יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית ב.מ.וו אמרה היום (חמישי) שהיא שואפת לייצר בייצור סדרתי, בפעם הראשונה, מכונית מונעת מימן כבר בשנת 2028, תוך שימוש בטכנולוגיית תאי דלק שפותחה במשותף עם חברת טויוטה היפנית. מימן הוגדר זה מכבר כאלטרנטיבה למנוע הבעירה הפנימית, אך היא נותרה טכנולוגיית נישה שלוקה בעלויות גבוהות ובמחסור בתשתיות.
ב.מ.וו אמרה כי תעמיק את שיתוף הפעולה שלה עם טויוטה כדי לפתח במשותף את מערכת ההנעה עבור רכבים מונעי מימן, כדי "להוזיל עלויות" ולהביא את "הדור הבא של טכנולוגיית תאי הדלק" לכבישים. הדגמים שפותחו על ידי ב.מ.וו וטויוטה תוך שימוש בטכנולוגיה ישמרו על "זהות המותג המובהקת שלהם", נאמר בהצהרה.
טויוטה השיקה לכלל השוק את מיראי, רכב מבוסס תאי דלק מימן הראשון בעולם, ב-2014, אך המכירות לא עלו על כמה אלפי יחידות בשנה. "BMW וטויוטה חולקות את אותה תשוקה למכוניות ואמונה ב"פתיחות טכנולוגית" ובגישה "רב-מסלולית" לניטרליות פחמן", אמר נשיא טויוטה קוג'י סאטו.
ב.מ.וו מסרה כי היא מתכננת להשיק את הדגם הראשון שלה, המופעל במימן, בשנת 2028, לאחר שכבר בחנה את מכונית הקונספט מונעת המימן – BMW iX5. לדגם בייצור ההמוני יהיה "מחיר אטרקטיבי ללקוח", אמר מייקל ראת', סגן נשיא לרכבי מימן ב-BMW, לכתבים בשיחה מבלי למסור פרטים נוספים.

ב.מ.וו היא אחת מיצרניות הרכב האירופיות הבודדות שעובדות על פרויקטי מימן, כאשר רוב היצרנים מהמרים שרכבים חשמליים המונעים על ידי סוללות יחליפו את מנועי הבנזין הרגילים במכוניות נוסעים. עם זאת, הביקוש למכוניות חשמליות נעצר לאחרונה באירופה, מכיוון שממשלות במדינות מסוימות הפחיתו את תמריצי הרכישה והמחירים נותרו גבוהים.
מכוניות מימן פועלות הודות לצורה הנקייה ביותר של הגז המתחבר עם חמצן בתא דלק לייצור חשמל. הפסולת היחידה שנפלטת היא אדי מים. אבל הטכנולוגיה עומדת בפני מכשולים גדולים ועדיין לא מצליחה להיכנס למיינסטרים.
היו רק 921 תחנות תדלוק של מימן ברחבי העולם עד סוף 2023, על פי חברת הייעוץ LBST. סין הובילה עם כ-200 תחנות, פי שניים מגרמניה, המובילה האירופית. הנציבות האירופית, ששמה לה למטרה לאסור מכירה של מכוניות בנזין ודיזל חדשות עד שנת 2035, קבעה יעדים שאפתניים לפרישת רשת של תחנות טעינת מימן.