לא צריכים להגיע עד לפרק השלישי בסדרת הדוקו 'בשם האב' כדי להבין שמשהו היה מעוות בקהילתו של הרב אליעזר שלמה שיק, הידוע גם בכינויו מוהרא"ש. לא צריכים להגיע לעדויות על השתקת התקיפות המיניות בקהילה, על נישואי הקטינים, ועל אירועי האלימות הפיזית והכלכלית. תמרורי האזהרה לבעייתיות שבקהילה הסגורה שהתפתחה סביב הרב שיק, נמצאים כבר בפרק הראשון ששודר אמש (כאן 11).
זה מתחיל באמירות המתועדות של הרב שיק על הצורך להשליך את השכל, ולמעשה, להתמסר רק להוראותיו בכל דבר ועניין. זה ממשיך בשליטה המוחלטת שלו בקהילה גם ממרחק אלפי קילומטרים באמצעות מצלמות ששידרו לביתו בארה"ב את כל מה שנעשה בקהילה ביבניאל. זה בא לידי ביטוי גם בקמיעות שמכר לאנשים עם ההבטחה לשמירה עליהם, וכמובן גם באלימות הפיזית שהפעילו חסידיו כלפי כל מי שהעז לחרוג מהשורה ולהתנגד, בקהילה ובסביבתה.
אחד הרגעים בסדרה שממחיש יותר מכל את העיוות בחסידות שהתפתחה סביב הרב שיק, מופיע בפרק השני. רואים שם את ילדי בית הספר של הקהילה יושבים ושרים בנוכחותו של הרב שיק, שיר שכולו סגידה מופרזת. "אהבתנו אליו היא מעל הכול", שרים הילדים. "מוהרא"ש הקדוש, זה פלא גדול". כשרואים את המחזה הזה, בו יושב רב ומעודד ילדים לשיר לו שיר שמילותיו גובלות בעבודה זרה, קשה להתפלא על התופעות שנחשפות בהמשך.

בשנת 1984 הקים הרב שיק, רב נערץ מברוקלין, קהילה קטנה ומבודדת ביישוב יבנאל. לפני שבע שנים הוא נפטר וקהילתו התפצלה. סיפור המסגרת של הסדרה הוא המאבק שמתקיים בקהילה בין חסידיו של הרב שיק לבין בנו מוישי. זה התחיל במאבק ירושה קלאסי על שליטה ועל כסף רב, אבל הפך מהר מאוד למאבק על מה שייזכר מהרב שיק, ועל עתיד קהילתו.
המרואיין המרכזי בסדרה הוא הבן מוישי שפתח את תיבת הפנדורה והוציא החוצה כמויות אדירות של כביסה מלוכלכת. אבל שיק הבן רק התחיל את התהליך. עם הזמן נעמדו מול המצלמה עוד ועוד גורמים מתוך הקהילה ועוזביה שאפשרו ליוצרי הסדרה לספר מכמה זוויות, את מה שהתרחש בקהילה הסגורה במשך שנים. טוב שבסדרה מדברים לא רק פליטי הקהילה ונפגעיה אלא גם חסידי הרב שיק שעדיין מדברים עליו בעיניים נוצצות. תוכן הדברים של החסידים מלמד על הבעייתיות בקהילה לא פחות מתוכן דבריהם של מתנגדיו.
'בשם האב' היא לא עוד סרט רכילותי וצהוב על חצר חסידית. יוצרי הסדרה מצהירים שהם שמו לעצמם למטרה לעורר את הרשויות לעצור תופעות בעייתיות שעדיין מתרחשות בקהילה כמו חתונות קטינים, וגם לעזור לילדים שנחלצו מהקהילה ולאלו שנמצאים שם עדיין. אבל מעבר לאקטיביזם החברתי, יש בסדרה הזאת ערך נוסף עבור כל מי שיש לו קשר לחצר חסידית סגורה. היא מדריך חשוב לזיהוי תמרורי אזהרה המעידים על הסכנות שקיימות בחלק מהחצרות הללו. במקום בו נדרשים להשליך את השכל ולהוציא את הארנק, במקום בו מופעלת אלימות פיזית ומושתקת אלימות מינית, במקום בו יש הערצה עיוורת למנהיג, ושליטה מוחלטת שלו בחיי מעריציו, כל הנורות האדומות צריכות להבהב.