 |
איך מתמודדים עם הקטל בדרכים? ראש אגף התנועה הנכנס, ניצב שחר איילון, הציג הבוקר את משנתו למלחמה בכבישים. "השוטרים ילמדו להתייחס לנהג כאל לקוח מובחר, תוך דגש על כבוד הדדי", אמר איילון, שכיהן עד לאחרונה כראש מחוז ש"י. "החל ממחר בבוקר תראו יותר ניידות תנועה בכבישים ואכיפה איכותית יותר". איילון הודיע כי יערוך שינויים מרחיקי לכת באגף התנועה, שבמרכזם תעמוד המלחמה בעברייני התנועה
הכבדים, "המטורפים על הכביש שעושים בדרכים כבתוך שלהם", כלשונו. איילון מתכוון להקים יחידה מרכזית באגף התנועה, שמטרתה לאתר את אותם נהגים, ולהעמיד אותם לדין. בנוסף מתכנן איילון להקים אגף סיור חדש ולהוסיף 300 ניידות נוספות, שיסייעו בלחימה היומיומית בקטל בכבישים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
תאונת דרכים בצומת המוביל. צילום ארכיון: יגאל לוי
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"להתמקד ולעבוד בפינצטה"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
ניצב איילון אמר כי הוא מעוניין להכפיף את הכבישים הבין-עירונים למפקדי המחוזות, זאת, לדבריו, כדי שכל מפקד מחוז יקבל אחריות אישית, ויגביר את הלחימה בעברייני התנועה בכבישים שבתחומו. עם זאת, איילון שולח מסר מרגיע ל"נהג הקטן": "אין בכוונתנו לבצע מסות של אכיפה אלא להתרכז בעבירות חמורות הגורמות לתאונות הדרכים. האכיפה לא תתבצע רק בכבישים אלא בדומה ללחימה בפשיעה, יש להתמקד ולעבוד בפינצטה". "אם לא תהיה התגייסות כוללת, חבל על הזמן של כולנו", הוסיף איילון, שהדגיש כי הנקודות שהציג הן רק חלק קטן מהמהפכה אותה הוא מתכנן לבצע באחד מהאגפים היותר בעייתיים במשטרת ישראל. |  |  |  |  | |
|