 |
/images/archive/gallery/297/858.jpg מכללת אריאל. צילום: מאתר האינטרנט
 |
|
|
במחקר חדש מדורגת מכללת אריאל, שעומדת להפוך
לאוניברסיטה, במקום ה-28 מבין 31 מוסדות לימודים
אקדמיים בישראל. פינס: לדון מחדש בעתיד המכללה
|
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
אילאיל שחר, הדס טסלר ועידו שטרנברג 13/5/2005 11:59 |
|
|
|
|
 |
הממשלה אישרה
בשבוע שעבר החלטה שלפיה מכללת יהודה ושומרון באריאל תיהפך לאוניברסיטה, אך מחקר מקיף חדש מגלה כי דווקא מכללה זו ראויה הרבה פחות מאחרות לזכות בכבוד האקדמי. במחקר, שערכה חברת "מעל הממוצע" לייעוץ ומחקר ללימודים אקדמיים, דורגה מכללת אריאל רק במקום ה-28 מבין 31 המוסדות שנבדקו.
במסגרת המחקר, שמבוסס על מחקרים שונים המדרגים מוסדות לימודים בארצות-הברית ובבריטניה, השתתפו 5,200 סטודנטים ב-31 מוסדות אקדמיים. כמו כן נבדקו קריטריונים רבים אחרים, ובהם מעמדם של המרצים ותנאי הקבלה ללימודים.
גיא יריב, מנכ"ל "מעל הממוצע" ומי שעמד בראש צוות המחקר, מסביר כי המטרה היתה לסייע לצעירים המתלבטים באשר למוסד הלימודים האקדמי לבחור. הוא מדגיש אמנם כי אין שני סטודנטים זהים ולכל אחד יש את השיקולים שלו, אך מוסיף שהרשימה מספקת ל"מועמד הממוצע" אפשרות לבחור את מוסד הלימודים הטוב ביותר.
תוצאות המחקר מלמדות כי מכללת אריאל היא בדרך כלל לא בחירה טובה. לפי המחקר, ההצדקה היחידה להפוך את המכללה לאוניברסיטה היא מספר הסטודנטים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"הסגל מרשים, אבל הדרישות לא גבוהות"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לדברי יריב, המחקר מעלה כי כל המכללות בישראל עדיין רחוקות מהרמה האקדמית הנדרשת מאוניברסיטה. "המרכז הבינתחומי בהרצליה והמכללה למינהל נמצאות בעמדת הזינוק הכי טובה, אך גם הן עדיין לא שם", הוא אומר.
ומה לגבי מכללת אריאל? היא, לדברי יריב, נמצאת הרחק מאחור. "הדרישות של מכללת אריאל מהסטודנטים הן לא גבוהות", הוא מסביר, "הם בנו סגל מאוד מרשים, אבל לא מקפידים להציב את הסטנדרטים לסטודנטים. למעשה, השיקולים העיקריים שהביאו סטודנטים למכללת אריאל נוגעים פחות לנושאים אקדמיים ויותר לנושאים כמו תנאי קבלה נוחים ומרחק מהבית".
בעקבות המחקר פנה השר אופיר פינס לראש הממשלה, אריאל שרון, בבקשה לקיים דיון נוסף בממשלה בנושא הכרזתה של מכללת אריאל כאוניברסיטה. "תוצאות המחקר מעלות סימני שאלה לגבי יכולתה של מכללת אריאל לעמוד בסטנדרטים האקדמיים הנדרשים מאוניברסיטה", הסביר פינס. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|