זעפרן, קינמון, תווי עור, ליצ'י, אורגנו, ג'ינג'ר, תאנה ותה שחור יוצרים – כל אחד בבקבוק הפרטי שלו – ארומה עוטפת ומערסלת שמתמזגת מצויין עם מזג האוויר המתחמם. כל מה שאתם צריכים זה רק לסמוך על חוש הריח הנאמן שלכם, שיוביל אתכם אל היעד, אל הבושם הנכון והמדויק עבורכם. ובדיוק בשביל זה, ריכזנו כאן כמה אופציות מוצלחות ועדכניות, שיכולות לגרום לזוגיות הזו להתממש. אז יאללה, לכו להתיז. במשורה.
בשמים לנשים
מה: Born in Roma Donna Green Stravaganza בושם לנשים מבית ולנטינו
למה: כי הוא ייחודי. כזה המעניק למרסֶסֶת שילוב של ארומה מעושנת ופרחונית, פועל יוצא של מרכיביו – תה שחור, יסמין ותמצית וניל, שפורצים בזה אחר זה ויוצרים סימפוניה בלתי נגמרת של ניחוחות, עם נוכחות שנשמרת שעות ארוכות. בגד שחווה טיפול בולנטינו יכול לבטא את הארומה החמימה-ירוקה הזו אפילו לאורך ימים. כשמתחילים איתו את הבוקר צריך לקחת בחשבון שהוא מסוג הבשמים שלא יעזבו, שלא ייעלמו באמצע היום ואת תאלצי לחפש את חברים שלך. כיף שיש על מי לסמוך.
כמה: 569 שקל.
מה: Q EDP INTENSE בושם לנשים של דולצ'ה וגבאנה
למה: כי הניחוח הפירותי-פרחוני שלו מאוזן וטוטאלי. ברגע הראשון הוא מדיף ניחוח פירותי מרוכז. אבל אם מחכים בסבלנות, מגלים שהריכוז שלו מתפזר בעור בנינוחות, והופך לכמוסת פלא ריחנית, חיה ואקטיבית שמשתנה כל הזמן ומתמזגת עם הגוף בהתאם לפעילות ולסביבה שבה הוא מסתובב. הכרת התודה של ה-Q מתחילה מרגע הפגישה עם העור ונמשכת שעות ארוכות. עיצוב הבקבוק קצת פומפוזי – בקבוק הצבוע בגווני דובדבן נועז עם פקק מעוטר בכתר מלכותי בגווני זהב ואדום.
כמה: 652 שקל.
מה: ODE TO DULLNESS בושם לנשים של Juliette has a gun
למה: כי הוא אוחז בניחוח פרחוני, שילוב של מושק, פרח קשמיר, פרזיה, פולי טונקה ואלגום, שמעניקים למתבשמת ארומה קרמית מתוחכמת, חמה, נוכחת ומעט סבונית, המזמינה את כל מי שמסביבה להתקרב ולהסניף אותה. ככל שהשעות נוקפות – ואגב, היא עדיין שם, לא ממהרת לשום מקום – היא מקבלת טוויסט ומאמצת ניחוח וינטג'י נקי, רך ולא משתלט. צריך רק 2-3 שפריצים ממנו, כדי שהוא ילווה אתכן עד סוף היום.
כמה: 449 שקל.
מה:Nomade Nuit d’Egypte Chloé בושם לנשים של קלואה
למה: כי הלב שלו מכיל תפרחת תפוז שעושה לבושם המחודש דנן את כל ההבדל. יש לו ארומה סירופית, חמימה ומרוממת רוח, המשלבת תווי קינמון, בלסמי וג'ינג'ר, שעוטפים את הגוף ושומרים עליו לאורך כל שעות היום. עננת המרכיבים האוריינטליים ממשיכה להדהד בחלל האף והחדר עוד הרבה אחרי שהוא עצמו כבר מתנדף מהאזור, איתך או בלעדייך. כך שאם את רוצה להשאיר רושם בל ימחה ולחקוק את הזיכרון שלך בראשם של אנשים, הקלואה הזה הוא הכלי שלך.
כמה: 579 שקל.
מה: Erba Gold Xerjoff בושם יוניסקס של XERJOFF
למה: כי מדובר בעוד יצירת מופת של קסרזוף. הניחוח המעודן של הבושם נשען על תווים הדריים-פירותיים, כמו לימון, תפוז, ג'ינג'ר, קינמון עם שובל של מתיקות, שפורצת מהמושק והוניל שבתוכו, סוג של כריזמה רכה שהופכת לקונצנזוס, שמתאים לכל אחד בכל מיני גילאים. הארבה גולד הוא לא סתם בושם, הוא כמו מפתח שפותח את כל החדרים. הוא מאסטר-בושם, גם מבחינת העמידות: שועט בקלילות וחוצה את כל שעות היממה בלי להניד עפעף, כשהוא משאיר אתכם בסופו של יום רעננים וריחניים.
כמה: 1,270 שקל למארז הכולל צעיף משי יפהפה.
מה: White Tea Eau Florale בושם לנשים של אליזבת ארדן
למה: כי ניחוח המושקי-פרחוני שלו נעים ומהורהר שילוב של פרזיה ורודה, איריס ורוד, מושק, פולי טונקה, דבש ועוד. גם בעיניים עצומות וידיים קשורות לאחור אפשר לזהות ברגע קל את הזיקה לוויט תה הקלאסי. התנודה הארומתית הקלה שהוא מציע נעימה ומרעננת, אבל יש בה ניואנסים עבים של בושם הבית המוכר והטוב. אין בזה כל רע, כי מי שאוהבת את הקודם נראה שתתאהב גם בארדן הנוכחי. לזכותו אפשר לזקוף גם את העובדה שהוא לא מאבד מהחיוניות שלו ומסרב להתנדף כעבור שעה קלה. הרווחנו.
כמה: 249 שקל.
בושם לאישה: (1) Q EDP INTENSE של דולצ'ה וגבאנה. צילום יח"צ חו"ל (2) ODE TO DULLNESS של Juliette has a gun. צילום יח"צ (3) Nomade Nuit d’Egypte Chloé של קלואה. צילום יח"צ (4) White Tea Eau Florale של אליזבת ארדן. צילום יח"צ חו"ל (5)Erba Gold בושם של XERJOFF. צילום באדיבות המותג (6) Born in Roma Donna Green Stravaganza מבית ולנטינו. צילום יח"צ חו"ל

מה: Fame intense בושם לנשים של פאקו רבן
למה: כי הוא מכיל כ-90% מרכיבים ממקור טבעי, וכן, כמובן, גם בגלל הניחוח הייחודי שלו. הוא נשען על גרסת הבושם שהושק לפני כשנתיים, אלא שזה הנוכחי יותר עוצמתי ויותר מעושן. לתווי היסמין, הקטורת ומי הקוקוס יש אמירה בולטת וכריזמטית, שמעניקה למי שמתהדרת בניחוח הזה ארומה חמימה, קרמית ונימוחה. מינון מדוייק ממנו על העור משאיר את הבושם במרחב מסקרן ומתוחכם.
כמה: 500 שקל.
מה: La vie est belle ROSE EXTRAORDINAIRE בושם לנשים של לנקום
למה: כי יש בו ים של ורדים: מי ורדים רעננים וצמחיים, אבסולוט של ורד דמשק שופע וחושני, ואקורד של 'ורד חלל' בשיתוף פעולה עם נאס"א (כן, כן!), הגדל בסביבה של אפס כבידה. מדובר בניחוח פרחוני-מתוק יוצא דופן בפשטות הנועזת שלו ובאופן שבו הוא משלב את התווים העליונים והבסיסים (סנדלווד, תפוז, ברגמוט, מושק ועוד), כדי לאזן בצורה מושלמת את תווי הוורד. בניגוד לבשמים רבים אחרים – ברור מי כאן הכוכב, ואין כאן מהומה ניחוחית או הסחות דעת של תווים אחרים, שמנסים לתפוס את מרכז הבמה.
כמה: 399 שקל.
מה: Alien Hypersense בושם לנשים של מוגלר
למה: כי הוא נשען על תווי הריח המוצלחים של אליין האייקוני, בתוספת של מנדרינה ואגס. הגוון המרענן-פרחוני שלו המושתת על טונות של יסמין סמבק, הופכים אותו לרך, מנחם, גדוש ונוכח, שמצליח לעורר חושים ולחשים ארומטיים. גם אם חלק מהתרכובת הריחנית מוכרת, צריך להתרגל אליה, אבל ברגע שהוא נרגע ומתיישב בנינוחות על נקודות הדופק, השמיים הם הגבול. מסוג הבשמים שכובשים אותך בסערה. העיצוב שלו מעט פומפוזי – שילוב של עושר עם פשטות, מינימליזם עם דרמה.
כמה: 599 שקל.
מה: Musc Nude בושם לנשים של נרסיסו רודריגז
למה: כי אי אפשר להישאר אדישים אליו. הניחוח המסקרן והממכר שלו מוכתב מרשימת מרכיביו הכוללת מושק, פרחים לבנים, סנדוולד, יסמין, פצ'ולי, טונקה ועוד, שיעיפו אותך לגבהים כמו שאפשר לעוף כשמתחברים עם בושם טוב. הוא פרחוני, מתוק, אבקתי ומושקי עם תחושת וינטג' מענגת, שנותנת בראש ועושה נעים לקולטני הריח. ככל שהזמן חולף הפרחים תופסים פיקוד ומקבעים את הארומה שלו עד שהוא מתאדה לחלוטין ונעלם.
כמה: 555 שקל.
מה: This is really her בושם לנשים של Zadig&Voltaire
למה: כי הפתיחה שלו מטיסה לאף ארומה מרוכזת ונעימה של ורדים, וניל, דבש, פצ'ולי וערמונים, המהווים רק חלק ממרכיבי הניחוח שלו, אבל בהחלט שולטים בכיפה. הניחוח שלו ייחודי ומעניין, הרחק מקשת האפשרויות המשעממות והגנריות, כך שלא בטוח שהוא יתאים לכל אחת. אם תמצאי את עצמך בחבורה של אוהדות הז'אנר, הוא ילווה אותך לאורך היום כולו, ויתכן שפירורים ממנו יחכו לך גם ביום שאחרי.
כמה: 519 שקל.
מה: Very Floral Irresistible בושם לנשים של ג'יבנשי
למה: כי הגרסה הנוכחית של הבושם מועשרת בתווי ניחוח מנוגדים אבל עובדים יפה ביחד, כמו ורד, זר פרחים לבן, דומדמניות שחורות, תמצית ילנג ילנג, יסמין, קוקוס, קשמרן, עץ ארז, מושק ועוד. הם יוצרים ניחוח פרחוני, מתוק ומנחם, כמו שמש אביבית חמימה לאחר חורף קר וארוך. אם תעברו את השעה הראשונה איתו, נכונה לכן אחר כך מתינות משכנעת, כי הפלורל דנן משתבח והופך לפרטנר בטוח ואמין, שאפשר לסמוך על נוכחותו למשך 6 שעות לפחות.
כמה: 469 שקל.
בושם לאישה: (1) This is really her של Zadig&Voltaire. צילום יח"צ חו"ל (2) Fame intense של פאקו רבן. צילום יח"צ חו"ל (3) Very Floral Irresistible של ג'יבנשי. צילום יח"צ חו"ל (4) Alien Hypersense של מוגלר. צילום יח"צ חו"ל (5) Musc Nude של נרסיסו רודריגז. צילום יח"צ חו"ל (6) La vie est belle ROSE EXTRAORDINAIRE של לנקום. צילום יח"צ חו"ל

בשמים לגברים
מה: Burberry Hero בושם לגבר של ברברי
למה: כי יש בו שילוב של עוצמה ורגישות. הוא נפתח בתווים הדריים-ארומטיים מרוכזים וחזקים מדי, אבל כעבור כמה רגעים הוא מתחיל להתאדות ולהיספג ואז הוא מאמץ ניחוח אלגנטי, חם ועצי, כזה שבא לך להתעכב לידו ולהסניף אותו. נראה שאי אפשר להתעלם מגבר שעובר על פנייך ומשאיר שובל בֶּרבֶּרי נון שלנטי שכזה. לזכותו ייאמר ששפריצון קטן ממנו בבוקר על נקודות הדופק יחזיק מעמד לאורך היום, כך שלמרות מחירו, השימוש בו חסכוני-משהו.
כמה: 669 שקל.
מה: invictus parfum בושם לגבר של פאקו רבן
למה: כי יש בו לבנדר, פלפל ורוד, סבון שחור, תמצית הדר, קשמרן ומושק שהופכים אותו למה שהוא – בושם בעל ארומה סבונית נקיה, טריה ומרעננת. שני ריסוסים ממנו יכולים להשתלט על חדר מלא באנשים למשך יום שלם, בלי הצורך לשלוף אותו מהתיק ולרסס ממנו שוב ושוב. מחיאות כפיים סוערות מגיעות למושק, שיודע להתמזג נפלא עם המרכיבים המימיים שבתוכו וגם לבקבוק המעוצב המדמה גביע בגווני כחול עמוקים עם סמל ה-V האייקוני של המותג.
כמה: 445 שקל.
מה: ACQUA DI GIÒ EAU DE TOILETTE בושם לגבר של ג'ורג'יו ארמני
למה: כי מדובר בגרסה מחודשת של הבושם האייקוני שהושק ב-1996, ושמושתת על ברגמוט, יסמין, רוזמרין, מושק, ארז ופצ'ולי, שמשווים לו ריח מרענן, מאופק וסולידי. מרכיביו השונים מתמזגים לניחוח עשיר שעוטף באווירה של יוקרה וריגוש את ריחות הגוף, החולצה, סדין המיטה, הקפה, האלכוהול, עשן הסיגריות וחלל המשרד. על אף העובדה שהוא מעודן ואין בו בוטות או חריפות, מרגע ההתזה הראשון, הוא עמיד וניחוחותיו נשארים לכמה שעות טובות, כשהם מותירים את חותמם בכל מקום אליו הגיעו. ללא ספק מהאליטות של הבשמים.
כמה: 319 שקל.
מה: Y L'ELIXIR בושם לגבר של איב סן לורן
למה: כי הוא מתאים לשימוש במשך כל חודשי השנה ולכל אירוע, מעונב או משוחרר. לאורך כל שהותו על העור הוא שומר על אווירה ארומטית נקייה, רעננה, סבונית, נעימה ונוכחת, אך לא מתלהמת. הוא חד, מחודד ובהיר לאף, מוציא החוצה את רכיבי הריח ומזמין את החושים למסע אנין ומורכב יותר. יש בו אקורד של זעפרן, ג'ינג'ר, ערער, ברגמוט, לבנדר, פצ'ולי ועוד שמעניקים למי שלובש אותו ביטחון בחסות ארומה אלגנטית וייחודית שמחזיקה לפחות 8 שעות.
כמה: 599 שקל.
מה: Eau de Parfum Extrême Gentleman Society בושם לגבר של ג'יבנשי
למה: כי הג'נטלמן שעושה כאן מופע אקסטרים לוקח את ההזדמנות שנופלת לידיו בשתי ידיים. קפה, תמצית אגוז מוסקט, וטיבר ונרקיס פראי, הופכים אותו למה שהוא – עצי-פרחוני עם נוכחות גברית שלא דופקת חשבון. הוא גורם לך להבין שאתה לא צריך להיות האדם הכי רועש בחדר כדי שיסתובבו אליך. אי אפשר להתעלם מהריח הנוכח שלו, שמוגש בחן ובלי לעורר אנטגוניזם או תחושה שמישהו (גם אם הוא אחד ממרכיבי הניחוח) משתלט לך על החיים ועל הנשמה.
כמה: 569 שקל.
בשמים לגבר: (1) Erba Gold בושם של XERJOFF. צילום באדיבות המותג (2) invictus parfum של פאקו רבן. צילום יח"צ (3) Eau de Parfum Extrême Gentleman Society של ג'יבנשי. צילום יח"צ חו"ל (4) Burberry Hero של ברברי. צילום יח"צ חו"ל (5) Y L'ELIXIR של איב סן לורן. צילום יח"צ חו"ל (6) ACQUA DI GIÒ EAU DE TOILETTE של ג'ורג'יו ארמני. צילום יח"צ חו"ל

מה: solar lavender בושם לגבר של איסי מיאקי
למה: כי הוא מקורי. ספייסיות שנכבשת על ידי קצוות עציים, כאלו שנמנעים ליפול לסכריניות בנאלית. הוא לא צריך להיקלע לדרמות מיותרות, רק כדי שמישהו יזהה שהוא קיים, כי המרכיבים שלו – פלפל, לונדר וארז – נוכחים במידתיות שאי אפשר להתחמק מהם, שומרים על גבולות של טעם טוב ומהדהדים עד מרחק סביר מהגוף של בעל הבית שלהם בלי להציק או להעיק. העמידות שלו היא סבירה. אחרי כמה שעות הוא מתעייף ומתפוגג, או אז, תאלץ לשלוף אותו ולרסס.
כמה: 439 שקל.
מה: ENCRE INDIGO בושם לגבר של לליק
למה: כי הוא מהמם. שילוב של שמן ברגמוט, תמצית פלפל ורוד, זעפרן, תה שחור, שמן וטיבר ושמן פצ'ולי שרוקדים סמבה על העור. הניחוח שלו נישתי-משהו, לא מריח כמו רבים מחבריו על המדף ומתוקף כך, גם לא יתאים לכל אחד. תווי התה מאוד מורגשים, וזה טוב, כי הם משווים לבושם ארומה אוורירית, נקייה ומרגיעה, שנשארת על העור למשך כמה שעות. מדובר ביצירה נהדרת לקו בשמי היוקרה של האומן רנה לליק, שתתאים לתקופת האביב והקיץ.
כמה: 430 שקל.
מה: K EDP INTENSE בושם לגבר של דולצ'ה וגבאנה
למה: כי יש בו שילוב של זעפרן, תאנה ותווי עור, שמעניקים לעור המתעטף בהם ניחוח ארומתי מרענן, מחודד ונחוש. הוא מעט שונה מ-K, הגרסה הקודמת והמוצלחת של המותג, כשהנוכחי מתובלן יותר ועשיר למדי. גם אם אי אפשר לזהות כל תוספת בפני עצמה, אפשר בקלות לחוות את חווית השפע שבו, כשעננת הבית שורה על שניהם. ברור שיש ביניהם קשר דם. לא חשוב באיזו גרסה אתה משתמש, מדובר בעולם ניחוחי עמוק ומשכנע.
כמה: 599 שקל.
מה: Bad Boy Cobalt Elixir בושם לגבר של קרולינה הררה
למה: כי בתוך הבקבוק האייקוני שוחה תערובת לוהטת של מרווה, כמהין שחור, עץ שרף, תמצית לבונה ווניל, שמעניקים לו את הניחוח הארומטי שלו, שמחמיא לעור ולבעליו. קשת האטרקטיביות שלו רחבה. החל בנערים צעירים וכלה בגברים בשלים. על כל אחד הוא יריח כמובן, מעט אחרת, אבל על כולם הוא יצליח למקם את עצמו ולהיות אטרקטיבי. אחרי שתבחר בו הוא שלך, והוא יוכיח את זה במפגן של נאמנות עיקשת כמעט עד סוף היום (כ-6-7 שעות לערך).
כמה: 495 שקל.
מה: Vetiver Musc בושם לגבר של נרסיסו רודריגז
למה: כי יש בו מושק, וטיבר, פצ'ולי, לבנדר, ארז ועוד שמצליחים להפתיע בהרמוניה שלהם גם את מי שלא נוהים אחרי ויטיבר ומושק, שבדרך כלל מפגינים נוכחות יבשה ומעושנת על נקודות הדופק. הארומה של הנוכחי אוורירית, נקייה, רכה, נעימה ומאוד אביבית, כמו להסניף בגדים נקיים וריחניים שנשלפים ממכונת הכביסה. העמידות שלו מרשימה, כמה שעות טובות אחרי הריסוס, הוא יהיה עדיין נוכח בין העור לבגד.
כמה: 398 שקל.
מה: Red Leather בושם לגבר מבית פרגאמו
למה: כי הוא ורסטילי. וטיבר, ג'ינג'ר, עץ אלגום, ברגמוט, יסמין, מנדרינה ועור מעניקים לו דימוי קצת נועז ומחוספס בהתחלה. אבל כמה רגעים אחרי הריסוס הראשוני אפשר לתת לאיכויות היותר מעודנות שלו להביא את עצמן לידי ביטוי ולקבע את ניחוח העור הדומיננטי שלו. אחרי שמתמסרים לו ניתן לזהות את שכבות הריח הבוקעות אחת מהשנייה, בעיקר הדריות וארומטיות, שמייצרות נוכחות אלגנטית מסקרנת, שמתפתחת כל עוד הוא מתארח על העור. אורך החיים שלו הוא כ-7 שעות.
כמה: 425 שקל.
בשמים לגבר: (1) solar lavender של איסי מיאקי. צילום יח"צ חו"ל (2) Red Leather מבית פרגאמו. צילום יח"צ חו"ל (3) Vetiver Musc של נרסיסו רודריגז. צילום יח"צ חו"ל (4) ENCRE INDIGO של לליק. צילום יח"צ לילית קוסמטיקס (5) Bad Boy Cobalt Elixir של קרולינה הררה. צילום יח"צ (6) K EDP INTENSE של דולצ'ה וגבאנה. צילום יח"צ חו"ל
