 |
התפתחות בפרשת החלפים בתעשייה האווירית: חלק חיוני בכן נסע של מטוס אף-16 שנמסר לבדיקה בחיל האוויר היה אכול קורוזיה. בשבוע שעבר פורסם
תחקיר במוסף סופשבוע של מעריב, שלפיו מפעל שירותים הידראוליים לוד (שה"ל) של התעשייה משתמש במשך שנים ברכיבים פסולים לשיפוץ כני נסע של מטוסי אל על ומטוסי קרב של חיל האוויר. מומחי חיל האוויר ביצעו בדיקות בהתאם למידע שהגיע אליהם מפיו של רפי שחר, בכיר בשה"ל, והתברר להם שהמפעל מסר את החלק הפסול, על אף ששחר התריע בפני חבר הוועד שלו, עמוס ברנהולץ, על הליקוי. הסיבה לכך היא שארבעה מנהלים בכירים בשה"ל טענו שבדקו את החלק ומצאו אותו "נקי לגמרי מקורוזיה". אלא שבביקורת מיוחדת שערך חיל האוויר, התברר שגרסתו של רפי שחר היתה מדויקת: ציפוי הכרום של החלק הוסר - ותחתיו התגלתה שכבת קורוזיה עבה. בינתיים פנה ח"כ אופיר פינס בדרישה לכנס את הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת לדיון מיוחד בממצאי תחקיר סופשבוע. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), נעתר לבקשתו של פינס, והדיון נקבע ליום רביעי השבוע. ואולם מכתב בהול ששיגר מנכ"ל התעשייה האווירית, משה קרת, לח"כ כהן הביא לדחיית הישיבה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"מנסה להרוויח זמן"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"מיד לאחר הופעת הכתבה הראשונה בעניין שה"ל מיניתי ועדת בדיקה בראשות המבקר הפנימי, שתפקידה לבדוק את נושא האיכות על כל היבטיו במפעל שה"ל", כתב קרת. "המבקר התבקש להביא בפניי מסקנות והמלצות עד 11 באוגוסט". אך לטענת ח"כ פינס, קרת רק מנסה להרוויח זמן. "זה לא ילך לו", אומר פינס. "מיד לאחר שהוועדה תסיים את תפקידה, נכנס את הוועדה לביקורת המדינה. יש דוחות רבים ומסווגים של מבקר המדינה ושל מערכות אחרות בעניין תפקודה של התעשייה האווירית ושל קרת בעצמו, שטרם ראו אור וטרם טיפלנו בהם. אני מתכוון להביא את הכל לדיון". פינס התחייב גם לפעול כדי ש"שערה אחת משערות ראשו של רפי שחר לא תיפגע, והמפעל לא יעז לראות בו שעיר לעזאזל". |  |  |  |  | |
|