בעיתוי הולם שודר אמש (ד') ב'כאן 11 הפרק השלישי והאחרון בסדרה 'רבנו', הסדרה התיעודית הקצרה שמספרת את סיפורו של ר' נחמן מברסלב. יומיים לפני ראש השנה, כשבחדשות מדווחים על מאות מחסידי ברסלב שתקועים בין בלארוס לאוקראינה ומתעקשים להגיע לאומן, זה זמן טוב להכיר לעומק את סיפורה של החסידות הזאת ושל רבה הייחודי. הבמאי אור ישר עשה עבודה טובה ורקח בסדרה הזאת תמהיל מוצלח של עומק, צבע וקצב. את העומק התבקשו לספק הרבנים והחוקרים הרבים שהתראיינו לסדרה, את הצבע סיפקו החסידים הרבים והמגוונים של ר' נחמן, ואת הקצב והפסקול תרמו האומנים הרבים שנדבקו בחסידות.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– בוושינגטון נחצה העולם הערבי לשניים
– יפה ושונה: ארוחת חג מושלמת בחמש מנות
– לחיות בין תל אביב לבני ברק
הפרק ששודר אמש עסק בנסיבות שהביאו להפיכתו של ר' נחמן לגיבור תרבות ישראלי ולהשפעתו על החברה הישראלית של היום. הסיפור של מסע החסידים השנתי לאומן זוכה לקבל בסדרה רק מספר דקות. אמנם התאגיד הקדיש לאומן סדרת רשת של שלושה פרקים קצרים, אבל עדיין, המקום המוגבל שאומן מקבלת בסדרה הטלוויזיונית, היא בחירה חשובה שמעניקה פרופורציה לתופעה.

הפולמוס של החודש האחרון אודות הנסיעה לאומן בקורונה, כמעט הצליח להשכיח מאתנו את העובדה ההיסטורית שברסלב ור' נחמן חלחלו לחברה הישראלית הרבה לפני התפילות ההמוניות באומן בראש השנה. רק בעקבות נפילת מסך הברזל התאפשר לחסידים להגיע לקברו של ר' נחמן ובשנים הראשונות עשו זאת רק כמה מאות. הקפיצה הגדולה בתופעת אומן החלה בשנת 2006 כשאיש העסקים האמריקאי ישראל זינגר התקרב לחסידות והחל לממן את נסיעתם של החסידים לחגוג את ראש השנה באומן. גם הוזלת מחירי הטיסות בשנים האחרונות תרמה את שלה להתעצמות התופעה, עד שהגענו למצב שכבר נוצרה משוואה מחייבת שכל חסיד אמיתי של ר' נחמן, מוכרח להיות באומן בראש השנה.
בהקשר הזה, הסדרה 'רבנו' מעניקה פרופורציה נכונה ומזכירה שברסלב ור' נחמן הם הרבה יותר מהסיפור של אומן. כשנזכרים במגוון המופעים של החסידות – בעולם בית המדרש, בעולם תרבות ובעולמות הנפש, מבינים עד כמה החסידים שמוסרים כעת את נפשם להגיע לאומן למרות הקורונה, הם רק מופע חלקי ומצומצם של תופעת ר' נחמן.

בפרק ששודר אמש הוקצו גם מספר דקות לתופעת הננחים – חסידיו של רבי ישראל דב אודסר, 'בעל הפתק', שבשנות התשעים החלו למלא את הארץ בכתובות גרפיטי של נ-נח-נחמ-נחמן מאומן, ומאוחר יותר גם לקפץ בצמתים ולחלק ספרונים. שולי רנד, שמקריין את רוב חלקי הסדרה אומר בפרק שהדעות על זרם הננחים שנויות במחלוקת. על תופעת הנסיעה לאומן, עדיין אי אפשר לומר שהיא שנויה במחלוקת בתוך החסידות, אבל יכול להיות שההתעקשות של חלק מהחסידים להגיע לאומן גם השנה, חרף סכנת הקורונה, תעורר דיון בחסידות על גבולות מסירות הנפש לפקידת הציון, ותחזיר את החלק של אומן בתוך הסיפור הגדול של ברסלב, לפרופורציות נכונות יותר.