כשבני משפחת אבן אודם כבר יוצאים מהיישוב המבודד בו הם גרים בהרי ירושלים לעיר, דבר שהם לא נוהגים לעשות הרבה כי מרכז פעילות חייהם הוא הבית, הם מתקשים לשמור על אנונימיות. בציבור הרחב מזהים אותם כמשפחה הרוחנית מסרטוני הטיקטוק ואפילו מבקשים לעשות אתם סלפי. "במיוחד מזהים את טוהר הבן שלנו", מספרת לימור אבן אודם בראיון מיוחד. ואם הכל החל כפרסומת לעסק הרוקחות המשפחתי, הרי דווקא התובנות הרוחניות שעלו בסרטונים הן אלה שמשכו את הגולשים, שגם מתעניינים יותר בסדנאות הרוחניות של בני הזוג.
הסרטונים שלהם בטיקטוק הפכו לוויראליים ולתופעה של ממש, עם עשרות מיליוני צפיות והרבה מאוד סרטוני חיקויים שלהם. כמעט כל סרטון שלהם מתחיל במשפט "אנחנו משפחת אבן אודם…" ומבקש מהם בסוף הסרטון "בואו, הצטרפו אלינו למסע". בסרטונים הם שוטחים את תפיסת העולם הרוחנית שלהם, של עשיית הטוב, של פשטות החיים והחופש, אהבת המוסיקה והאדם. מככבים שם האב אופיר אבן אודם, עם לבוש רוחני בסגנון הודו וראסטות ארוכות שלא ראו תספורת עוד משנת 1995, אשתו לימור (לימי) ובנם בן ה-20 טוהר, מוזיקאי בפני עצמו, עם לוק ייחודי ושונה.
לימור, איך הכל החל בעצם?
"אני רוקחת טבעית ומטפלת הוליסטית מזה 25 שנה, ויש לנו עסק לרוקחות טבעית שנקרא 'אבן אודם' כשם המשפחה שלנו. אנחנו מוכרים את המוצרים דרך האתר שלנו, והכל החל לפני מספר חודשים, כשהבן שלנו טוהר רצה להכין סרטון פרסומת לעסק. הוא צילם וערך סרטון אחד ואחריו את השני, והשלישי כבר תפס מאוד והפך לוויראלי. אנשים התעניינו בנו, עניין אותם לראות את המשפחה הזו, מה היא עושה ואיך היא חיה. אורח החיים הרוחני שלנו, השונה, הצליח לעניין את הציבור. יש כאלה שלא מאמינים שאנחנו אמיתיים, חושבים שאנחנו AI, כי אנחנו מביאים משהו שונה ומסקרן, שפחות נראה שייך לנוף הישראלי המוכר. כשהסרטונים החלו לתפוס, הבנו שזה הרבה מעבר לעסק, שאנחנו רוצים להביא דרכם גם את הטוב שלנו, את הדרך הרוחנית שלנו, זה משהו שאנשים מחפשים מאוד, במיוחד בזמנים לא פשוטים כמו המלחמה".

בסרטונים רואים את אופיר אבן אודם, בין השאר, נוסע להודו, אותה הוא כל כך אוהב. לימור מספרת: "בעלי הוא ירושלמי במקור ואני קיבוצניקית. הכרנו דרך חברה משותפת ומאז הפגישה הראשונה אנחנו יחד, כבר 20 שנה, ממש זיווג משמיים. אופיר טייל הרבה בעולם ובהודו בתור בחור צעיר, ויש לו גם שורשים הודיים – כי סבא שלו הוא הודי-קוצ'יני, אז הוא מכיר את התרבות. הוא עשה שם עבודה רוחנית ואותה הוא ממשיך גם כאן. אנחנו אנשים שעובדים ומשתדלים לעשות טוב בעולם. אמנם הסרטונים החלו כפרסומת לעסק, אבל מהר מאוד הבנו שאנחנו רוצים להעביר את המסר הרוחני שלנו, מאחורי הצחוקים והשונות יש כאן מסרים יפים – שנקבל אחד את השני, נהיה טובים האחד לשני, נגשים חלומות, נהיה אמיצים. המטרה שלנו היא לייצר כאן מציאות טובה יותר, בכל המלחמה זה מהדהד בנו, שנהיה טובים לעצמנו ולמדינה שלנו".
מסע של חיבור
אופיר אבן אודם הוא מוזיקאי בהכשרתו. הוא כותב, מלחין, מופיע ועורך מעגלי מוסיקה במקומות שונים וגם בביתו, שם הם גם מעבירים סדנאות ומפגשים רוחניים. "הוא גם עובד איתי בעסק הרוקחות, ובסדנאות הרוחניות שלנו אנחנו עובדים עם אנשים בעזרת מוזיקה, מדיטציה, הקשבה לטבע ושהייה בו ועוד, כאשר הרעיון הוא חיבור לעצמי", מתארת לימור.
גם טוהר הבן שלכם עוסק במוזיקה לפי מה שרואים בסרטונים, הוא חולם להופיע במדיסון סקוור גרדן.
"כן, הבן שלנו הוא באמת מוזיקאי על. הוא מוציא עכשיו אלבום, יש לו מוסיקה מקסימה, נוגע באנשים בנגינה ובשירה שלו, ויש לו עמוד משל עצמו וסרטונים משל עצמו גם באינסטגרם – טוהר מיוזיק".
וזוהרה? הרבה עוקבים מסוקרנים לגביה…
"נכון, כי היא פחות נחשפת. אנשים מסוקרנים יותר כי לא מבינים אם היא אמיתית או לא. אבל היא כבר בת 25 וגרה עם בן זוגה, כך שהיא לא חיה איתנו באותו בית".
האם החשיפה הזו שינתה לכם את החיים?
"אנחנו אנשים פשוטים, טובים וצנועים. כשאנחנו כבר יוצאים לרחוב אז מזהים אותנו, אבל אנחנו נמצאים הרבה בבית ולא בחוץ. אני ממשיכה לעבוד קשה, עדיין עושה כביסות, מבשלת ומנקה".

צפית בסרטוני החיקויים שלכם?
"כן, וזה הצחיק אותנו מאוד, אנחנו אוהבים את זה וזה אפילו מחמיא שמחקים אותנו".
כמעט בסוף כל סרטון אתם מזמינים את הצופים להצטרף למסע – לאיזה מסע?
"הרבה אנשים לא מבינים לאיזה מסע, אבל אני חושבת שמי שצופה בסרטונים כבר הצטרף למסע, זה מסע של כל המסרים שאנחנו מעבירים. מסע של טוב, מסע רוחני. אם שומעים את המסרים שלנו דרך הסרטונים אז מבינים את המסע".
לימור מעידה כי מאז הסרטונים מספר האנשים המבקשים להצטרף לסדנאות שלהם גדל מאוד. "יוצרים איתנו קשר ומבקשים ללמוד. זה עזר קצת למכירות של העסק, אבל אנשים פונים יותר כי הם מחפשים רוח, מחפשים דרך וחיבור ומבקשים להצטרף לסדנאות ולמפגשים".
פנו אליכם כבר מפרסמים אחרים?
"כן, הציעו לנו, אבל אנחנו פחות מחפשים לפרסם אחרים כרגע, בשלב זה המטרה שלנו היא להביא את הלב שלנו לציבור הרחב".