לא לגברים בלבד
במשך שנים נשלט המדיום הטלוויזיוני כמעט לחלוטין על ידי גברים, אבל עם הזמן הצליחו גם הנשים לפרוץ אל הפריים-טיים ולזכות בהכרה. לכבוד יום האשה הבינלאומי, NRG מעריב מגיש את עשר הנשים המשפיעות ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה המסחרית
מאז הקמת הטלוויזיה המסחרית, לפני כ-15 שנה, נשים רבות פיארו את שעות הפנאי שלנו. נכון, שאף אחת מהן לא הצליחה להעפיל לפסגות הרייטינג אליהן הגיעו דוד טופז, ארז טל, צביקה הדר, השילונים, אבל
אורנה בנאי. היא אמנם הגיעה ממשפחה ברוכת גברים מוכשרים, אבל הוכיחה מהר מאוד שגם הבנות ממשפחת בנאי יכולות להצחיק ולרגש. היא החלה את דרכה במופעי סטנד אפ והייתה בין הנשים הבודדות שהעזו לעלות אז על הבמה והתחייבו להצחיק. בהמשך שיחקה בדרמה "מרחב ירקון" והתפרסמה כ"לימור" עוד בפינה הקבועה בתכנית "אקשן".
בהמשך לימור זינקה לפריים טיים של "רק בישראל" והייתה לסייד קיק המצחיקה במדינה. מאוחר יותר הורכבה בנבחרת הקומיקאים של ישראל "בארץ נהדרת". השנה היא פרעה את המנדט הנשי שקיבלה "מקשת" ועלתה עם הדרמה הקומית "אמא'לה" המבוססת על סטטוס ההורות שלה. מבחינתה של בנאי ההישג משמעותי ויוצא דופן כיוצרת נשית שקיבלה קרדיט מלא מאנשי "קשת" והוכיחה שגם בנות יכולות .
קרן מור. היא החלה להופיע על המסך ב-1987 בסרט "אבא גנוב" והמשיכה לתפקידים רבים בקולנוע ובתיאטרון. במהלך שנות התשעים הפכה למגוונת יותר וכיכבה כצלע הנשית היחידה בתוכנית המערכונים "החמישייה הקאמרית". בהמשך מילאה תפקיד דרמטי של רווקה מבולבלת "בבורגנים" וחזרה לתפקיד קומי "בקצרים". היום אפשר למצוא אותה בסדרת הדרמה של הוט "פרשת השבוע". מור צמחה עם ערוץ 2 והתמידה להישאר בו. למרות שהערוץ שינה את אופיו ללא היכר היא מתגה עצמה כדמות טלוויזיונית לגיטימית ומשפיעה.

איילת זורר. השחקנית הכי משמעותית בין בוגרי "פלורנטין" ובעיקר המנצחת הגדולה של העשור האחרון במתחם הדרמה הישראלית. היא מביאה עימה צד של נסיכות קרח מחוספסת ומרוחקת ויופי ברבורי אמוציונאלי ומושך. אפשר להיזכר בה גם בסדרה "עניין של זמן" כתלמידת תיכון חרשנית הלהוטה להתקבל למועצת תלמידים.
זורר למדה משחק בארץ ובארה"ב השתתפה בהצגות וסרטים רבים. ואף זכתה באוסקר הישראלי (האסונות של נינה). במקביל לקחה חלק בדרמות טלוויזיוניות רבות וביניהן "זינזנה", "חדר מלחמה" ו-"בטיפול". מרבית תפקידיה של זורר על המסך היו בעלי אופי נשי חזק ומרתק, עם שילוב של חן שברירי ומתוק. מאמי דרמתית. כן, יש דבר כזה.
יעל בר זוהר. נערת ג'יימס בלונד. אישיות, מוסר עבודה מדהים ויכולות מקצועיות מוכחות הפכו את הילדה הבלונדינית לטאלנטית הגדולה ביותר בארץ בזמנו. כבר בגיל 9 כיכבה על המסך בפרסומת "עצור בטרם תעבור" ובהמשך עשתה קמפיין "לשוקולית". בגיל 16 אחרי שהבשילה, פרצה עם הפירסומת "לפילפל" וכמובן בסדרה "רמת אביב ג'". בהמשך כיכבה בערוץ הילדים בסדרה "שחר", בערוץ 3, ובתוכנית הפריים טיים בערוץ 2 "תעביר את זה הלאה". במקביל הנחתה פסטיגלים וטקסים רבים וכיכבה בחמש השנים האחרונות בקמפיין "פוקס", במחזמר "מרי לו" ובסדרה "טלנובלה בע"מ".
אין פלא שכל גבר ישראלי אומר שהוא גידל את יעל בר זוהר כי היא באמת צמחה לנו מול העיניים. בכול אופן, היום עם תג המחיר שלה כטאלנטית, היא כבר יכולה לגדל אותם.

דנה מודן. אשת איש? ממש לא בטוח. מודן היא קומבינציה של שנינות מרפקנות ביצים גדולות ולב רחב. מסתבר שרק כך הופכים לכוכבים. ודנה כבר כזאת. היא הספיקה למלא את תפקיד המגניבה "בפלורנטין" חקרה את סבך האהבה "ביחסים מסוכנים" וניתחה זוגות אומללים "בדאבל דייט". את המנדט הנשי הנדיר קיבלה בערוץ 10 עם הדרמה "אהבה זה כואב" וזכתה לתואר "אישה יוצרת ומצליחה". היום מודן צריכה להמציא את עצמה מחדש והיא בערך מטר וחצי מהפודיום. אל תתפלאו אם היא תיקח בסוף זהב.
אודטה. אופרה ווינפרי הישראלית. יכול להיות שהיא לא הטעם של הרבה אנשים אבל אי אפשר לקחת ממנה את ההצלחה הסוחפת של שוק עקרות הבית בישראל. ומסתבר שיש גם גברים שמידי פעם מציצים ומגלים עניין. אודטה הצליחה למנף עצמה מטור סוף שבוע בעיתון לתוכנית יומית קבועה בערוץ -10. התעשייה של אודטה כוללת תכני פרסום גלויים ותוכן שיווקי סמוי ובעיקר משמשת כפלטפורמה אדירה לקידום מוצרים ורעיונות בעלי בסיס כלכלי. ואללה פטנט!

מירי נבו. אורלי יניב של שנות ה-2000. יש לה תסרוקת מהונדסת יותר מקניון עזריאלי וחליפות ורודות כמו של כרמלה סופרנו. אבל כל זה רק מחדד את העובדה שאנחנו עוקבים אחריה וסוגרים איתה כול לילה. כמובן שהכול כפוף לתואר אשת הספורט החזקה ביותר בטלוויזיה. ואולי זה גם בגלל שאין הרבה נשים שמנסות בכלל להיכנס לנישה הגברית המזיעה והאלימה, אבל אצל נבו האג'נדה ספורטיבית קיימת עוד מימי מנגו ודרך פאנל הבנות של הוט בו היא משתתפת היום. חוץ מזה אצל אילדיס המקום הראשון שמור רק לאחת.
יונית לוי. התחלנו ונסיים בחדשות, ועיקרן תחילה. חצי מדינה מושפעת כל ערב מהצד שיונית מתעוררת עליו בבוקר, ושום מילה על האפשרות שהיא נרדמה בלי פרגון של החבר שלה. תחשבו שהייתה לכם שרת חוץ או אלוף פיקוד צפון בת 25, לא הגיוני הא? בכל אופן בגיל הזה יונית כבר הגישה את המהדורה לצד גדי סוקניק והניחה את התפקיד הבומבסטי על כתפיה השבריריות. אחר כך היא מתחה חיוך קטן ומיד העלימה אותו.

מיקי חיימוביץ. מיקי סופרסטאר. במדינת מלחמה כמו שלנו כוכבי החדשות הם הסלב'ס האמיתיים. הם מבקרים אותנו בסלון מידי ערב ומלווים אותנו כול החיים. חיימוביץ היא האישה החזקה בטלוויזיה היום ואחת האחראיות העיקריות לשינוי בתפיסה ובמעמד האישה על המסך. היא עושה את זה בדרכה המיוחדת והנעימה, בלי מרפקים והתקוטטויות. תמיד עם חיוך ופנים מסבירות, וכשצריך בהבעה נוגה ומלאת חמלה.
מיקי היא הוכחה שנשים יכולות יותר, לפעמים יותר מגברים. היא דאגה לשמר את שם נעוריה המחדד את הדרך שעשתה עד הלום והייתה לאישה הראשונה שזכתה "לחוזה מיליונים" בערוץ המתחרה. בלונד אינטיליגנטי כובש.
אילנה דיין. בתור חיילת היא סימנה מטרות בגל"צ והספיקה להגשימן כשהפכה בגיל 23 להיות האישה הראשונה בצוות המגישים של "ערב חדש". בנובמבר 1993, עם הקמת ערוץ 2, החלה דיין להגיש את "עובדה" הכוללת תחקירים מעמיקים ותיעוד נוגע. דיין מתאפיינת תמיד ברוח קרב לא מתפשרת ושומרת באדיקות על עצמאותה הנשית.
בשעה שתוכניות יורדות מהמסך רק כמה פרקים אחרי שעלו, דיין, שמחזיקה כבר 13 שנים בצמרת, רק מחזקת את הסברה כי היא אשת טלוויזיה מעולה והעיתונאית הכי טובה בטלוויזיה.

גלית גוטמן. האישה הדומיננטית בערוץ -10 עם "הדוגמניות" "ומשחק מקדים" אבל עוד לא בטוח כמה זמן זה יחזיק .
רבקה מיכאלי. מלכת השבת של הערוץ הראשון. עומדת בראש קבוצה מוכשרת עם חנה לסלאו גילה אלמגור ויונה אליאן. אבל העולם מה לעשות, שייך לצעירות.
עלמה זק. מוכשרת המון פוטנציאל, פעם היא נורא תצליח אם ירצה הגורל.
עינב גלילי. הפסקות הרצף בלמו את בנייתה ככוכבת מיידית. זה ממש לא מפריע לה לנהל ביד רמה וכאם רחמנייה את הפאנל הסאטירי עם הילדודס ממשחק מכור.
מרב מיכאלי. מרב הייתה כבר הכי חזקה בטלוויזיה חזרה לרדיו ואחר כך שוב לטלוויזיה בתוכניות ערב ואירוח. השתדלה בעיקר לקדם את רוח הפמניזם והייתה לאחת הלוחמות הבולטות שיצאו אל החזית.
יעל אבקסיס. הכי יפה בטלוויזיה. הכי מוצלחת מבוגרות ערוץ הילדים. האישה של "שבתות וחגים" ופותחת המעילים של קסטרו. יעלי חזרי אל חיינו.
אורנה דץ. אולי עברנו איזה מהפך, אבל טוב לנו כך.
