יריד צבע טרי- יריד האמנות השנתי של ישראל, הוא חגיגה לעיניים וחוויה מרהיבה לכל אוהבי האמנות ועבור כל המעוניין להתעדכן בטרנדים החמים בתחומי העיצוב והיצירה. ביריד לוקחים השנה חלק אמניות ואמני חממה עצמאיים נבחרים, מעצבים צעירים ומותגי עיצוב, תערוכות גלריות, מיצבים, מיצגים וסיורי עומק למבקרים.
כ-30 מעצבי מוצר, קרמיקה, טקסטיל, עץ, נייר וזכוכית מציעים למכירה את תוצריהם. ביניהם אפשר למצוא כריות בעיצובים של תיקים, עבודות תלת-ממד מנייר, שטיחי קיר מקרמיקה, מיניאטורות מקסימות של בנייני תל אביב ועוד.
היריד מתקיים במתחם הוולודרום הלאומי בתל אביב, מתחם ענק שמובילים אליו שבילי פארק הירקון הפסטורליים. המתחם תוכנן כמו כוורת והוא מאפשר למבקרים לבחור מסלול הליכה אישי בין מרחבי התצוגה השונים ולהתמקד באמנים ובמעצבים המעניינים אותם.
בחממת האמנים בולטות שתי אמניות מעניינות במיוחד, הייחוד שלהן הוא בהיותן אמניות דתיות עכשוויות עם סיפורי חיים מרתקים. יעל סרלין, אמנית רב-תחומית וראשת החוג לאמנות במכללה האקדמית לאמנויות ועיצוב אמונה, מציגה מבחר רחב מעבודותיה. סרלין, אמנית חוזרת בתשובה, עוסקת בעבודותיה בזיכרון ובחיפוש אחר שורשי משפחתה, במסורת היהודית ועקבותיהן של קהילות יהודיות מן העבר.
סרלין מציגה ביריד עבודות במגוון טכניקות מסורתיות ועכשוויות. עבודות רקמה מוזהבות יפייפות ועדינות מושכות תשומת לב מיוחדת. מדובר בדימויים סמליים שסרלין מצאה על גבי מצבות יהודיות בטורקיה ובפולין. הרעיון לרקמות נולד בעקבות מסע לאדירנה- עיר הולדתה של סבתה בטורקיה, שם שמה לב לסמלים בהם ניתן לזהות מוטיבים יהודיים מובהקים כגון צבי, כתר, דג או שופר, ומוטיבים שמשמעותם קשורה להיבט אישי של הנפטר ושל משלח ידו כגון מספריים, גלגל או מחרשה.

העבודה הבולטת ביותר של סרלין ביריד היא "'אדירנליס'- קרטוגרפיה של סימנים אבודים", זוהי הדפסה בשחור לבן של קולאז' שיצרה סרלין, המבוסס על צילום ארכיון ישן של נער בבית כנסת באדירנה בבר המצווה שלו. במרכז העבודה נראית צורה אמורפית המרחפת על גבי הלוח והמרמזת לטלית שהנער היה עטוף בה. סרלין מנכיחה באופן הזה את שורשי משפחתה ואת הקהילה היהודית שנכחדה. החיפוש אחר משפחה ושורשים והעיסוק המתמיד באמנות מגיל צעיר הובילו את סרלין, אשר גדלה בקיבוץ חילוני בצפון, לחזור בתשובה במהלך שירותה הצבאי ולהפוך לאמנית ייחודית ומרתקת. במהלך ימי היריד, סרלין נתבשרה על זכייתה בפרס גלריה בארי שהוענק השנה לראשונה ביריד.

מרים ברזסקי, אמנית חרדית ואם לשתי בנות, פיתחה מגיל צעיר תשוקה ליצירה. כאשר נפתחה השלוחה החרדית של בצלאל- 'אמן', זכתה להגשים את חלומה להפוך לאמנית. ברזסקי מציגה ציורים דמיוניים וסוריאליסטיים המשלבים בין דמותה החוזרת ונשנית לבין איברי גופה. הדימויים, המטרידים את מנוחת הצופה, מובלטים על ידי גוונים של ירוק, ורוד וכחול מהפנטים. ברזסקי עוסקת בהוויה שלה כאישה בחברה החרדית, ונוגעת בנושאים טעונים כגון אובדן זהות אישית, מעמד האישה, זוגיות וחיי אישות.
העבודה "שיעור אנטומיה" היא מחווה לעבודת של הצייר ההולנדי רמברדנט "שיעור האנטומיה של ד"ר טולפ" מ-1692. בציור של רמברנדט, קבוצה של סטודנטים לרפואה צופים בניתוח גופה לצורך לימוד אנטומי של הזרוע. בציור של ברזסקי, כל הדמויות בקבוצה הן נשים בדמותה של האמנית. הדמויות החוזרות ונשנות מוצבות בתנוחות שונות ומתבוננות לעבר הדמות שעל שולחן הנתיחה במבטים שיפוטיים. אך במקום גופה, מופיע צל שחור של דמותן, קרי: של האמנית עצמה. ברזסקי אינה מהססת להעביר ביצירותיה ביקורת על החברה החרדית אליה היא משתייכת, אך בו זמנית היא נותרת נאמנה לה ולדרכה. ברזסקי מייצגת תופעה הולכת וגדלה של אמניות דתיות מרתקות שמייצגות באופן חזותי ועכשווי את עולמן האישי, הנשי, החברתי והדתי.

מומלץ!
צבע טרי, היריד לאמנות ולעיצוב, תל –אביב, 26-21 באוקטובר 2021
הוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס
יש לרכוש כרטיסים באתר או בקופות היריד.