אחרי שהואשמה בפגיעה בתשתיות התחבורה של תושבי יו"ש, טענה השבוע שרת התחבורה מירב מיכאלי שהיא בסך הכול שינתה את סדרי העדיפויות במשרדה לטובת הפריפריה. "אני מודה שאיזנתי תקציבים ומשאבים כדי לשים את טובת הערים המוחלשות בפריפריה לפני העברות אין סופיות ולא הגיוניות של תקציבים בגלל כניעה ללחץ פוליטי, רק כדי להשביע את הרעב והלחץ מצד הלובי המתנחלי של נתניהו", כתבה מיכאלי בחשבון הפייסבוק שלה. "לא מגיע לאף אחד ביהודה ושומרון לקבל יותר הטבות ממי שגר בירוחם, במצפה רמון או דימונה".
מסתבר שאין גבול לציניות. לא ברור איך שרת תחבורה שהעלתה את מחירי התחבורה הציבורית בנגב, והקפיאה את המשך סלילתו של כביש 6 דרומה, מרשה לעצמה להתהדר בדאגה לתושבי הפריפריה. רפורמת 'דרך שווה' של מיכאלי ייקרה את הנסיעה באוטובוס של תושבי אופקים וערד באזור מגוריהם ב- 130% ואת הנסיעה של תושבי דימונה ונתיבות ב 175%. הנסיעה מירוחם לבאר שבע התייקרה כמעט פי 2 וגם עלות הנסיעה ברכבת לתל אביב התייקרה. לא לחינם תקף ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה ושותפה של מיכאלי לקואליציה, את הרפורמה שלה, וטען שהיא פוגעת בתושבי הפריפריה.
השבוע התברר לרבים מתושבי הנגב, שמיכאלי לא רק ייקרה להם את התחבורה הציבורית, אלא גם פגעה בכבישים שלהם. כביש 6 לדרום מגיע נכון להיום עד למחלף שוקת מצפון לבאר שבע. הקטע הבא בין שוקת לנבטים אמור לקצר את הנסיעה לדימונה ולאילת, וליצור חיבור מהיר בין הנגב המזרחי והערבה למרכז הארץ. תוכנית המתאר המפורטת של הקטע אושרה כבר בשנת 2010. הקטע אושר ותוקצב לביצוע בשנת 2018 וכבר בוצעו עבודות מקדימות לפינוי תוואי הכביש. נשאר רק לצאת למכרז תקציבי אבל שרת התחבורה מיכאלי החליטה להקפיא את הפרויקט ולקחת את התקציבים שיועדו לו לפרויקטים אחרים במרכז הארץ.
בני ביטון ראש עיריית דימונה ויו"ר הרשות לפיתוח הנגב פנה השבוע למיכאלי והגדיר את הצעד שלה "פגיעה חמורה בעתיד הנגב, וקיפוח ואפליה של תושבי הנגב לעומת תושבי מרכז הארץ". ביטון גם מחה על כך שמיכאלי לא יידעה את ראשי הרשויות בנגב על הצעד שעשתה. הוא הזכיר שכל ערי הנגב נמצאות בהסכמי גג להקמת עשרות אלפי יחידות דיור למגורים בכל עיר, ועצירת פרויקט כביש שש לנגב תהיה סתירת לחי להסכמי הגג שנועדו להביא לקליטת אוכלוסייה נוספת בנגב. קטע נוסף להשלמת כביש 6 בדרום, בין מחלף מאחז למחלף קמה, ממתין גם הוא לביצוע, אבל גם הוא מוקפא על ידי מיכאלי.
במשרד התחבורה לא מנסים להכחיש את הפגיעה של מיכאלי בחלק הדרומי של כביש 6. בתגובת המשרד נכתב בין השאר: "בתקציב האחרון שאושר, שונו סדרי העדיפויות לטובת הסעת המונים, תחבורה ציבורית ושבילי אופניים ולקראת התקציב הבא יישקל מחדש תקצוב הארכת כביש 6 דרומה, בהתאם לשיקולים מקצועיים ולתוכנית האסטרטגית לכבישים שהובילה שרת התחבורה".
ואחרי כל זה, מיכאלי לא התביישה להוציא השבוע את "תוכנית העבודה לנגב", ולכתוב שם תחת הסעיף 'תחבורה הציבורית' את המשפט הבא: "בקדנציה האחרונה הוזלנו את מחירי התח"צ ונמשיך לפעול לשיפור הכבישים וקיצור זמני הנסיעה".
גברתי שרת התחבורה של גוש דן, זו לא תוכנית 'העבודה' לנגב, אלא תוכנית העבודה על תושבי הנגב.