכל דבר. הוא לא היה בפיקוח כלשהו, וגרם לרבים לאבד סכומי כסף גדולים, לאחר שפותו להשקעה זו באמצעי פרסום ושכנוע אגרסיביים.

צילום: דני מרון
פיני גרשון. צילום: דני מרון

וראו זה פלא, בשנתיים האחרונות, אחרי מסע תקשורתי נרחב, שהחל ב'מקור ראשון', בכתבת תחקיר נרחבת, נכנסה סופסוף הרשות לניירות ערך לפעולה, ובעזרת מחוקקים בעלי מצפון, הצליחה לאסור על מכירת אופציות בינאריות בישראל, ובהמשך גם למכור מכאן אופציות כאלו החוצה, במה שהפך למגפה אמיתית.

בשורה התחתונה – היום אין יותר תעשיית אופציות בינאריות בישראל. בשבועות האחרונים, החלה הרשות בקמפיין, שמטרתו להתריע בפני משקיעים, שלא להיכנס להשקעות שונות ובלתי מפוקחות מסוגים שונים, שממשיכות לצוץ בשטח. ומי אחד הפרזנטורים? הפלא ופלא –  פיני גרשון בכבודו ובעצמו. לשמוע אותו אומר בפרסומת שצילם "מבטיחים לכם תשואה מובטחת, מהירה, או גבוהה במיוחד?, משחקים משחק אגרסיבי ומלחיץ? מציעים לכם להרוויח הרבה ומהר? קחו פסק זמן. אם הגוף לא מפוקח, אין מי שייגן עליכם, וזה מסוכן, מסוכן מאוד", זו בדיחה עצובה ובחירה מאוד לא מוצלחת של הרשות לניירות ערך, שאמנם החליטה סופסוף לעורר מודעות בקרב הציבור הרחב, אבל שכרה את שירותיו של פרזנטור, שעשה לאותו ציבור, בדיוק מה שהוא מזהיר ממנו כרגע. 

מהרשות ניירות ערך נמסר לנו בתגובה: "רשות ניירות ערך פועלת להגביר את מודעות הציבור הרחב להשקעות שאינן מפוקחות ולהתריע מפני הסיכונים הגלומים בהן. לאור המסר המורכב ובמטרה להגיע לקהלי יעד רחבים ככל שניתן הקמפיין האחרון נעזר במאמן הכדורסל פיני גרשון ובשף עומר מילר על מנת שיסבירו לציבור הרחב את האתגרים שבהשקעות על ידי המחשה מעולמות התוכן של הספורט והקולינריה. מעבר להיותו של גרשון מאמן מכבי תל אביב לשעבר שהוביל את הקבוצה לאליפות, הוא נפל קורבן להונאה בעצמו ובכך מצטרף לסרטון מסר בלתי מילולי נוסף לציבור ביחס להשקעות שאינן מפוקחות. באשר לטענה שהועלתה בכתבה – היא נבדקת, וליתר ביטחון לעת הזו גם הושעה הקמפיין לצורך מיצוי בדיקת הנושא". 

כתבות קשורות

הידיעה הבאה

כתבות אחרונות באתר

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.