בעולם שבו התחרות הגלובלית הופכת לאינטנסיבית יותר מיום ליום, ההצלחה בממדים בינלאומיים היא אתגר עצום עבור חברות ישראליות – על אחת כמה וכמה כשמדובר בתעשיית הטיפוח והקוסמטיקה, שנשלטת על ידי מותגי ענק בינלאומיים עם תקציבי שיווק עצומים ומסורת ארוכת שנים. בכל זאת, כנגד כל הסיכויים, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה ישראליים לא רק מצליחים לפרוץ לשוק העולמי, אלא אף קוטפים את המקומות הראשונים בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות. זוהי עדות מרשימה לא רק לאיכות ולחדשנות של המוצרים עצמם, אלא גם ליזמות, לתעוזה ולחשיבה מחוץ לקופסה שמאפיינות את התעשייה המקומית. אם כן, מי הן אותן חברות קוסמטיקה ישראליות שהשתלטו על העולם ואילו מוצרים הפתיעו בחדשנות ובטכנולוגיה וקטפו את המקום הראשון? תשננו. אולי נפתיע אתכם בבוחן פתע.
1. מותג הקוסמטיקה המקצועית מעבדות היקארי

איפה: מפעל החברה ממוקם בירושלים ושתכשיריו מופצים במעל ל-20 מדינות ברחבי העולם.
רקע: החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי מייסדת החברה והמדריכה הראשית אור פוקס. היא מונה כ-20 עובדים ועוסקת בפיתוח ובשיווק תכשירים ומכשירים קוסמטיים מקצועיים.
התחרות: ארבעה ממוצריה זכו בפרסים בקטגוריות נחשבות בתחרות הקוסמטיקה הבינלאומית היוקרתית PURE BEAUTY GLOBAL AWARDS, המתקיימת בלונדון.
והזוכים הם:
1. סרום הדגל של המותג – Fountain מעיין הנעורים, שקיבל מדליית ארד בקטגוריית מוצרי היוקרה בזכות מולקולת Nad nobel, בעלת ריכוז גבוה ביותר של פטנט המותג שפותח יחד עם מדענים מהאוניברסיטה העברית בירושלים המאיצה, מחדשת ומעכבת את הזדקנות העור.
2. ערכת ACTIVE COLLAGEN + NAD – שזכתה בפרס המוצר המומלץ ביותר בקטגוריית הטיפול בעור לקוסמטיקה מקצועית, המיועדת לשיקום אינטנסיבי של עור הפנים ומבוססת על טכנולוגיה עטורת פרסים מוגנת בפטנט לייצור קולגן היפואלרגני ממקור צמחי.
3. HIGH-TECH SET שזכה בארד בקטגוריית קרם העיניים הטוב ביותר, לטיפול בכהויות, נפיחויות, מוצקות וגמישות העור.
4. מזו קוקטייל – בוסטר עוצמתי לשימוש מקצועי בקלינקות, שזכה במדליית כסף בקטגוריית הטיפול בעור לקוסמטיקה מקצועית.
מותג הקוסמטיקה המקצועית NOON Aesthetics

איפה: החברה ממוקמת במפעל המותג בפארק התעשייה כנות ומוצריה מופצים ב-51 מדינות בעולם.
רקע: הוקמה בשנת 2012 על ידי מאשה מינקין, מייסדת מנהלת הפיתוח והטכנולוגיה, וערן רוסמן, מייסד ומנכ"ל. החברה מונה כ-50 עובדים בישראל וארצות הברית, ורשמה כפטנט את DermShiel – קומפלקס ביוכימי עם רכיבים פעילים איכותיים בריכוזים גבוהים הפועלים על העור באפקטיביות מבלי לגרום לתופעות לוואי או גירויים.
התחרות: Pearls of Aesthetic Dermatologist העולמית המתקיימת בבירות אירופה ומעניקה פרסים להישגים המובילים ביותר בעולם בתחומי הדרמטולוגיה האסתטית.
והזוכה הוא: Azelaic Forte 25 שהביא זהב כמוצר המצטיין בקטגוריית פילינג כימי, לטיפול יעיל בעור גבשושי, אדמומיות ובכתמי פיגמנטציה ומתאים לשימוש יומיומי להשגת עור אחיד ובריא יותר.
מותג הקוסמטיקה המקצועית מעבדות GIGI

איפה: המפעל ממוקם בנתיבות ומפיץ את תכשירי המותג במעל ל-50 מדינות בעולם.
רקע: החברה נוסדה ב-1957 על ידי אליעזר לנדאו, ומונה כיום 50 עובדים. החברה מפתחת ומייצרת טיפולים ומוצרים בטכנולוגיה מתקדמת, כשעד כה השיקה מעל 5,000 מוצרים שנמכרו בארץ ובעולם.
התחרות: MyFaceMybody Aesthetic Awards – תחרות אסתטיקה וקוסמטיקה בינלאומית, המתקיימת מדי שנה ומעניקה הכרה למותגים, קליניקות, ואנשי מקצוע מצטיינים בתחום.
והזוכה הוא: קרם העיניים 3D-Hyalu Fill שהוכתר כקרם העיניים האנטי אייג'ינג הטוב ביותר. הוא משלב קומפלקס חומרים פעילים המעוגן בפטנט, בעל טכנולוגיה מתקדמת להולכה והחדרה של חומצה היאלורונית בשחרור איטי.
מותג הקוסמטיקה המקצועית KB PURE

איפה: החברה ממוקמת במספר מפעלים ברחבי הארץ, ביניהם ברחובות וקיבוץ סאסא בצפון. התכשירים מופצים ב-14 מדינות בעולם.
רקע: המותג הוקם ב-2014 על ידי מייסד החברה קובי ברוך, כשמטה החברה בישראל מונה 40 עובדים, בו מפתחים קוסמטיקה מקצועית לטיפול בסימני הזדקנות ובעיות עור.
התחרות: החברה זכתה במקום הראשון בקטגוריית תחום האנטי אייג'ינג, הורדת קמטוטים וסימני גיל בתחרות היופי הבינלאומית של מגזין הביוטי הנחשב Beauty Forum שנערכה בציריך.
והזוכה הוא: מקום ראשון בקטגוריית האנטי אייג'ינג לליין מוצרי XYZ הכולל סדרה של שלושה סרומים בעלי פורמולות מוגנות בפטנטים רשומים לעיכוב תהליכי הזדקנות בעור הפנים ועוררות מחודשת של מנגנוני פעילות ביולוגיים בעור ללא גירויים.
מותג הקוסמטיקה המקצועית כריסטינה

איפה: החברה ממוקמת במפעל בפתח תקוה ומופצת לכ-60 מדינות בעולם.
רקע: החברה הוקמה ב-1982 על ידי נשיאת החברה כריסטינה מרים זהבי ומונה מעל ל-100 עובדים בשישה בתי כריסטינה ברחבי העולם (בתל אביב, פריז, טוקיו, קאן, מונקו וטורינו), ועוסקת בפיתוח מוצרי קוסמטיקה מקצועית באמצעות טיפול הוליסטי רב-שלבי לטיפול בבעיות עור ספציפיות.
התחרות: ASIA SPA – אחת התחרויות היוקרתיות ביותר בתחום הספא והטיפוח באסיה.
והזוכה הוא: ליין מוצרי BioPhyto שקטף את המקום הראשון במוצרי הספא המקצועיים הטובים ביותר. הסדרה משלבת מדע וטבע להתמודדות עם בעיות עור שונות, בהן גירוי, אדמומיות, עודף שומן, וטוקסינים, ביניהם קרם הזעתר המכיל תמציות צמחים בעלות תכונות אנטי-אוקסידנטיות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות ופילינג מבהיר המנקה את העור ומסייע להסרת תאי עור מתים ולשמירה על עור חלק ובריא.