שבת, מרץ 8, 2025 | ח׳ באדר ה׳תשפ״ה
לארכיון NRG
user
user

אביגיל זית

כתבת התיישבות וחינוך

בלימת המחירים: הגיבור האמיתי הוא השוק החופשי

החברות הגדולות במשק הסכימו לדחות את עליית המחירים בשלושה חודשים, לבקשתו של שר האוצר. כולם נרגעו אבל ישלמו בינתיים מאות שקלים כדי להיראות כמו ספיידרמן

 

"הלחץ הציבורי עושה את שלו, זה קורה אחרי פגישה של שר האוצר עם אסם" הכריזה קרן מרציאנו בפתיחת המהדורה המרכזית של חדשות 12, והתכוונה להתקפלות של אסם, סנו ושטראוס בעניין העלאת המחירים. באותיות הקטנות שהגיעו מיד אחרי התברר שזה יותר דיל פוליטי נחמד מהצלחה ממשלתית מסחררת. בעקבות פגישה עם שר האוצר אביגדור ליברמן, באסם ידחו את העלאת המחירים בשלושה חודשים. ובתרגום חופשי: הצרכן ישלם, בזמן ובמקום שלא יפגע בשם הטוב של השר ושל החברה.

בניגוד למה שלי אברמוביץ' אמרה, אסם, סנו ושטראוס לא נכנעו לשום לחץ ציבורי. הם בסך הכול מתמרנים בין הרצון להעלות מחירים לבין הצורך לא לפגוע יותר מדי במותג. סנו, שמוצגת כקדושה שהודיעה שאפילו תעשה מבצעים, העלתה מחירים רק בסוף נובמבר, רגע לפני שהעיניים הציבוריות נפתחו עליהם. אסם יעשו זאת אחרי שאור הזרקורים יעבור. גם שר האוצר כמובן מרוויח מכך, אחרי הכול הוא גורף תשואות על מאמציו המוצלחים למנוע את ההתייקרות. המוצרים של החברות האלו יקרים בעשרות אחוזים מהמתחרים בכל מקרה, ושיחות נזיפה אולי מצטלמות יפה אבל לא באמת יעזרו לכיס של הצרכן.

נראה שהיחיד שבאמת הצליח להוריד את החברות על הברכיים הוא השוק החופשי בדמותו שלרמי לוי. בכתבה השנייה שעסקה בנושא נשמע במצלמה נסתרת מנהל סניף של החברה אומר שהם הורידו את המוצרים של סנו מהמדפים עד שהם ירדו מהעץ. לא יודעת למה צילמו אותו כמו אחרון הנוכלים, הוא הגיבור בסיפור.

יקר לחיות כאן, זה נכון על פי כל המדדים, ובכל זאת אנחנו דיי מפונקים. יכול להיות כאן זול יותר וראוי להילחם על כך אבל ישראל היא חברת שפע ועד שהפוליטיקאים יעשו את השינויים לשיפור המצב, כל אחד יכול להיות קצת מנהל סניף של רמי לוי ולבחור איך יראה הסל שלו.

בסוף המהדורה חזרו לנושאי הצרכנות מכיוון אחר: משנכנס אדר מרבין בשמחה ובכתבות על תחפושות. הפעם, למרות שהמספרים על הטיקטים בחנויות בשמים ולעומת מוצרי המזון, עליהם צקצקו בתחילת המהדורה, כאן קיבלו את הלוקים של נועה קירל במאות שקלים כמעט בשוויון נפש. משום מה גזירת הקופון החזירית על ספיידרמן התקבלה בהבנה יותר ממחיר הבמבה. כשהמוכרת נשאלה לבסוף מדוע המחירים גבוהים כל כך כשניתן למצוא ברשת תחפושות זולות בהרבה היא השיבה: "הרבה פעמים זה חיקויים". נראה שהמוכרת החביבה לא הבינה את הקונספט, מדובר בתחפושת – מה שהיא עושה זה לחקות את הדבר האמיתי. ובכל אופן, כמו עם פסטה ואקונומיקה, גם כאן השפע אדיר והבחירה בידינו: אפשר יקר, ממותג ונוח ואפשר אחרת.

תחפושות של קירל באפס מאמץ. צילום מסך מתוך חדשות 12

כתבות קשורות

הידיעה הבאה

כתבות אחרונות באתר

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.