משטרת ישראל נלחמת בחסימות הכבישים של המתנחלים וחיברה פקודת הפעלה מבצעית מיוחדת
דפדף בחדשות
עמי בן דוד 27/4/2005 8:45
כאשר מתנגדי ההתנתקות החלו לחסום כבישים, הם תפסו את המשטרה לא מוכנה. התוצאה היתה קשה: רבבות נהגים עצבניים תקועים בפקקים ארוכים. מאז כבר הספיקו במטה הארצי לחבר פקודת היערכות מיוחדת לאפשרות של ניתוק צירים מרכזיים: פקודת "חלון ראווה". ערוץ ההתנתקות - סיקור מיוחד ב-NRG מעריב
את הפקודה חיבר ראש האגף המבצעי במשטרה ניצב ברטי אוחיון והיא כוללת שלוש רמות הפעלה: "חלון ראווה א'" מתקיים בעת שגרה, כאשר כל הכוחות עוסקים בפעילותם הרגילה. "חלון ראווה ב'" מוכרז כאשר יש מידע כללי על כוונה לחסום צירי תנועה ו"חלון ראווה ג'" הוא מצב שבו יש מודיעין נקודתי על כוונה לחסום כביש מסוים.
מרגע ההכרזה על חלון ראווה ב' או ג' מתקיימת שורה של פעולות, הכוללת שיגור כוח משטרה לאזור הרלוונטי, הזנקת "כוחות אגרוף" של יס"מ (יחידת סיור מיוחדת) לצמתים באזור ההתרעה, ומסוק שעולה לאוויר כדי לכוון את הכוחות אל חשודים פוטנציאליים.
גם אם הספיקו המפגינים לחסום את הכביש, הדבר לא ימנע מעשרות שוטרים להגיע למקום כשהם רכובים על אופנועים ועל קטנועים. משאיות גרר יופעלו לפינוי כלי רכב שננטשו באמצע הכביש. כל הניידות הנמצאות בכוננות "חלון ראווה" צוידו במוט טלסקופי מיוחד כשקרס בקצהו, שנועד לגרור צמיגים בוערים מהכביש, ובערכה מיוחדת לכיבוי צמיגים בקצף.
בשבועיים האחרונים הפעילה המשטרה פעמיים את מערך "חלון ראווה": בתל-אביב ובירושלים ומתחקיר שנערך לאחר מכן התברר כי הכוחות נפרסו בתוך דקות ספורות.