מערכת היחסים שבין הקהל לזיכיונות הפופולריים היא דבר מורכב. למעריצים יש תמיד ציפיות גבוהות שלא פשוט לעמוד בהן ולמרות ניסיונות האולפנים לספק את הסחורה, כמעט תמיד יימצאו אלה שיתאכזבו. אבל לעיתים קורה שהאולפנים באמת מפשלים בגדול ומסכנים בכך את עתיד הזיכיון כולו. אחת הדרכים היעילות ביותר לפייס את הקהל היא לשחרר סרט שכולו ניסיון לתקן את כל מה שהשתבש. לכבוד יום כיפור ליקטנו כמה מסרטי כפרת העוונות האלה, חלקם צלחו את הניסיון, אחרים פחות.
המפלג
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי / 2017 ← מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר / 2019
על חטא: ב־2015, לוקאספילם, הפעם תחת אצטלתה של דיסני, החזירו לקול תרועות ההמונים את "מלחמת הכוכבים" לקולנוע עם פתיחתה של טרילוגיית סקייווקר השלישית. הפרק הראשון, "הכוח מתעורר", היה הצלחה ענקית ולרוב גם אהודה מאד. אבל הפרק השני, "אחרוני הג'דיי", נטל לעצמו חופש פעולה גדול מדי עם הדמויות האהובות, כמו בזבוז משווע של דמותו האהובה של לוק והפיכתו לאדם ציני ושבור שנותר כל הסרט מחוץ למאבק. והתוצאה הייתה סרט שפילג את המעריצים ויצר משבר ענק בינם לבין קברניטי הזיכיון. לוקאספילם נכנסו לפאניקה.
כפר לנו: כתגובה נקרא במאי "הכוח מתעורר" ג'יי ג'יי אברמס לשוב לתפקידו וב־2019 עלה "עלייתו של סקיווקר", הפרק החותם של הטרילוגיה שבו קיווה האולפן להעניק למעריצים את כל מה שרצו ולזכות שוב באהבתם. זה לא ממש הצליח. במקום ליצור סרט שמוביל את הדמויות בתבונה למעוזים חדשים, עלייתו צעדה בנתיב המאולץ והמשמים ביותר כשניסה באופן נואש לתקן את טעויותיו של קודמו. התוצאה הייתה סרט חסר מעוף ונשמה שכמעט קבר סופית את הזיכיון המצליח ביותר בהיסטוריה והכניס אותו לתרדמת קולנועית של שנים.
המוגזם
למות ביום אחר / 2002 ← קזינו רויאל / 2006
על חטא: פירס ברוסנן, שהחל את דרכו כג'יימס בונד ב־1995, נחשב כיום לאחד המוצלחים שגילמו את המרגל הבריטי. אבל גם מעריציו הגדולים יודו שסרטו האחרון מ־2002, "למות ביום אחר", הוא מתחרה רציני לתואר הסרט הגרוע ביותר בזיכיון. פרק זה הביא את הסדרה לשיאים כה מגוחכים של מצועצעות והגזמה, עד שקשה היה להבחין בינו לבין פרודיות בונד סטייל "אוסטין פאוורס". בעקבותיו, רבים תהו לאן מועדות פניו של בונד מכאן והאם הוא בכלל עדיין רלוונטי.
כפר לנו: תשובת המפיקים הייתה מוחצת. בשנת 2006 יצא "קזינו רויאל" שעשה ריבוט לא פחות ממהפכני לזיכיון. החל בליהוק הלא שגרתי של דניאל קרייג הבלונדיני, דרך הטון הריאליסטי הרציני ועד לאקשן האינטנסיבי והאלים שרכב על הצלחת סרטי ג'ייסון בורן. קזינו רויאל הפך את בונד ממרגל־על כל יכול לדמות בשר ודם פגיעה שמסוגלת לטעות ולהתרגש. הקהל הגיב בהתלהבות אדירה שהפכה את הסרט להצלחה גדולה ואת תקופתו של קרייג בתפקיד לרווחית ביותר בתולדות הזיכיון.

המחריב
שליחות קטלנית: ג'נסיס / 2015 ← שליחות קטלנית: גורל אפל / 2019
על חטא: שני סרטי "שליחות קטלנית" הראשונים של ג'יימס קמרון הן קלאסיקות על זמניות. אבל החל מהפרק השלישי (המוצלח למדי לדעת המדור) החלו הסרטים לאבד כיוון ועם פרקה החמישי, "שליחות קטלנית: ג'נסיס", כבר הפכה הסדרה לבליל מקושקש וחסר היגיון שאיבד סופית כל קשר למה שהיה אהוב כל כך בתחילת הדרך. גם הקופות אכזבו בהתאם ונראה היה שהקהל איבד סופית אמון בזיכיון.
כפר לנו: אבל ב־2019 הופתע העולם כש"שליחות קטלנית: גורל אפל" הוכרז ובפיו הצהרת כוונות יומרנית: הסרט החדש אמור להיות ההמשך האמיתי לשני הפרקים הראשונים תוך התעלמות משלל ההמשכונים שהופקו במהלך השנים. ומי שאמור היה לתת חותמת אמינות לרעיון הוא קמרון עצמו, שחזר לסדרה לראשונה מאז 1991 בתפקיד מפיק ואחד מכותבי הסיפור. אלא שהתוצאה, לאכזבת כולם, הייתה רחוקה מההבטחות והסרט התגלה כממוחזר, פרוגרסיבי ודיגיטלי מדי. מכה קטלנית לזיכיון שכרגע לא ברור אם ישוב לקולנוע.

המבלבל
יחידת המתאבדים / 2016 ← יחידת המתאבדים / 2021
על חטא: ב־2016 עלה לאקרנים "יחידת המתאבדים" המאגד בתוכו שלל נבלים מסוכנים מעולם הקומיקס של די־סי. הרבה תקוות תלו בסרט שהיה אמור לספק מפלט צבעוני מהאפלה והכבדות של "איש הפלדה" ו"באטמן נגד סופרמן", שלא הצליחו להתניע כיאות את יקום הקומיקס החדש של וורנר ודי־סי. אלא שככל הנראה בשל התערבות בוטה של האולפן, סרטו של הבמאי דיוויד אייר התגלה כבלגן גדול, מפוזר ומוחמץ. קהל המעריצים נותר מאוכזב ומבולבל.
כפר לנו: חמש שנים מאוחר יותר נחת הניסיון השני להביא את המתאבדים למסך, ונראה כי ההנהגה החדשה בוורנר בהחלט למדה לקח או שניים. לתפקיד הבמאי הם ליהקו אדם מושלם לתפקיד, ג'יימס גאן, והעניקו לו חופש יצירתי מוחלט. גאן המבריק הוא זה שהביא למארוול את "שומרי הגלקסיה" הקורעים ובחסות חופש הפעולה שקיבל הצליח ללכוד באופן מושלם את הטירוף והאנרכיזם של חומרי המקור. הגרסה שלו לא לקחה שבויים, עם אלימות קיצונית והומור פרוע שהעיף לצופים את הראש. מאז, גאן כבר קיבל לידיו את מושכות אתחול היקום הקולנועי של די־סי וכולנו מקווים שהוא אכן יצליח להצדיק את האמון הרב שנותנים בו.

הקלישאתי
הרובוטריקים / 2007-2024 ← באמבלבי / 2018
על חטא: סדרת סרטי "הרובוטריקים" של מייקל ביי שהחלה ב־2007, מאגדת בתוכה פחות או יותר את כל הקלישאות הכי שנואות בשוברי הקופות ההוליוודיים. היא ויתרה מראש על כל ניסיון ליצירת עלילה קוהרנטית והעמדת דמויות מעניינות וראויות להזדהות לטובת קקופוניה רועשת, מבולגנת, סקסיסטית וחלולה. אבל אחרי ארבעה סרטים שחרף ביקורות נוראיות הצליחו היטב בקופות, נראה היה שלמעריצים נמאס סוף־סוף מהזלזול באינטליגנציה שלהם והסרט החמישי האיום במיוחד הפסיד לאולפן הרבה כסף.
כפר לנו: ב־2018, שנה וחצי לאחר הפיאסקו, שחררו אולפני פראמאונט את "באמבלבי". סרט צנוע ביחס לזיכיון שהתמקד בדמותו האהובה של באמבלבי ובקשר שהוא יוצר עם נערה בגילומה של היילי סטיינפלד. באמבלבי היה הנגטיב הגמור של סרטיו של ביי: הרפתקה מקסימה בניחוח ספילברגי שבמרכזה קשר חברי כן, עם טון וסגנון שכוונו למשפחות ולא רק למתבגרים. המבקרים היללו, והקהל שבא לראות התלהב. רק חבל שלא מספיק ממנו הגיע לאולמות והרווחים אכזבו.
