מי שמכיר מעט את עולם הלכות הטומאה והטהרה יודע שיש בו מושגים שמגדירים, על פי מידת הקרבה לטומאה, את רמת הטומאה. יש אב הטומאה, ראשון לטומאה, שני לטומאה וכן הלאה. אם חשבתם שהלכות טומאה אינן רלוונטיות כיום כשאין לנו בית מקדש, מסתבר שטעיתם. בספר ההלכות ההולך ונכתב, 'הלכות חרדי הקרן החדשה', קיימים אותם מושגים. על פי אותן הלכות, אם עבדת פעם בקרן החדשה פשוט שאתה אבי אבות הטומאה. אם עבדת בגוף שקיבל מהם כסף בעבר, אתה ראשון לטומאה, אבל גם אם לא קיבלת מהם אפילו שקל, מספיק שהיית קשור לגוף שקיבל מהם כספים במשך תקופה מסוימת, הרי אתה שני לטומאה, ולפי בית הדין של חרדי הקרן החדשה, אתה טמא, פסול, מוחרם, וכמובן, איך לא, – סססמולני.
כנראה שלמתנגדיו של ידידי ירון רוזנטל בגוש עציון נגמרה ההסברה העניינית ולכן הם הזעיקו את הנטורי קרתא, חרדי הקרן החדשה, כדי שיוציאו פסק של הלכות טומאה על ירון רוזנטל.

מה בעצם הטענה שלהם? ירון הוא חבר הנהלת 'מכון שחרית', מכון שמבקש לקדם טוב משותף, לקרוא תיגר על הדיכוטומיות בין ימין לשמאל, בין יהודים לערבים, בין חרדים, דתיים וחילונים, וליצור שותפות חברתית בין כל חלקי החברה הישראלית. מכון שחרית, לא עלינו, קיבל בעבר כספים מהקרן החדשה. הוא לא הקרן החדשה, יש לו מדיניות שונה, ואנשיו אפילו התעמתו עם אנשי הקרן החדשה, אבל כל זה בכלל לא רלוונטי כי לפי הלכות חרדי הקרן החדשה הוא עדיין טמא ומטמא כל מי שקשור אליו בהווה או בעבר.
מכאן המסקנה ההלכתית היא פשוטה: אם ירון חבר בהנהלת עמותה שקיבלה בעבר כספים מהקרן, הוא בטוח מחזיק בעצמו בעמדות הקרן או במילים אחרות, הוא סססמולני, ופסול מלכהן כראש מועצת גוש עציון. לא משנה כמה הוא פעל עד היום לטובת ההתיישבות בגוש עציון, לא משנה מה הן עמדותיו המדיניות, לא רלוונטיים בכלל ניסיונו, חזונו, חלומותיו וכישוריו. מי שאי פעם היה קשור לגוף שקיבל כספים מהקרן או לגוף שקיבל כספים מגוף שקיבל כספים מהקרן, נטמא ונפסל לדיראון עולם. השפעת הקרן, לפי חרדי הקרן, היא השפעה מאגית. ברגע שבאת במגע עם מישהו שקשור לקרן או שקשור למישהו שקשור לקרן, אתה מאבד את זהותך ועמדותיך באופן בלתי נשלט, ובלתי הפיך. מהטומאה הזאת ניתן יהיה להיטהר כנראה רק כשיקום בית המקדש, באמצעות אפר של פרה אדומה שמעולם לא צמחה לה קרן חדשה.
גילוי נאות: לפני ארבע שנים השתתפתי, יחד עם רבנים, אנשי חינוך ואנשי גרעינים מהציונות הדתית, בסדרת מפגשים של רצון טוב שהתקיימה בחסות 'מכון שחרית', תחת הכותרת 'משבטיות לסולידאריות', כך שגם אני כמובן טמא, פסול לעדות ולחיתון, וכמובן, איך לא, סססמולני.