האיכות קצת ירודה, הפנים יותר צעירות, ג'ינס צמודים ושרידי חצ'קונים ממלאים את החלל: טרנד "בואו נראה אתכם בגיל 21" התפוצץ אתמול (א') בפיד הישראלי בהשתתפות סלבים, פוליטיקאים ואפילו מוסדות וגופי תקשורת. אך איפה הקסם הזה התחיל? יצאנו למסע חיפוש ברשת.
ובכן, מתברר שכמו כל כך הרבה תופעות תרבותיות אחרות במדינת ישראל, גם זו התחילה בכלל בחו"ל והגיעה אלינו באיחור שבמושגים אינטרנטיים נחשב לעצום: שבועיים.
לפי הניו-יורק טיימס, הפוסט שהתחיל את הכול עלה לאינסטגרם של אמריקני בן 43 מאריזונה בשם דמיאן רוף. ב-23 בינואר העלה רוף תמונה מטיול משפחתי למקסיקו, כשהוא חובש סומבררו קטנטן ושותה בירה דוס אקס. בעקבות מאוחר יותר הוא סיפר לטיימס שאמו שלחה לו את התמונה, שתיעדה את הפעם הראשונה שהם חלקו בירה מאז שהוא נהיה בן 21 – הגיל שבו אפשר להתחיל לשתות לפי החוק האמריקני. "לא הרבה השתנה חוץ מהשיער האפור שלי", סיפר רוף ותיאר תחושה שרבים יזדהו איתה: "אני מסתכל על האדם הזה וחושב אוח, אתה כזה ילד ואין לך מושג".
רוף יצר עם התמונה תבנית לסטורי לשיתוף, פרסם אותה ואז חזה בה נוסקת כמעט מיד. "כמות האנשים ששלחו לי הודעות והוסיפו אותי באינסטגרם ככה פתאום, כאילו אנשים מכל העולם, זה פשוט משוגע", סיפר רוף לטיימס.
נראה שרבים מהמשתתפים בטרנד הזה הם מלניאלים, או דור ה-Y – שכעת נמצא בין סוף שנות ה-20 לתחילת שנות ה-40 שלו – שהגיעו לגיל 21 כשמצלמות סלולריות כבר היו זמינות לתיעוד כל דבר תחת השמש. התמונות הללו גם בדרך כלל עלו לפייסבוק – שחגגה יום הולדת 20 אתמול – וכך קל יותר למצוא אותן ולשתף אותן. בני הדורות המבוגרים יתקשו יותר לשלוף תמונה שלהם בגיל 21, שכן היא לא תהיה דיגיטלית, בעוד רוב דור ה-Z עוד לא בין 21, או הגיע לגיל הזה לפני כל כך מעט שנים שהתמונות לא יהיו מאוד מעניינות.