יום שלישי, מרץ 4, 2025 | ד׳ באדר ה׳תשפ״ה
לארכיון NRG
user
user

אריאל שנבל

פרשן לענייני ארה"ב, כתב מגזין בכיר ובעל טור אישי במקור ראשון. בין השאר, מסקר מקרוב את המערכת הפוליטית האמריקנית מאז 2010

ציפיתי שהפעם יציגו את פתח תקווה באור אחר. אז ציפיתי

יש באמת פנינות תיירות בעירי, אם המושבות, אבל למה להראות אותן אם אפשר לדקלם כמה שורות שיווקיות רדודות

פינה חדשה הושקה בתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13 ביום ראשון שעבר שמטרתה לחשוף "פנינות תיירות במקומות שלא הייתם מצפים להן". הכתב עמית קוטלר בחר לבחור לפתוח את הפינה הזו בביקור בעיר פתח תקווה. כתושב העיר וכפטריוט גאה חשבתי שהנה, יש כאן סוף-סוף הזדמנות להראות את פניה הנאים של עירי המושמצת בדרך כלל. אלא שמהר מאוד התברר שמדובר בעוד כתבה בסגנון יח"צ מיותרת ועצלה, שאי אפשר ללמוד ממנה דבר על "פנינת התיירות" שעד לפני רגע זכתה מקסימום לכינוי אם המושבות.

ארבעה מקומות ואתרים הראה הכתב בכתבה. הראשון הוא המלון היחיד בעיר, וזה עוד היה מילא. בכל זאת, מלון בפתח תקווה שווה איכשהו אזכור בכתבה כזו, למרות שמדובר בערך בפעם ה-1,430 שהפלא הזה נחשף לציבור. המקום השני היה סניף של "איי ג'אמפ", מקום שאליו מגיעים ילדים בכדי לקפוץ ולהשתולל, ושהוגדר באופן מביך כ"אחת האטרקציות הפופולריות בעיר". אם היה מדובר בסניף היחיד בארץ של הרשת, נו. אבל יש עוד שלושה סניפים כאלה ברחבי ישראל, והעובדה הזו יחד עם סופרלטיבי הברושור השיווקי שניפק הכתב כשתמונות מהמקום נראות על המסך, פשוט יצרו פרסומת לכל דבר, עם אפס עיתונאות אפילו ברמה הכי נמוכה ונהוגה של עיתונאי צרכנות.

צילום מסך ערוץ 13

הלאה. המקום הבא היה מבשלת הבירות ג'מס, שנמצאת בפתח תקווה כבר שנים רבות ומהווה מוקד משיכה קבוע לעיתונאים תל אביבים שמתפעלים ומתרגשים להיווכח שבפתח תקווה יש משהו מעבר לבתי חולים ובתי קברות. התחנה האחרונה הייתה מסעדת פיטמאסטר, שאכן מציעה חוויה קולינרית ייחודית ויוצאת דופן – אפילו חדשה יחסית – אבל שווה בעיקר ביקורת מסעדות ולא כחלק מוזר בכתבה שעוסקת ב"פנינות תיירות".

אם הכתב היה באמת רוצה לחשוף את פתח תקווה הנסתרת מהעין, התיירותית והמעניינת, הוא היה יכול לבקר בשוק העירוני, מהשווקים היפים והאותנטיים בישראל, במוזיאון האמנות המשובח, באפשרות לטבילה מרעננת בירקון המתחדש שנמצא ממש על גבול העיר וגם בפארק החדש עם האגם המלאכותי שנמצא ליד הקניון הגדול. ואלה רק דוגמאות. אבל למה לעשות את זה, ובאמת לתת ערך מוסף לצופיך, אם אפשר פשוט לדקלם כמה שורות שיווקיות על "איי ג'אמפ".

כתבות קשורות

הידיעה הבאה

כתבות אחרונות באתר

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.