מערכת רנטגן ברכבת הבריטית
מערכת שיקוף ניסיונית תוצב החל מתחילת 2006 בכמה תחנות כדי לנסות ולשפר את אבטחת הרכבת
על פי התוכנית שהציג דרלינג, המערכת החדשה תחל לפעול בתחילת 2006 בתחנת הרכבת היוצאת משדה התעופה הית'רו וכן בתחנת הרכבת בפדינגטון במערב לונדון במשך ארבעה שבועות. מערכות דומות צפויות להיות מוצבות גם בכמה תחנות של הרכבת התחתית במטרה לבדוק את יעילותן.
כמו כן מסר משרד התחבורה כי הנוסעים שייבדקו במערכת בתחנת פדינגטון ייבחרו באופן אקראי. הם יצטרכו לעבור דרך מכשיר רנטגן או לעבור חיפוש באמצעות מגנומטר או על ידי כלבי גישוש. גם התיקים יועברו במכשירי השיקוף.
עם זאת, השר דרלינג הבהיר כי הצבת המערכת אינה מיועדת להפוך את האבטחה לדומה לזו שבשדות התעופה. "אי אפשר לעשות כך", אמר השר. "יש אלפי קילומטרים של רכבת בבריטניה, רבים מהם פתוחים. אי אפשר לשכפל את הית'רו בתחנת ווטרלו בלונדון למשל, שבה עוברים פי ארבעה נוסעים ביום". דרלינג הוסיף כי דגמים חדשים של מצלמות במעקב סגור ופעולות נוספות באים בחשבון.
"אין סיבה שלא לבוא"
לנוכח התקרבות תקופת הקניות של חג המולד וארבעה חודשים בלבד לאחר מתקפת הטרור בלונדון שגבתה את חייהם של יותר מ-50 בני אדם, קרא השר דרלינג לציבור שלא לפחד ולבוא לבירה הבריטית. "אין סיבה שאנשים לא יבואו ללונדון או למקום אחר בשביל קניות חג המולד, ואכן מיליונים יבואו".
היום נפתחה במרכז הקונגרסים על שם המלכה
אליזבת השנייה בלונדון ועידה בינלאומית בנושא אבטחת התחבורה הציבורית. בנוסף לשר דרלינג צפויים לנהוג בפני הנוכחים גם מנהל הרכבת התחתית של מדריד, שיציג את האבטחה במקום לאחר הפיגועים במרס 2004, ומומחה אבטחה ישראלי ירצה על הגנת נוסעים.
עדכון אחרון : 14/11/2005 13:30