 |
/images/archive/gallery/203/102.jpg תלמידים בכיתה. צילום הדמיה
 |
|
|
3 דרגים ניהולים יהיו מעתה במערכת החינוך:
למשרד החינוך תהיה "אחריות כוללת", מינהל החינוך האזורי יופקד על "הפעלת מערכות החינוך" ובית הספר יהיה אחראי לבדו לחינוך התלמידים בו. מהפכה במבנה הארגוני |
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
אור קשתי ואסף זלינגר 23/12/2004 8:00 |
|
|
|
|
 |
אחד המכשולים הגדולים ביותר שוועדת דוברת ניסתה להתמודד איתו הוא הביורוקרטיה האדירה במערכת החינוך שאיתה נאלצו להתמודד התלמידים וההורים. על פי הדוח, מערכת החינוך תחולק לשלושה דרגים ניהוליים: משרד החינוך הוא "בעל אחריות כוללת לחינוך ילדי ישראל מגיל שלוש ועד גמר הלימודים בבית הספר העל-יסודי "; מינהל החינוך האזורי יהיה "אחראי להפעלת כל מערכות החינוך באזורו"; המוסד החינוכי עצמו יהיה "אחראי לחינוכם של תלמידיו ולהישגיהם הלימודיים". בין השאר ממליצה הוועדה לאחד אגפים ומינהלים קיימים, ולהקים "מערך פדגוגי" שיאחד את כל הגופים העוסקים בנושאים חינוכיים, ו"יחידת תכנון" שתעסוק בקביעת מדיניות החינוך ובתכנון ארוך טווח. יחידות נוספות יעסקו בקידום תלמידים בעלי צרכים ייחודיים ובמדיניות בתחומי העסקת המורים. "מערך התפעול" החדש יהיה אחראי בין השאר למתן רישיונות להפעלת מינהלי החינוך האזוריים ולרישוי בתי ספר. הדוח מפרט גם את סדרי הקמת מינהלי החינוך האזוריים (מח"א), שיפעלו במסגרת הרשויות המקומיות. "כל מח"א יקבל את האחריות והסמכות על כלל מוסדות החינוך והעשייה החינוכית בתחומו", נכתב בדוח. כל מח"א יידרש לעמוד ב-13 קריטריונים, בהם "מינהל תקין של הרשות המקומית", 15 אלף תלמידים לפחות, תוכנית עבודה מתוקצבת ועוד. כל השינויים הארגוניים כבר סוכמו, אבל הקמת מינהלי החינוך האזוריים עדיין בספק בשל התנגדות הרשויות המקומיות לקבל אחריות על העסקת המורים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|