יצרני משקפיים חכמים משקיעים בחידושים טכנולוגיים עם דגמים יותר דיסקרטיים בניסיון לבלוט בשוק המתפתח והמתחרה במהירות. תרגום בזמן אמת, GPS, מצלמות – משקפיים חכמים מאמצים במהירות פונקציות חדשות. "יש כל כך הרבה מכשירים חכמים לבישים, ויותר מהם מגיעים לפנים שלכם", אמר האנליסט אבי גרינגרט מאירוע ה-CES – תערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס, שבו יצרני משקפיים חכמים הציגו את החידושים האחרונים שלהם.
השוק עבר כברת דרך מאז ימיו הראשנים. נגמרו הבליטות במוזרות של Google Glass והמסגרות המסורבלות של Epson's Moverio משנות ה-2010 המוקדמות. המשקפיים של היום, שמתחברים כולם לאפליקציות סמארטפון, דומים יותר ויותר למשקפיים רגילים. משקפי Ray-Ban Meta, שפותחו על ידי חברת Meta של מארק צוקרברג, מובילים את השוק בגישה זו.

לפי מחקר של MarketsandMarkets, הצמיחה בתחום "מונעת על ידי התקדמות בטכנולוגיות מציאות רבודה (AR), בינה מלאכותית וטכנולוגיות מזעור, שמרחיבות את הגבולות של מה שמכשירים אלו יכולים להשיג". עם זאת, שילוב טכנולוגיה בתוך מסגרות אופנתיות דורש פשרות.
משקפי Ray-Ban Meta, למשל, יכולים לצלם תמונות וסרטונים, לנגן מוזיקה ולספק מידע על חפצים שנמצאים בשדה הראייה, אך אינם מציעים יכולות מציאות רבודה עם תמונות המוקרנות על המציאות. רובין דייר, נציגת Meta, הסבירה כי יכולות AR עשויות להתווסף בעתיד, אך הן יכפילו כנראה את המחיר הנוכחי.
200 דולר
מחיר הוא שדה קרב מרכזי בשוק זה, במיוחד עם כניסת יצרנים סיניים. בעוד ש-Google Glass נמכרו בתחילה בסביבות 1,500 דולר בשנת 2013, משקפי חכמים כיום מתקרבים למחיר של משקפיים יוקרתיים רגילים. ג'יימס ניקרסון מ-Meta ציין כי שיתוף הפעולה שלהם עם Ray-Ban מתחיל במחיר של 300 דולר, רק 50 דולר יותר ממשקפי Ray-Ban רגילים, כשהם כוללים "מצלמה מגניבה" כבונוס.

חברת Vue הסינית הורידה את המחירים עוד יותר, ומציעה דגמים בסיסיים עם עוזרת קולית ויכולות מוזיקה ב-200 דולר בלבד. יצרנים אחרים, כמו XReal, מתמקדים במציאות רבודה, ומקרינים תצוגות של סמארטפונים, מחשבים או קונסולות משחקים.
ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיית AR עוזרת להפוך את המוצרים פחות דומים למשקפי המציאות המדומה הענקיים ויותר דומים למשקפי שמש קלאסיים, גם אם הם דורשים לחבר כבל למכשיר.
השאיפה של Meta היא להשיק את משקפי המציאות המדומה הקומפקטיים שלה – אוריון – שנמצאים כעת בשלב המבחן אך לא צפויה להיות משווקים עד 2027 לכל המוקדם.
רדיפה אחרי המראה "הקוּל"
חברות כמו Even Realities ו-Halliday פורצות דרך עם מסגרות דקות במיוחד שנראות כמו משקפיים רגילים ומציעות יכולות בסיסיות של AR. "אם אנחנו רוצים ליצור זוג משקפיים חכמים טובים, אנחנו צריכים קודם כל ליצור זוג משקפיים קוּלִים", הדגיש קרטר האו, סגן נשיא Halliday.

דגם המשקפיים, שמחירו 489 דולר ויושק במרץ, מציג טקסט בפינה העליונה של שדה הראייה של הלובש. בעזרת AI, הוא יכול להציע תגובות במהלך שיחות, לתרגם בזמן אמת ולפעול כטלפרומפטר דיסקרטי. Even Realities נוקטת גם היא בגישה מינימליסטית. "ויתרנו על הרמקול, ויתרנו על המצלמה", הסביר טום אואיאנג מהחברה. "משקפיים הם לעיניים, לא לאוזניים".
השוק המתקדם ממשיך לחדש, ובמקביל, הצרכנים נהנים ממחירים נגישים יותר וממגוון מתרחב של תכונות.