קבוצה המייצגת חברות רכב אוטונומי קראה ביום שלישי השבוע לממשלת ארצות הברית לעשות יותר כדי לזרז את פריסת כלי הרכב האוטונומיים ולהסיר חסמים לאימוצם. "הממשלה הפדרלית צריכה להוביל כשזה נוגע לעיצוב, בנייה וביצועים של כלי רכב, ולא ראינו מספיק פעולה מצד הממשלה הפדרלית בשנים האחרונות", אמר ג'ף פארה, ראש איגוד תעשיית כלי הרכב האוטונומיים, בראיון.
הקבוצה כוללת את פולקסווגן, פורד, וויימו של אלפבית, זוקס של אמזון, אובר ואחרים. הקבוצה פרסמה מסגרת מדיניות הקוראת למשרד התחבורה האמריקאי (USDOT) "לממש את אחריותו על עיצוב, בנייה וביצועים של כלי רכב אוטונומיים ולהגביר את מאמציו בתחומים מרכזיים".

הקבוצה הזהירה כי "חוסר הפעולה הפדרלי יצר חוסר ודאות רגולטורית" והדגישה שסין נחושה בדעתה לקחת מארצות הברית את ההובלה בטכנולוגיית הרכב האוטונומי. "אנחנו רוצים לוודא שיש דרך ברורה להכניס את כלי הרכב מהדור הבא לכבישים", אמר פארה. "אנחנו מתוסכלים מהיעדר ההתקדמות".
תגובת הממשל
בדצמבר 2023, הקבוצה ואחרים קראו ל-USDOT לפעול יותר. שר התחבורה פיט בוטיג'ג' אמר ביום שני בראיון כי הממשל מבטיח שכלי רכב אוטונומיים יהיו טובים משמעותית מנהגים אנושיים. "אני חושב שלהיות מאוד קפדניים בשלבים הראשוניים האלה עוזר לטכנולוגיות האלו להתחיל לעמוד בפוטנציאל שלהן להציל חיים", אמר בוטיג'ג', והוסיף שהפיקוח יגרום לטכנולוגיות החדשות להתקבל מהר יותר אצל הציבור.

התעשייה מתמודדת עם ביקורת לאחר שתושב נפצע קשה באוקטובר 2023 על ידי רכב אוטונומי של קרוז מבית ג'נרל מוטורס. ה-USDOT פתח בחקירות על כלי רכב אוטונומיים שמופעלים על ידי קרוז, וויימו וזוקס.
דרישות התעשייה
איגוד הרכב האוטונומי קורא לקונגרס להבהיר כי שליטה אנושית אינה הכרחית בכלי רכב אוטונומיים העומדים בתקני ביצועים, וכן קורא לאפשר לחברות לבטל את השליטה הידנית בכלי הרכב. בנוסף, הקבוצה קראה להקים מאגר נתונים לאומי לבטיחות רכב אוטונומי שיהיה זמין לסוכנויות תחבורה במדינות השונות.

מאמצים בקונגרס להקל על פריסת מוניות רובוטיות בארצות הברית נתקלו בקשיים במשך שנים, אך ייתכן שיקבלו דחיפה עם כניסתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתפקידו. דיווחים ברויטרס ובמקורות אחרים ציינו כי טראמפ מעוניין להקל על מחסומים לפריסת כלי רכב אוטונומיים. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, יועץ קרוב לטראמפ, אמר באוקטובר שהחברה תשיק שירותי הסעת נוסעים אוטונומיים בשנת 2025.