גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


גולשים לקול הצף

מפלגת העבודה הקימה מערכת טלמרקטינג ביתית לשכנוע אזרחים להצביע למפלגה. קדימה השיקה פלטפורמת גיוס מצביעים בשיטת הפירמידה

עידו קינן | 22/2/2006 19:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תעמולה פוליטית, כמו פרסומת מסחרית, מעוררת פחות התנגדות כשהיא מגיעה מאדם מהרחוב או ממישהו מוכר מאשר בכלים הרגילים – קמפיין טלוויזיוני, שלטי חוצות וכדומה.

- בחירות 2006: סיקור מיוחד ב-NRG מעריב

קדימה ומפלגת העבודה השיקו בימים אלה פלטפורמות אינטרנטיות המתבססות על העקרון הזה, ומגייסות קולות צפים בשיטת חבר מביא חבר.
ניוזלטר לגיוס מתנדבים במפלגת העבודה
ניוזלטר לגיוס מתנדבים במפלגת העבודה צילומסך מהניוזלטר של מפלגת העבודה

מפלגת העבודה הקימה מערכת אינטרנטית שמסייעת למתנדבים שרוצים לעזור בלי לקום מהספה. המערכת מספקת לכל מתנדב רשימה של בעלי זכות בחירה אותם מתבקשים המתנדבים לשכנע בטלפון להצביע למפלגה בבחירות. למעשה, מדובר במערכת טלמרקטינג אישי מהבית.

"מניסיון שלי במערכות בחירות, אנשים רוצים משימה אפשרית. הם רוצים לעזור, אבל כולם עובדים", מסביר יו"ר פורום ההייטק של מפלגת העבודה, גיא שפיגלמן. "פיתחנו תשתית שתאפשר לכל מתנדב לנהל קמפיין אישי מול עשרים אנשים, ואנחנו מאפשרים למסות של אנשים לעשות את זה מהבית שלהם, בלי לעבור בסניף של מפלגת העבודה".

כל מתנדב מקבל רשימה של עשרים אנשים מאזור מגוריו ובאזור הגיל שלו, שנלקחה ממאגר הבוחרים שמסופק לכל המפלגות. המתנדב, חמוש בתסריט שיחה, מתקשר לאנשים הללו ומנסה לשכנע אותם להצביע למפלגה. את הפרטים לגבי

הצלחות, כשלונות ותזכורות הוא יכול לעדכן בדף פרטי שנפתח עבורו באתר המפלגה, שגם תספק לו תמיכה אימיילית וטלפונית לביצוע המשימה. ביום הבחירות יתבקש המתנדב להתקשר שוב לאנשים שהצליח לשכנע, ולוודא שהם מגיעים לקלפי.

"אנחנו נותנים לאנשים משימה קלה אבל סופר חשובה", אומר שפיגלמן. "הם יודעים שיש להם אחריות על עשרים איש, זה שכנוע אישי, משפיע יותר מכל פרסומת".

אתם לא חוששים ממתנדבים שהם חפרפרות של המפלגות היריבות, או סתם נודניקים?
"אנחנו עושים איזשהו תהליך סינון, בהרבה מקרים זה לא דבר אוטומטי. אני לא מוטרד מזה. בסך הכל, כל מתנדב מקבל עשרים אנשים".
משחק פירמידה לגיוס תומכים למפלגת קדימה
משחק פירמידה לגיוס תומכים למפלגת קדימה צילומסך מאתר יאללה קדימה

בעוד המערכת של מפלגת העבודה מבוססת על רקע משותף של המתנדב והמצביעים, זו של קדימה, שנקראת "GO קדימה", מתבססת על היכרות אישית או אינטרנטית.

פעילים במפלגה שולחים אימייל לתומכים פוטנציאליים, שבין השאר נכתב בו: "עד היום אף אחד, לא צעיר, לא סטודנט וכמעט אף אזרח מן השורה, לא רצה פוליטיקה. תנועת קדימה לא רוצה לפעול לצד גוף בוחר מצומצם וסגור. מכיוון שאין כוונה להפוך את התנועה החדשה הזאת למרכז ליכוד ב' - יש הכרח מבחינתנו לצרף אזרחים רבים לתנועה כדי שתהייה לעממית ורחבה. ככל שנגדיל את התנועה ככה קטנים הסיכויים שמוקדי הכוח יישארו בידיהם של מעט".

הנמען מוזמן "לקחת חלק פעיל במרחב האינטרנטי של התנועה". רישום ל-GO קדימה יעניק לפעיל "מטה אישי משלך באמצעותו תוכל לגייס באמצעות האינטרנט (רק לשלוח אימיילים) ידידים ומכרים נוספים שירחיבו את רשימת התפוצה של התנועה".

אחרי הרישום באתר (כולל פרטים אישיים מזהים, בהם תעודת זהות ומספר טלפון), הפעיל יכול להוסיף כמה מילים בשדה "אג'נדה", ואז לשלוח את ההודעה דרך האתר לכתובות אימייל של אנשים שהוא חושב שעשויים לתמוך בתנועה. כמו כמו במשחקי פירמידה, כל מצטרף מקבל נקודות על אנשים שצירף תחתיו, ובעמוד השער של "Go קדימה" מופיעים "ראשי המטות" עם מירב הנקודות. הטובים שבהם, מבטיחים בקדימה, יזכו לככב בקמפיין הבחירות של המפלגה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''כתבה 7''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים