 |
שלושה שבועות אחרי החרםהמתוקשר של מועצת יש"ע על תנובה, החל חרם צרכנים נוסף: 40 נשים ממצפה רמון החליטו להיאבק ברשת השיווק "היפרנטו". "הרשת היא מונופול שמוכר מוצרים במחירים מופקעים, שאינם תואמים את רמת ההכנסה ביישוב", טוענות הנשים. מנהיגות המאבק הצרכני החדש הצליחה לגייס עד כה 400 משפחות, מתוך 6,000 תושבים הגרים במצפה-רמון. במכתב שחילקו בכל בית נקראים התושבים להחרים את הרשת, שנדרשת להוריד מחירים בצורה קיצונית. אם לא תעשה כן, מצוין במכתב, ישקלו התושבים הקמת קואופרטיב מזון מתחרה. "הנושא הזה מכעיס אותנו כל כך שהיינו חייבות לדבר עליו", אומרת שרה אפשטיין, ממנהיגות החרם. "הגיעו המון נשים. כולן העלו את הטענות שלהן. אחת סיפרה שכאשר הרשת יוצאת במבצעים, אף פעם היא לא מוצאת את המוצר על המדף.
אחרות טענו שהמחירים גבוהים מדי. בסוף החלטנו לצאת במאבק ועכשיו כל הישוב עומד מאחורינו". לחיזוק טענתן ערכו הנשים השוואה בין מחיר סל הקניות הממוצע למשפחה בחנות במצפה-רמון, לעומת זה שמציעות רשתות מתחרות בבאר-שבע. לדבריהן ההבדל במחירי המוצרים נע בין 10 אגורות לשני שקלים וחצי - נתון שמסביר מדוע מעדיפים תושבים רבים לנדוד עד באר-שבע כדי לבצע קניות. אנשים שאין ברשותם מכונית או קשישים שלא מסוגלים לסחוב את סליהם, נאלצים להמשיך לשלם את המחירים הגבוהים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"ערים לצרכים"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
רשת "היפרנטו", פועלת תחת חברת "שופרסל", מרשתות המזון הגדולות והוותיקות בישראל שמפעילה כ-170 חנויות ברחבי הארץ. לחברה החזקות בנכסי נדל"ן מגוונים ובהם קניונים ומרכזים מסחריים. בתגובה לחרם נמסר מ"היפרנטו": "אנחנו ערים לצרכים ולדרישות האוכלוסייה במצפה רמון ובירוחם. הרשת מתאימה את המחירים של מוצרים מבוקשים, ובמקביל מבצעת פעילות מבצעים שוטפת ברמה מקומית. זאת בנוסף למאות מוצרים המופיעים במבצעים ארציים מדי שבועיים. אנחנו עושים הכל על מנת להביא את מגוון המוצרים הרחב ביותר, תוך הקפדה על איכות וטריות המוצרים". הסיפור המלא יתפרסם מחר במקומון "זמן הנגב" של רשת "זמן מעריב" |  |  |  |  | |
|