מחברות החשבון בילדותי היו שימושיות מאוד – במקום מספרים, שברים ונוסחאות מתמטיות, הן היו מלאות ציורים ושרטוטים גרפיים שצוירו בין המשבצות ובתוכן. המורות לחשבון לא ממש הבינו את הילדה המתקשה והמליצו להוריי על שיעורים פרטיים שעלו להם הון, אך לא בהכרח הניבו ציונים טובים יותר במתמטיקה. הפרדוקס הוא, שאם הייתי נולדת לפני 120 שנה, והייתי מתחנכת אצל מריה מונטסורי או לפי שיטתה, היא הייתה ודאי נותנת ליד הדמיון הטובה להוביל אותי למחוזות מדעיים מתוך אותם שרטוטים וציורים ללא התערבות כלשהי מצידה.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
"אני לא באה לעשות מהפכה": דבורה עברון מונתה למנהיגה רוחנית בבר-אילן
פרק נוסף של "רצח לבנון": מי הרג את לקמאן סלים?
נתניהו יכול לנצל לטובתו את מאמצי ביידן לפגוע בו
מונטסורי, רופאת ילדים, פסיכיאטרית ומחנכת באיטליה של ראשית המאה ה-20, יצרה סביבות למידה טבעיות כדי לחנך וללמד את הילד באופן עצמאי. היא נחשבה ל"עוף מוזר" בנוף התרבותי ובמערכת החינוך של אותן השנים כאשר גיבשה תפיסות ושיטות חינוכיות משלה, כדי לתת לילד להפליג עם דמיונו וללמד את עצמו טוב יותר מכל מורה חיצוני. היא עבדה בשכונות העוני של איטליה ולימדה ילדים שהגיעו ממצב סוציו-אקונומי נמוך איך להפעיל את הדמיון תוך כדי פעילויות של עבודות בית, ואיך לגלות בעצמם תופעות מדעיות הקשורות לפעולות היומיומיות שהם עושים. האביזרים אותם הציעה לילדים, מיעוט הגירויים הוויזואליים, הצבעוניות והמרחבים המרווחים, ובעיקר הפסקת הלמידה הפרונטלית ועידוד הלמידה העצמאית, הובילו לשיטת לימודים מוצלחת שתפסה תאוצה בעולם כולו.

בשיטת מונטסורי הילדים מקבלים כלי מטבח שונים כדי לפתח את הדמיון ותוך כדי משחק הם לומדים על גדלים, צורות וכלי קיבול. הסביבה כוללת גם חומרים מהטבע דוגמת לְבֵנים, עצים, ערמונים ואיצטרובלים, שדמיונם של הילדים מוביל לחלוקתם לקבוצות, לתתי קבוצות, לספירה ולמנייה. כמו כן, היא השתמשה בבובות בלי פנים ברורות כדי שהילד ידמיין איזו בובה הוא רוצה שתהיה, ובגמדים ודמויות דמיוניות אחרות לעידוד יצירתיות.
משפט המפתח של מונטסורי היה "הסוד של הוראה טובה הוא להתייחס לאינטליגנציה של הילדים כאל שדה פורה שיש לזרוע בו זרעים כדי שיצמחו תחת החום הלוהט של הדמיון". בעידן הנוכחי, כאשר כל אישה שרוצה להתקבל וללמוד באוניברסיטה יכולה לעשות זאת, צריך להעריך מאוד אישה שנאבקה בראשי הממסד כדי ללמוד באוניברסיטה, מהלך לא שגרתי ולא מקובל לנשים באותה עת. בסופה של ההתקדמות שלה היא המציאה שיטת חינוך חדשה ונועזת יחסית לתקופתה.
בשעה שרוב העולם המפותח רודף אחרי ציונים, הישגים והצלחה בבחינות, כדאי למתן את המרוץ או לפחות לקחת אותו למקום אחר. השיטה שהצליחה לפני למעלה ממאה שנים מזכירה שמה שאנחנו לא מצליחים לדמיין לא נוכל ליישם ועל כן עלינו להרחיב את גבולות הדמיון. בסינגפור, בפינלנד ובעוד מקומות בעולם, הבינו זאת כבר מזמן. בארץ התחילו רק לאחרונה ליישם את שיטת המיינדפולנס הגורמת לתלמיד להיות מודע לרגשותיו ולרגשות חבריו. בד בבד עם הטיפול בפן הרגשי-חברתי, כדאי ליישם את הפן הקוגניטיבי של מונטסורי – ללמוד דרך ההתנסות, הדמיון והסקרנות, ולא רק בגני הילדים.