כמה עוצמה ורגש נמצאים במילותיה של רות אל נעמי חמותה. מילים של נאמנות, דבקות ואהבה עילאית. בהשראתן, אספנו מבחר סרטים בולטים ששמו במרכזם חיבור עמוק של אחווה נשית. ואנחנו ממש לא מתכוונים למפגני רגשנות פשטנית וקיטש ילדותי, אלא לאלו שמצדיקים את רצינותו של אותו טקסט מכונן ואף לוקחים אותו אל הקצה.
תלמה ולואיז
1991
זו אומנם בחירה צפויה, אך לא תיתכן רשימת סרטים בנושא המדובר ללא סרטו חסר הפשרות של רידלי סקוט. תלמה ולואיז (ג'ינה דיוויס וסוזן סרנדון העוכרת) מחליטות להתרחק מהזוגיות הרעילה שבה שתיהן נמצאות, אך מסתבכות כהוגן כשלואיז נאלצת להרוג גבר שאיים לאנוס את חברתה. כעת, כשהן במנוסה מהחוק, רק החברות האיתנה ביניהן תוכל להוביל אותן אל החופש האולטימטיבי. מי שראה את הסרט מבין היטב את הרמז שבניסוח, ומי שאיכשהו הצליח לפספס אותו בשלושים וקצת השנים האחרונות, יותר ממוזמן לצלול אל תצוגת התכלית בפרופורציות תנ"כיות ממש, של חברות ואחווה נשית.
יצורים שמיימיים
1994
עלילת סרטו של הבמאי פיטר ג'קסון (כן־כן, ההוא משר הטבעות) המבוססת על מקרה אמיתי, מתרחשת בשנות החמישים בניו־זילנד ומתמקדת בשתי נערות, פולין פארקר בת ה־16 (מלאני לינסקי) וג'ולייט היולם בת ה־15 (קייט וינסלט) שמכירות זו את זו בבית הספר. הידידות ביניהן הופכת לקשר אובססיבי כאשר השתיים מסתגרות בתוך עצמן ויוצרות עולם פנטסטי משלהן. כשמשפחותיהן מחליטות למנוע מהן להמשיך ולהיפגש, הנערות פונות למעשה קיצוני. הייחוד של הסרט נמצא בעשייה של ג'קסון שמצליח להכניס את הצופה באמצעים קולנועיים יצירתיים אל עולמן הפנימי של הנערות, ולנסות לקרב אותו אל הסחף הרגשי של החיבור שנוצר ביניהן ושעליו היו מוכנות להגן בכל מחיר.

צעירה מבטיחה
2020
קאסי (קארי מאליגן) אינה מסוגלת להתאושש ממעשה ההתאבדות של חברתה הטובה נינה, ששנים קודם לכן נאנסה על ידי בן כיתתה אל מונרו. כשהיא שומעת כי אל עומד כעת להתחתן, נרקמת במוחה תוכנית נקמה בו ובכל מי שעזר לו לחמוק מעונש. התקציר המדובר אומנם נשמע יותר כמו בסיס לעלילת נקמה מסיפור על אחווה נשית, אבל אחרי שתראו כיצד אובדן חברתה טלטל את חייה של הגיבורה ועד כמה רחוק היא מוכנה ללכת כדי להשיג את הצדק שמגיע לשתיהן, בוודאי תסכימו שגם אחווה נשית שלאחר המוות היא אחווה, ואולי אף עוצמתית יותר.

אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד
2020
גיבורות הסרט הן אוטום בת ה־17 ובת דודתה סקיילר, שתיהן בנות מעמד הפועלים בפנסילבניה. כאשר אוטום נכנסת להיריון לא רצוי, סקיילר מתלווה אליה לנסיעה אל ניו־יורק, שם היא תוכל לעבור הפלה ללא אישור הורה. הבמאית אליזה היטמן בחרה בסגנון נטורליסטי, נטול כמעט לגמרי ממהלכים דרמטיים ומניפולציות ובכך מצליחה לקרב אותנו לחוויה שמרגישה כמו פיסת חיים אמיתית לגמרי בארה"ב של ימינו. זהו עולם מאיים ומדכא עבור צמד הנערות דלות האמצעים, כשרק החברות האמיצה שביניהן היא קרן אור.
