לאחר צפייה בפרק הראשון של המסע הדוקומנטרי אליו יצא עמית סגל בעקבות בנימין נתניהו, עולה התחושה כי הפנייה הדחופה של גדעון סער בבקשה לדחות את השידור הייתה מיותרת למדי. סער קבל על החשיפה הרבה שיקבל ראש הממשלה – מולו הוא מתמודד על ראשות הליכוד – בימים הספורים שנותרו עד לבחירות המקדימות הללו. אבל הפרק הראשון הוכיח כי חשיפה היא לא הכול.
זה לא רק הזיכרון הקצר, שמן הסתם גרם לרבים לומר מול המסך – אה, נכון, כך בעצם זה היה. לא תמיד הוא ניצח. לא תמיד הוא ייצג נאמנה את עמדות המחנה הלאומי. כי את זה אנחנו דווקא זוכרים.

זהו מאבק הטיטנים התרבותי שכולנו שרויים בו בשנים האחרונות. התחושה כי ציר המחלוקת העיקרי חזר להיות כאן, ממש כמו בימי חשמונאי, יהדות מול גלובליזציה. מסירות לערכים, לשבט, למשפחה, לזהות וללאום, מול מי שמוכן לפרק הכול. נתניהו הוא אבן הראשה במאבק על נשמתה של האומה, אמר עליו רק לאחרונה עיתונאי אחר בשם סג"ל. הסרת אותו, התמוטט הבית על ראשנו.
והנה, מהפרק הראשון עולה, כי מול ההירואיקה, בסוף הוא פוליטיקאי ככל הפוליטיקאים. שוגה לעיתים, מתמרן, מנווט אידיאולוגית לפי הצורך. לכאורה, הפרק הסיר את גלימת הקוסם אבי האומה, והחזיר את נתניהו לכדי ממדיו של מתמודד פוליטי מן השורה.
סוף סוף, יאמרו מתנגדיו. סוף סוף מישהו הצליח לתקוע סיכה בבלון. הנה, עכשיו אתם מבינים מי הוא באמת האיש שאתם כל כך אוהבים?
וכאן, חסר עדיין החלק, שסביר להניח שנמצא בפרקים הבאים עלינו לסקרנות (חוץ מהעניין הניינטיז-י הזה של אפקט הרצת הווידאו לאחור. מעצבן בעין וארכאי למראה). כי חלק ממה שהביא את נתניהו להיות ביבי מלך ישראל, היא עוצמת ההתנגדות אליו שנוגעת גם היא בדיוק בעצב החשוף הזה. אם הוא כל כך מטריף את מתנגדיו, כנראה שתחושת הבטן שלי היא הנכונה אומר לעצמו התומך הממוצע. כנראה שהוא באמת, על חסרונותיו שאני מודע אליהם ומכיר לפרטי פרטים – בחסות התקשורת הישראלית – מצליח לשמור על מה שאף אחד אחר לא שומר. שלא לדבר על ההישגים הייחודיים שלו, שלא לדבר על משבר האמון העמוק מול מערכת המשפט.
מוקדם לקבוע איך ישפיע המיזם הטלוויזיוני המושקע הזה על הבוחר, אם בכלל תירשם לו השפעה. מה שברור הוא, שכמעט בלתי אפשרי לצפות בו בעין היסטורית אדישה. עוצמת החיבור מחד, או האיבה מאידך שיש אל האיש, לגמרי מקלקלת את השורה. האם הסדרה תשכיל לפתור את חידת עומקו של החיבור הרגשי הזה? הפרק הראשון עדיין לא סיפק את התשובה.