לדברי מעצבת הפנים ובעלת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים ברברה ברזין, ניכר כי השנה בתערוכת העיצוב שהתקיימה במילאנו לאחרונה "בלטו מאוד יישומים מעניינים ושל חומרים טבעיים ומלאכותיים, עיצובי רטרו באדפטציה עדכנית והרבה מאוד צבע אחרי שני עשורים מונוכרומטיים במיוחד. האפור, שהוא DOWNER במיוחד – מוריד אנרגיות ומדכא ובאמת שהגיע הזמן להשתחרר ממנו – מפנה את מקומו לצבעוניות עזה שמעוררת שמחת חיים והתרגשות.

"מה גורם לשינוי הזה? שאלה טובה. אני מניחה שיש הרבה גורמים אבל בראש ובראשונה הנפש האנושית זקוקה לשינוי", מסבירה ברזין. "את הצבעוניות המטריפה רואים בכל הענפים והמגמות מטפטים וטקסטיל ועד כיורים, משטחים וחזיתות של ארונות אמבט ומטבחים בגוונים של ורוד מעושן, זהב, כתום וירוק שמרכיבים בהרמוניה חלל אחד".
מצבעוניות בהירה ולבנה לצבעוניות טבעית מגמת הצבעים הטבעיים ממשיכה איתנו גם השנה, הגוונים הפופולאריים ביותר הם גווני האפור, החום הבהיר והלבן הבז'.
החידוש – הגוונים הבהירים שהיו פופולאריים מאוד בשנה שעברה (בעיקר לבן) קיבלו גרסה חדשה לצבעים טבעיים המאופיינים באווירה רגועה, מזמינה ונוחה הרבה פשתן ודמוי פשתן וחומרים טבעיים.

לדבריה ברנזין, גם תחום התאורה הולך גם הוא לכיוונים מפתיעים במיוחד: "המנורות והשנדלירים החדשים הם "פיסים" גדולים מהחיים, כלומר גרנדיוזיים ומונומנטליים, חלקם מטורללים, שנראה במקומות פחות צפויים – לא רק מעל פינת האוכל אלא גם מעל האי במטבח או במבואת הכניסה".
עוד טרנד בולט השנה הוא עיצוב מודולרי – גמיש למיקרו ליבינג: נדמה שמשבר הקורונה העולמי הכניס לעולם העיצוב מונחים מעולם המשרדים לתוך הבית, וההבנה כי נדרשת גמישות מחשבתית אך גם מודולארית כדי לגרום לבית לתפקד גם כמשרד ביתי חלחלה עמוק לטרנדים של השנה הקרובה.

לדברי גדעון בק, מנכ"ל MILANO SMART LIVING "ההכרח לבלות בבית, לעבוד בבית, לחגוג בבית וגם לנפוש בו מחייבים לתת פתרונות גמישים ומודולריים של רהיטים המשמשים לכמה פונקציות. נתחיל לראות בתים שמתוכננים עם מטרה ופונקציונליות רבה יותר, כך למשל עבודה מהבית, גם אם יש שטח מצומצם לא צריך להתפשר על הסגנון. כך למשל מערכות קיר חכמות המונעות על ידי שלט הכוללות בתוכן גם מזנון לטלוויזיה, גם שולחן עבודה, גם ספה וגם מיטה".
ויש כמובן גם את הטרנד הסקנדינבי והיפני, שנקרא טרנד ה"ג'פנדי" שהגיע מדנמרק ועבר לכל היבשת האירופית השנה, מקורו במנהג דני בשם הוּגָה שמשמעותו ליהנות מהדברים הקטנים בחיים. ההוגה העכשווית מתארת אורח חיים המתענג על הדברים הקטנים והמנחמים בחיים, כגון ספל תה ליד האח או ספר טוב שקוראים מתחת לפוך, היא מעלה קונוטציות של פינוק צנוע ומאופק ועונג פיזי. עולם העיצוב פונה לחפש שקט ואיזון וגם הג'פנדי שיכבוש את עיצוב הבית בשנת 2022 הוא בדיוק זה: מיזוג של הסגנון היפני והסגנון הסקנדינבי שמתבטא במינימליזם, פשטות וחומרים טבעיים.

טליה זנדבנק מ'זנדבנק ברקאי אדריכלים' מסבירה ש"תרבות הצריכה, ההצפה של הרשת החברתית, שעות העבודה הארוכות מכל מקום ובכל שעה, כולן יחד וכל אחת בנפרד תורמת את חלקה המזיק למצבי לחץ. לא בכדי אימץ עולם העיצוב את התורות הרוחניות דווקא השנה. הוגה, מיינדפולנס ותורת הזן כל אלו מעודדות בחירה בחומרים טבעיים, בייחוד במרחב האישי. ריצוף פרקט, שימוש ברהיטים קטנים מעץ מלא העונים על הצורך בשקט, רכות ורוגע. מניפת הצבעים מתבססת על גווני מונוכרום טבעיים שתורמים להפחתת הסחות הדעת, לטובת ההתבוננות פנימית, ושקט עיצובי".
הטרנד הבא שעתיד לככב הוא השיש, כך שיותר ויותר נראה מעצבים שמלבישים את הקירות, הרצפה ואפילו הריהוט בנוכחות מעוצבת של אבנים ממעבה האדמה.
טקסטורות של שיש, קריסטלים ואבנים ממעבה האדמה, כך משלבים בחלל את הנימים של השיש, הבוהק של האוניקס וקריסטלים נוספים. לדברי ג'יימי הרננדורנה סמנכ"ל השיווק של HeziBank "חומרי הגלם הטבעיים והמובחרים ביותר מעובדים בשיטות מתקדמות. כך פורצלן מדומה שיש בו אין אריח דומה לשני והגלזורה הייחודית הנעשית בטכנולוגיית הזרקה חדשנית השומרת את מלוא יופיו הטבעי של המחצב, עומקו וייחודו לצד עמידות את מול נזקי הזמן".

החידוש השנה הוא מגמת המינימליסטיות שבאה לידי ביטוי בעיצוב נקי שמשאיר חלל מרווח, גם בעיצוב של הפריט עצמו –נקי, מינימליסטי מיוחד. שלא מעמיס על החלל, בולט ומושך את העין (בגוונים טבעיים). אומרת הילה בכר, מעצבת פנים, מתחם העיצוב DCITY.
"אחד מהטרנדים שיובילו השנה בגזרת עיצוב הבית הינו טרנד החזרה לטבע, שימוש בגוונים ירוקים למיניהם: ירוק מרווה – אפור בנגיעה של ירוק, ירוק מעושן, ירוק עם צהוב- ליים, ירוק זית. ושימוש בגווני אדמה וחומרים טבעיים כמו טיח ווגה, שהינו טיח מינרלי במראה טבעי", אומרת שרון פרגר לשם, מנהלת קשרי אדריכלים בחברת נירלט.

הטבע גם יופיע במוצרים של חברת אלוני, שם תוכלו למצוא את את קולקציית PAPIER, אריחי טפט במידות XL בדפוסים בוטניים.
לדברי המעצבת ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים ושיווק בחברת אלוני, "ההדפסים הבוטניים מאפשרים הכנסת החוץ פנימה. בחיים המודרניים העמוסים האדם מחפש בביתו את הרוגע שמביא עמו הטבע. זו גם הסיבה שאנשים משלבים צמחיה, גינות תלויות וכו' בחלל הבית. האריחים המאוירים יכולים להתאים כקיר כוח בחלל ובמינון הנכון – לחולל פלאים, להאיר פינות ולהוסיף עניין".

