 |
הדרמה בנמל התעופה בן-גוריון הסתיימה בשלום: מטוס נוסעים שהיה בדרכו מאנטליה לנתב"ג "הקפיץ" אתמול בערב את כל כוחות ההצלה מחשש שגלגליו האחוריים לא ייפתחו - אך בסופו של דבר הוא נחת על הקרקע ללא תקלות.
המטוס, ששייך לחברת התעופה הטורקית אף-אל-אם, הורה לטייס כי גלגליו אינם נפתחים. הטייס מיהר להעביר קריאת מצוקה למגדל הפיקוח. בנתב"ג לא לקחו סיכונים והכריזו על מצב חירום. "מצב החירום הוכרז לאחר שהמטוס
הודיע למגדל הפיקוח שהגלגלים לא תקינים", אמר מנהל נתב"ג, זאב שריג. "בעקבות הדיווח, התכוננו לנחיתת חירום של המטוס, וביקשנו סיוע מהמוקד הארצי של מגן דוד אדום".
מנהל המוקד הארצי, זכי הלר, סיפר ל-NRG מעריב כי 70 אמבולנסים הוקפצו למקום. כמו כן הוזעקו עשרות ניידות משטרה וצוותי כיבוי אש.
בנתב"ג חששו כי המטוס ייאלץ לנחות על גחונו באופן שעלול לסכן את 294 הנוסעים. במטוס, בינתיים, הנוסעים כבר ראו את חייהם חולפים לנגד עיניהם.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הנוסעים במטוס פרצו בבכי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"ישבנו במרכז המטוס ולפתע הרגשנו תנועה גדולה של אנשי צוות האוויר", שחזר צבי מנדל, אחד הנוסעים במטוס, "הם החלו לבדוק בפנסים דרך החלונות. בתחילה חשבנו שהם בודקים את המנוע והכנפיים אבל אז אחד הנוסעים צעק: 'זה הגלגלים, זה הגלגלים'. במטוס פרצה היסטריה. חלק מהנוסעים קמו וחלק התחילו לבכות, היינו 50 דקות באוויר בלי לדעת מה גורלנו".
מאיר מלכה, שטס אף הוא במטוס, אמר: "שמענו את הרעש מתחתית המטוס, ככל הנראה של הגלגלים עולים ויורדים, היינו בטוחים שזה הסוף. כאשר התקרבנו לכיון שדה התעופה הבחנו בכוחות ההצלה, עשרות רכבים מהבהבים על הקרקע כפי שרואים בסרטים - ואז הבנו עד כמה המצב באמת חמור".
ואולם לאחר דקות מורטות עצבים, הגלגלים נפתחו והמטוס נחת בשלום. ככל הנראה מדובר היה בהתראת שווא של מערכת הבקרה של הטייס.
ברחבי נתב"ג חזרו לשגרה וצוותי ההצלה התפזרו. כמה מהנוסעים הנרגשים פרצו בבכי ואחד הנוסעים מהם אף התעלף. "כאשר נעצר המטוס על אדמת ארץ ישראל, נשמנו כולנו לרווחה", סיכם מלכה. הערב החלו אנשי צוות האוויר ונציגי שדה התעופה לתחקר את האירוע.
לפני כחודש התרחשה דרמה אווירית במטוס של אל-על ברוסיה. זמן קצר לאחר המראת המטוס משדה התעופה של מוסקבה כשלה מערכת הטייס האוטומטי של המטוס, והמטוס כמעט ונכנס להזדקרות מסוכנת. רק מיומנותו של קברניט הטיסה הצליחה למנוע אסון כבד. |  |  |  |  | |
|