יום שלישי, מרץ 4, 2025 | ד׳ באדר ה׳תשפ״ה
לארכיון NRG
user
user

מצוקת המורים: היקף עבודתנו גדל בעקבות הקורונה

במסגרת כנס הוקרה ולמידה לקראת היום שאחרי הקורונה לצוותי החינוך, נערך סקר ממנו עולה כי למעלה מ-90 אחוזים מהמורים סבורים שמספר שעות העבודה שלהם עלה משמעותית

דו"ח משרד האוצר המתפרסם פעם בשנה, עלה ביום שלישי לכותרות. בדו"ח הושוו התנאים התעסוקתיים והמקצועיים של המורים בישראל בהשוואה למדינות ה-OECD. מהדו"ח עולה כי המורים בישראל עובדים בין 23-24 אחוזים פחות ממקביליהם במדינות שנבדקו, זאת על אף עמדת משרד האוצר שטוענת כי 90 אחוזים מהמורים מציינים שלאור מגפת הקורונה נפח העבודה שלהם עלה באופן משמעותי.

כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– "אני לא באה לעשות מהפכה": דבורה עברון מונתה למנהיגה רוחנית בבר-אילן
– פרק נוסף של "רצח לבנון": מי הרג את לקמאן סלים?
– נתניהו יכול לנצל לטובתו את מאמצי ביידן לפגוע בו

במסגרת כנס הוקרה ולמידה לצוותי החינוך לקראת היום שאחרי הקורונה, נערך סקר ובו מספר שאלות. ביניהן נשאלו המורים האם לדעתם נפח העבודה שלהם עלה במהלך המגפה. 54 אחוזים ציינו כי נפח העבודה היה גבוה מאוד ו-36 אחוזים ציינו כי נפח העבודה היה גבוה. סיכום המספרים מביא לתשובות חד משמעיות – למעלה מ-90 אחוזים מהמורים סבורים שמספר שעות העבודה שלהם עלה משמעותית.

צילום: AFP

את הפער בין הדו"ח לבין תשובות המורים ניתן להסביר בעזרת נתונים נוספים כמו מספר התלמידים בכיתה, הגבוה מאוד בישראל, שמקשה על התפקוד ומצריך השקעה של זמן רב יותר בכל פעולה. באופן הזה, על אף הממצאים בדו"ח, ניתן לראות כי בשנה זו התוצאות הכתובות רחוקות מהמציאות בשטח.

יש לציין כי ייתכן ששעות העבודה הנספרות על ידי האוצר לא תואמות לזמן הנדרש להתכונן כהלכה לשיעורים, במיוחד בשנה כזו, והן עולות על השעות המדווחות למערכת.

עוד נשאלו המורים במהלך הכנס, האם חשו כי נעשה שינוי במעמד המורה במהלך הקורונה. שם השיבו 51 אחוזים מהמורים כי חשו שינוי לטובה במעמדם, בעוד ש-25 אחוזים חשו שאין כל שינוי והיתר ציינו כי הם חשים שינוי לרעה במעמדם.

בשיאו של כנס ההוקרה למורים השתתפו יותר מ-2,750 מורים. את הכנס יזמו מכללת הרצוג ומנהל החמ"ד בהשתתפות לב לדעת ועמותת יסודות, מתוך רצון להוקיר ולהכיר תודה לכל המורים וצוותי החינוך העובדים סביב השעון כדי להתמודד עם מציאות הקורונה, ועושים זאת באופן מעורר השתאות. כמו כן, במכללה חשבו שמוטב להקדים ולעסוק בנושא "היום שאחרי הקורונה" כבר עכשיו.

הרב פרופ' יהודה ברנדס ראש מכללת הרצוג: "מכללת הרצוג בשיתוף עם מנהל החמ"ד קיימו כנס הוקרה, למידה ועידוד לסגלי החינוך, בסיומה של שנת קורונה מאתגרת ומפרכת. אין מילים מספיקות כדי להעריך את האתגרים שעימם התמודדו המורים בתקופה הזאת. ושעדיין עומדים לפניהם. חשבנו שראוי להביע את הערכתנו והוקרתנו לפועלם, ועם זה גם לסכם, להפיק לקחים ולהתכונן להמשך, לימים שאחרי הקורונה".

שושנה נגר, מ"מ ראש מנהל החמ"ד: "בכנס זכינו להאיר את מעשי המופת, את מקצועיותכם, שליחותכם, וכוחותיכם הגדולים של אנשי החינוך בחמ"ד. מערכת החינוך עברה ועוברת שינוי משמעותי, האילוץ של תקופת הקורונה הפך לחגיגה של הזדמנויות ופריצות דרך חינוכיות. בהשראת הכנס יצאנו בקריאה לאסוף 'המתנות', הדברים המעולים שהתרחשו בשדה החינוך ולהפוך אותם לתורה סדורה, לעקרונות מנחים של בתי החינוך שלנו הרואים עתיד וחושבים עתיד".

כתבות קשורות

הידיעה הבאה

כתבות אחרונות באתר

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.