הבוקר (א') חזרו לבית הספר גם כיתות א'-ד', לאחר שלפני כשבועיים חזרו ילדי הגנים לשגרה. אולם בזמן שכולם עוסקים במתווה, בהנחיות ובקפסולות, נראה שתלמידי כיתות ה'-י"ב – נשכחו בצד. בעתיד הנראה לעין הם צפויים להישאר באותה שגרה, כמעט בלתי אפשרית, של למידה מרחוק.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– החיסון הישראלי לקורונה: החל שלב הניסוי בבני אדם
– בניו־יורק חוששים מאי בהירות בתוצאות הבחירות
– עושה צהריים: עופר חדד לא ייתן לכם לתייג אותו
מדובר בצעירים וצעירות שקמים כל בוקר כדי להיצמד ל"זום", בלי שאיש צוות יראה אותם, ובלי שהחברים והחברות יהיו לצידם. מדובר בשכבת גיל נרחבת, שלמעשה מורכבת ממרבית תלמידי ישראל. מבחינתי, אלו רוב הנערים והנערות שנמצאים תחת אחריות עיריית ירושלים.

לכולנו ברור שאם לא נפעל בהקדם – הדור הזה עלול להפוך לאבוד. ממש כך. הרי איש חינוך, טוב ככל שיהיה, לא יכול להבין מה עובר על אותם בני נוער רק מלצפות בהם דרך צג המחשב. גם להעביר את החומר הנלמד רק באמצעות שיעורים וירטואליים, זה אתגר לא פשוט.
ולכן, עבורי מדובר במציאות שחייבת להשתנות. כדי לעשות זאת גיבשנו בעיריית ירושלים תוכנית ייחודית שתיתן מענה גם לתלמידים שנגזר עליהם להמשיך ללמוד מרחוק. התוכניות נשענת על אבני דרך מרכזיות שעליהן עומד החינוך הירושלמי – שיוויון הזדמנויות וצמצום פערים, רלוונטיות וחדשנות חינוכית.
ראשית, שמנו לעצמנו למטרה לשים סוף לזום כשליט הבלעדי. עשינו זאת על ידי רכישה עירונית של תוכנות מתקדמות ללמידה מרחוק. אנחנו העיר היחידה בארץ שבה לכל תלמיד, לכל מקצוע ולכל מורה תהיה פלטפורמת למידה שתכלול את כל מערכי השיעור. הלמידה תתבצע באופן הבא: תחילה שיעורי זום קצרים, לאחר מכן משלוח סרטונים וביצוע משימות באותן פלטפורמות ייחודיות, ולבסוף מפגש קצר בזום שבו המורים יוכלו לבחון את הביצועים והמשימות.
בנוסף, אנו רוכשים 4,000 מחשבים וטאבלטים נוספים, מעבר ל-4,000 שכבר רכשנו. זאת כדי לבטל את הפער בתחום המחשבים בירושלים בתוך 3-4 שבועות.
הבנו שהלימודים לא יכולים עוד להתקיים אך ורק בבידוד בבתים. לכן, החלטנו לקיים מפגשים לימודיים במרחבים הפתוחים – בחצרות בתי הספר ובגני העיר, על מנת שנוכל לראות כל ילד וילדה. זאת בנוסף למפגשי למידה וטיפול בכלל בתי הספר לילדים בסיכון, חלוקת מזון לכל ילד ומשפחה שזקוקה לכך ודאגה לביטחון תזונתי, חברתי ורגשי לאוכלוסיות מוחלשות ולילדים בסיכון. וכמובן שלא שכחנו את צוותי ההוראה וההורים. הקמנו מרכז טיפול רגשי למורים, ואנו מקיימים מפגשי הדרכה וירטואליים להורים.
שגרת לימודים בריאה היא לא רק הנוכחות בשיעורים עצמם, לא רק הוראת החומר הנלמד ובטח שלא רק ציונים. היא גם תחושת השייכות. המצב אליו נקלענו כמדינה הוא לא פשוט ומצריך פתרונות מחוץ לקופסה, כאלה שישמרו על הנחיות משרד הבריאות, אבל גם יצליחו להשיג את מירב המטרות של מערכת החינוך. אני גאה להיות ראש עיר שבה מינהל החינוך רואה את התלמידים, ומחפש דרכים לשמור עליהם ולקדם אותם, גם במציאות כמעט בלתי אפשרית.