 |
עשרות האורחים שנהרו לבית-המלון באילת רק רצו לחגוג עם מושיקו את בר-המצווה שלו. אבל מה שאמור היה להיות יום חג עבור משפחת בז'רנו הפך לסיוט: במקום לפזז על רחבת הריקודים, מצאו עצמם בני המשפחה והאורחים בחדר השירותים, סובלים מקלקול קיבה. עכשיו הם מאשימים את המלון בהגשת מזון מקולקל. משפחת בז'רנו, משפחה דתית מאילת, ידעה שבשל מקום מגוריה יתקשו קרוביה להגיע מכל רחבי הארץ למסיבת בר-המצווה של הבן מושיקו. לכן היא החליטה להזמין את כולם לסוף שבוע במלון פרדייז בעיר. היא סיכמה עם המלון על דיל שכלל שני לילות (שישי ושבת) ומסיבת בר-מצווה ביום ראשון. במשך חודשים שקד מושיקו על לימוד ההפטרה, והוריו תכננו בקפדנות כל פרט לקראת היום הגדול. במאי האחרון הסתיימו ההכנות, ואורחיה של משפחת בז'רנו הגיעו למלון. אז החלו הבעיות.
לפי כתב התביעה, שהגישו שבעה מבני המשפחה נגד המלון והחברה שמפעילה אותו, כבר בארוחת הצהריים ביום שישי חשו ראשוני האורחים ב"ריח
באוש שעלה מהמזון". לטענתם, בארוחת הערב החגיגית באותו יום "התפריט כלל אותן מנות ושאריות מהמנות שהוגשו בצהריים". מסכת הייסורים שעברו נמשכה, לדברי התובעים, אל תוך השבת והגיעה לשיאה בחגיגת בר-המצווה ביום ראשון: התסריט של אוכל ממוחזר חזר על עצמו, ואורחים מורעבים שסירבו לאכול יום קודם לכן נשארו עם בטן מקרקרת - דבר שהביא לוויכוחים סוערים עם המשפחה המארגנת. אחרי טקס הדלקת הנרות היתה אמורה המסיבה להימשך אל תוך הלילה, אבל חלק גדול מהאורחים החלו להרגיש ברע - ועזבו לחדריהם או לשירותים. גם אחיותיו של מושיקו עלו בחזרה לחדרים, והמסיבה הסתיימה מוקדם מהצפוי.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"על הרצפה כמו פליטים"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
התובעים טוענים שמשבת ועד למחרת סבלו 20 מבני המשפחה מקלקול קיבה (לא כולם הסכימו להצטרף לתביעה). אחדים מהם לא היו מסוגלים לעמוד במסע הארוך בחזרה הביתה, ונותרו ללון אצל בני משפחת בז'רנו - "שרועים על הרצפה כפליטים, לצד אורחים נוספים שחשו ברע", נאמר בכתב התביעה. מלון פרדייז הכחיש כל קשר להרעלה ההמונית, אבל הציע למשפחה פיצוי בסך 2,000 שקל . בתגובה התלוננה האם רחל במשרד הבריאות, שערך ביקורת במקום ומצא מספר ליקויים. ממסמכים שהגיעו למעריב מתברר שזו לא הפעם הראשונה שבדיקה במלון מעלה ממצאים חמורים. "בכל המדורים במטבח, כולל אולם האירועים ומטבח הקצה, נמצא לכלוך ואי-סדר", נכתב בביקורת קודמת. "לחמניות שנפלו על הרצפה הוחזרו לשקית עם הלחמניות הנקיות". בבדיקה שנערכה אחרי התלונה של משפחת בז'רנו נמצא כי "עדיין לא נפתרו כל הליקויים", והמלון הוזהר מפני נקיטת אמצעים נגדו. המשפחה דורשת פיצוי של 50 אלף שקל. "זיהינו שהאוכל ממוחזר, האורחים לא רצו לאכול", שחזרה רחל בז'רנו את המקרה. "האירוע שלי נהרס ונגרם סכסוך במשפחה. אנשים כל הזמן משמיצים את האירוע שלי ומעקמים את האף". ממלון פרדייז נמסר בתגובה: "המלון שם דגש רב על הגשת מזון איכותי וטרי לאורחיו, שנשמר ומוגש בתנאים מוקפדים העומדים תחת בדיקות איכות של משרד הבריאות. מאות אורחי המלון שהתארחו באותו סוף שבוע ונהנו מאותו מזון לא לקו בבטנם, ולכן ניתן להניח שהסיבה היא מזון שמקורו מחוץ למלון. משפחת בז'רנו השתמשה בחלק משהותה במזון שהיא עצמה הביאה. כמחווה של רצון טוב הענקנו לה לפנים משורת הדין החזר כספי על חלק מהתשלום". |  |  |  |  | |
|